יום חמישי , 28 מרץ 2024

למבורגיני חוזרת לשטח?

 לא ברור מדוע לקח ליצרני הספורט-על כל כך הרבה זמן להבין את מלוא הפוטנציאל שטמון ב-SUV ממותג, אבל באיחור רב מהצלחתו האדירה של פורשה קאיין, אנו עתידים להישטף בגל של רכבי פנאי ממותגים אקזוטיים.

ראשונה להגיב הייתה מזראטי, שבעקבות השתלטות פיאט על קרייזלר מיהרה להציג את הקובאנג – רכב פנאי אקסקלוסיבי על בסיס ג'יפ גרנד צ'ירוקי. לאחר מכן החלו להתרוצץ שמועות על SUV של בנטלי וכעת אנו מתבשרים כי גם למבורגיני תצטרף לקלחת.

למבורגיני אסטוק. הבסיס העיצובי ל-SUV הכל-כך מדובר מלמבורגיני. אחרי שנים של שמועות האם הפרוייקט יתמשש ב-2013? צילום:למבורגיני

זו אינה טבילת השטח הראשונה של יצרן האקזוטיקה האיטלקית, כמובן, והוותיקים בינינו עוד זוכרים את ה-LM002 האגדי, רכב שטח קשוח ורבוע מ-1985 שלא זכה להצלחה מסחרית – אך מככב עד היום בחלומותיהם הרטובים של עכברי שטח רבים. בניגוד ל-LM, הדור החדש יזכה לבסיס קרבי פחות, וכמו האחות העתידית מבית בנטלי יעשה שימוש בפלטפורמת אודי Q7 הבא. אנשי אודי מלחששים שבניגוד לאח ה"עממי", האחיות היוקרתיות יעברו דיאטה רצינית ואמורות לשקול פחות מ-2,000 ק"ג.

הלחישה הזו מגיעה קצת יותר משנה אחרי לחישה אחרת בה אודי רמזה על תכנית להשתמש דווקא ב-Q5 כבסיס ל-SUV קומפקטי שימותג למבורגיני ב-2013. מותר לציין שתכנית זו לא התממשה – לפחות לא בשלב הזה.

למבורגיני LM002 השאירה את כולם בהלם. השוק המבצעי הפנה לה עורף, למעט קאדפי שקנה כמה. צילום: למבורגיני

כמו ב-LM, גם הפעם תעשה למבורגיני שימוש ביחידת כוח ממכונית ספורט-על של החברה, אך הפעם לא יהיה זה V12, אלא מנוע ה-V10 5.2 ל' המשמש את הגאייארדו (560 כ"ס), בגרסה מוחלשת הספק ומוגברת מומנט. ברוח הזמן, תוצג ככל הנראה גם גרסה היברידית שתשלב בין מנוע הבנזין האמור למנוע חשמלי ומארז סוללות ליתיום-איון.

הרכב יוצג כקונספט בתערוכת בייג'ינג באפריל 2012 וצפוי – במיטב מסורת למבורגיני – להפגין עיצוב דרמטי עם אזכורים לאסטוק, קונספט סדאן של החברה מ-2008 שנמצא גם הוא בכוונת לקראת ייצור.

Check Also

BYD טאנג מוסיף 25% לסוללה

הסוללה צומחת ב-25%, המשקל עולה, מהירות הטעינה משתפרת וגם הטווח עולה ל-530 ק"מ. BYD TANG מתעדכן באמצע השנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × two =