יום שישי , 19 אפריל 2024

טנדר חדש למאזדה

מאזדה חשפה זה עתה, במסגרת תערוכת הרכב של סידני שבאוסטרליה (15-24 באוקטובר) את הטנדר BT-50 החדש. הטנדר הושק כ-„Active Lifestyle Vehicle“, ובכך פונים במאזדה לקהל נוסף, מעבר לקהל המסורתי של רוכשי הטנדרים לעבודה, עם דגשים לגבי יכולות פנאי, נוחות, ועיצוב המתאימים גם למי שלא נדרש בכל עת להוביל 4 פועלים מיוזעים וחצי טונה מלט בארגז.

הדבר הבולט ביותר בטנדר החדש הוא מן הסתם עיצובו; זה נראה כשינוי של 180 מעלות ביחס לעיצוב הקופסתי-מיושן של הדגם הנוכחי ובמקביל מיישר קן עם קו העיצוב העדכני של מאזדה. בולטים פנסי החזית הגדולים, הסבכה הקדמית ('גריל') הגדולה והתפיחות סביב לבתי הגלגלים אשר כולם יוצרים פוזה קרבית בהחלט, וזה על סמך התמונות בלבד. יש לנו הרגשה שבמציאות מדובר בעיצוב עדכני ומושך, בלשון המעטה, בהשווה למתחרים בקטגוריה.

עם השקתו צוין היצע המנועים איתו ישווק הטנדר החדש וזה כולל טורבו-דיזל בנפח 3.2 ליטר עם 200 כוח-סוס, בנזין בנפח 2.5 ליטר עם 166 כוח-סוס ויחידת הכוח שאיתה ישווק עם כניסתו לאירופה (והאקטואלית גם לגבינו): 2.2 ליטר טורבו-דיזל עם הזרקת מסילה משותפת עם 150 כוח-סוס. יחידת כוח זו האחרונה תוצע בשידוך עם גיר ידני בעל 6 מהירויות או גיר אוטומטי עם אותו מספר הילוכים. במאזדה עדיין לא שחררו מפרטים טכניים מלאים, בכלל זה ממדים ומשקלים, למעט היצע המנועים שהזכרנו. בהשקה הוצגה גרסת דאבל-קבינה כפולת הנעה. בהמשך תצטרפנה גרסאות חד וקבינה וחצי להיצע, עם הנעה כפולה או אחורית בלבד.

הטנדר החדש ייוצר במפעל מאזדה-פורד בראיונג שבתאילנד, במקביל לאח מבית פורד – הפורד ריינג'ר החדש.

מאזדה BT-50 החדש ישווק החל מבעוד מספר שבועות במזרח הרחוק ובאוסטרליה, עם כוונה להתחיל את שיווקו מחוץ למזרח בסוף שנת 2011, אז יהפוך גם לאקטואלי עבורנו. יש לציין שעם יציאתו הכפויה של הלהיט בסגמנט אצלנו – האיסוזו D-Max – מהתחרות, בשל היעדר ESP, צפויה נחיתתו של הטנדר המצודד החדש להיות קלה יותר במחוזותינו. מן הסתם עוד אין לנו מושג לגבי מחירים ורמות אבזור, אך יש להניח שמדובר בטווח המקובל בקטגוריה.

Check Also

ללא הסוואה. כך נראה הטנדר של BYD

עם חתימת אור המזכירה את הטנדרים של פורד. הפיקאפ 4X4 החשמלי של BYD נתפס ללא הסוואה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight − four =