שבת , 20 אפריל 2024

מעל 300 הרוגים – GM ממשיכה להסתבך

הניו יורק טיימס מפרסם מחקר של Friedman Research Corporation אשר בחן כשלים בפעולת כריות האוויר במכוניות מתוצרת GM בין השנים 2003 ל-2013 ממנה הוא מסיק כי התקלה במתגי ההנעה שבעטיה מדומם הרכב מבלי שהנהג מתכוון לכך – ומנטרל גם את פעולת כריות האוויר – גרמה למותם של כ-303 נהגים ונוסעים במכוניות של GM. זה מספר גדול הרבה יותר מתריסר ההרוגים עליה דיווחה GM כשהפרשה החלה להתגולל (ויש כבר החולקים על המספר הזה ממספר טעמים כשהעיקרי שבהם הוא אופן איסוף הראיות בשטח על ידי המשטרה).

בינתיים החלה חקירה פדרלית אשר תבדוק מדוע GM השתהתה יותר מעשור מלקרא לתיקון של 1.4 מיליון כלי רכב אשר היא ידעה (כך לטענת ה-NHTSA) שיש בהם כשל ובכל זאת בחרה שלא לזמנם. לפי ה-NHTSA יש בידם מסמכים המאשרים את העובדה כי ב-GM ידעו על הבעיה מזה שנים רבות ואם באמת מדובר בהחלטה מודעת שלא לתקן תקלה מסכנת חיים צפויה GM לעמוד בפני קנס משמעותי ביותר.

האם GM החליטה במודע שלא לתקן תקלה מסכנת חיים? יש לכם טרוורס? כנסו במהירות למרכז שירות. צילום: GM
האם GM החליטה במודע שלא לתקן תקלה מסכנת חיים? יש לכם טרוורס? כנסו במהירות למרכז שירות. צילום: GM

בינתיים אצלנו נקראו לתיקון שברולט טרוורס שיוצרו בין השנים 2009 ל-2013 וכן שברולט סוואנה (מסחרית) עם תקלה אחרת שאינה קשורה לריקול העולמי. בכל מקרה אם הינכם נמנים על בעלי מכוניות GM ההמלצה המיידית היא להפריד את המפתח ממחזיק המפתחות – בעיקר אם זה כבד ומשקלו עשוי לדומם את המנוע תוך כדי נסיעה. דברו עם מרכז השירות שלכם בעניין.

Check Also

ריקול: סוזוקי ג'ימני

חשש לתקלה במשאבת הדלק מזמן מעל ל-300 בעלי סוזוקי ג'ימני לריקול ישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen + 11 =