יום חמישי , 28 מרץ 2024

כמה (יהיה) שווה ה-4×4 שלנו?

המגזין הגרמני auto motor und sport – מגזין הרכב החשוב והמשפיע באירופה, פרסם סקר רחב היקף בו דירג את רכבי השטח הנמכרים בגרמניה לפי שמירת הערך שלהם לאורך השנים. הסקר חישב מחירי מכוניות משומשות במצב טוב ועם קילומטראז' דומה לאחר 3 שנים. הנתון שפורסם הוא המחיר שמתקבל עבור הרכב באחוזים ביחס למכירו כחדש. זאת אומרת: כמה אחוזים מהשקעתנו הראשונה יישארו בידינו לאחר 3 שנים – או תוך שיקלול חישובים וניתוחי שוק שונים לחזות את שמירת הערך הצפויה לרכבי שטח שטרם מסתובבים בקרבנו די זמן.
עבורנו הסקר הנו קוריוז נחמד ואולי גם שיעור לגבי התייחסות הקונים בשווקים אירופאים לרכב משומש בכלל ולרכבי שטח בפרט, אך בגרמניה מדובר בסקר חשוב ביותר שאמור לעזור לרוכשים לקבל החלטות לגבי אופן רכישת הרכב, סוג הרכב וכדאיות מכירתו לאחר תקופה של 3 שנים. לתוצאות הסקר גם השפעה על ההחלטה האם לרכוש רכב באופן המקובל או בליסינג, כאשר נושא שמירת הערך הנה סוגיה קריטית פחות.
כמובן שבעיון בטבלה יש לקחת בחשבון את ירידת הערך גם במספרים אבסולוטיים ולא רק באחוזים, שכן בסופו של דבר מדובר בהפסד הנמדד ביורו ונתון זה כואב במיוחד בכלי הרכב היותר-יקרים שהשתתפו בסקר.
תוצאות הטבלה מעניינות במיוחד כאשר את שלושת המקומות הראשונים (קרי: המכוניות השומרות הכי טוב על ערכן כמשומשות) ממלאים דגמים גרמניים, ומיד אחריהם ממוקם הדינוזאור הקשוח הבריטי – לנד רובר דיפנדר. בכלל, הטבלה יכולה להיראות בעיניים ישראליות מצחיקה או אף מגוחכת אם נשווה בין שמירת הערך של דגמים מסוימים בגרמניה בהשוואה אלינו, ולהיפך. תסיקו את המסקנות בעצמכם…

בכמה אחוזים מערך הרכב כחדש נוכל למוכרו בתום 3 שנים?
36.1% – לאדה ניבה – הניבה הוא רכב השטח המאבד הכי הרבה מערכו בגרמניה
40.3% – פיאט סיידיצ'י

 

41.2% – סוזוקי SX4 – לא משנה אם פיאט או סוזוקי, הן אחיות לפלטפורמה ושתיהן אינן אהודות כמשומשות
41.7% – דייהטסו טריוס – עוד 4×4 קומפקטי שהזמן אינו מיטיב איתו בגרמניה
41.9% – יונדאי טראקאן (ייצורו הופסק)
42.3% – סאנגיונג רקסטון

 

43.1% – ג'יפ רנגלר אנלימיטד – בגרמניה ציפו לשמירת ערך טובה יותר לקלאסי שברכבי השטח
43.5% – ריינג' רובר TDV8 – בעל הריינג' יאבד הכי הרבה מערכו כשסופרים ביורו
44.1% – מיצובישי פאג'רו

 44.8% – ניסאן ג'וק

45.0% – סוזוקי ג'ימני
45.4% – אינפיניטי FX37
45.7% – ניסאן פאטרול
45.8% – וולוו XC90
45.9% – אינפיניטיEX30
46.0% – ניסאן X-טרייל
46.6% – רינג' רובר ספורט
47.7% – אודי Q7
47.7% – טויוטה לנד קרוזר
47.8% – הונדה CR-V
48.1% – מרצדס GL 
48.1% – דאצ'ה דאסטר
48.2% – איווקו מאסיף
48.3% – מרצדס ML
48.6% – יונדאיiX35
49.0% – ב.מ.וו X5
49.1% – ניסאן קאשקאי
49.2% – וולוו XC60

49.4% – טויוטה ראב-4
49.5% – ב.מ.וו X3 35d
49.7% – לקסוס RX 450h  – לקסוס RX הוא הרכב היפני לשטח ששומר על ערכו יותר מכל רכב שטח יפני אחר (בגרמניה…)
49.7% – פולקסווגן טוארג
49.8% – פולקסווגן טיגואן
50.1% – מרצדס G-קלאס – תוך שלוש שנים יאבד בעל ה-G חצי מערך הרכב; לא מעט…
50.7% – מיני קאנטרימן
51.3% – פורשה קאיין דיזל
51.9% – ב.מ.וו X1

52.4% – ב.מ.וו X6 xDrive 35i
52.8% – ב.מ.וו X3 18d
52.9% – אודי Q5 3.0 TDi
53.2% לנד רובר דיפנדר – הבריטי הקלאסי, הקשוח והמיושן הוא כמו יין טוב כמשומש.
53.5% – מרצדס GLK
54.4% – אודי Q5 2.0 TDi
54.6% – ב.מ.וו X6 xDrive 35d – מסתבר שבגרמניה ההשקעה הבטוחה ביותר ברכב שטח היא מבית ב.מ.וו…

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eleven − 11 =