יום חמישי , 28 מרץ 2024
לנד רובר דיפנדר במהדורת ייצור מיוחדת. אולי מסמנת את יורש העצר המתקרב? צילום: לנד רובר
לנד רובר דיפנדר במהדורת ייצור מיוחדת. אולי מסמנת את יורש העצר המתקרב? צילום: לנד רובר

וידאו: לנד רובר דיפנדר – הסוף

כתב: ניר בן זקן

לנד-רובר דיפנדר, שנמצא כבר בעשור השלישי לחייו הוא אחד מרכבי השטח הוותיקים ביותר הנמכרים כיום ולמרות הדיבורים הרבים בשנים האחרונות על יורש, לנד-רובר טרם הציגה את הדור הבא, אבל כעת נראה ששירת הברבור של הקובייה הבריטית קרובה מתמיד עם הצגת שלוש גרסאות ייחודיות לקראת הפסקת במפעל בסוליהול בסוף 2015.
הגרסה הראשונה מבין השלוש נקראת Autobiography (שם הלקוח מהגרסה המפוארת ביותר של הריינג') המוצעת במרכב 90 קצר וכוללת כמובן מראה יוקרתי בדמות צביעה דו גונית למרכב בשחור וכסוף, חישוקים ייחודיים בצבע שחור מבריק, ריפודי עור למושבים וגם חיזוק מנוע "פומה" 2.2 ליטר ל-150 כ"ס. רק 60 יחידות מגרסה זו ייוצרו במהלך השנה הקרובה וכנהוג במהדורות מוגבלות  תג המחיר של 370 אלף שקלים לפני מיסים יקר פי שלושה ממחיר דיפנדר בסיסי.
גרסה עממית יותר מכונה Heritage, כהומאז לימיה הראשונים של לנד-רובר. הצבע החיצוני מכונה Grasmere Green ומקורו בצבע של הדגמים הראשונים של סדרה I (הסבא רבא של הדיפנדר) שהיו הזמינים יותר בתקופה של אחרי מלחמת העולם השנייה מעודפי צבע הקוקפיטים של מטוסי הספיטפייר של חיל האוויר המלכותי וגג צבוע לבן. כדי לתרום עוד יותר למראה הרטרו הגריל הקדמי מעוצב בהשראת האב הרוחני, סמל החברה הוא המקורי מ-1948 ובקצה הכנפיים הקדמיות תגי HUE 166 המציינים את מספר לוחית הרישוי של הדגם הראשון שירד מפס הייצור. גרסה מוצעת במרכב 90 קצר או 110 ארוך ותיוצר ב-400 עותקים במחיר גבוה במעט מזה של דיפנדר רגיל, 166 אלף שקלים לפני מיסים.

לנד רובר מציגה מהדורה מיוחדת - ואחרונה - לדיפנדר. מציירים בחול את המחליף שבדרך. צילום: לנד רובר
לנד רובר מציגה מהדורה מיוחדת – ואחרונה – לדיפנדר. מציירים בחול את המחליף שבדרך. צילום: לנד רובר

רמי גלבוע בוחן לנד רובר דיפנדר פומה

• לנחל תבור עם לנד רובר דיפנדר 110 פתוח

הגרסה האחרונה מיועדת להרפתקנים ושלא במפתיע נקראת Adventure. גם כאן שילוב דו גווני, אך בולט ומוחצן יותר של כתום ושחור, מיגון תחתון מלא, שנורקל, חישוקי גלגל ייחודיים, גגון ענק לנשיאת ציוד וריפודי עור מפנקים בתא הנוסעים. 600 יחידות ייוצרו בגרסאות 90 ו-110 במחיר 260 אלף שקלים.
לרגל החגיגות לנד-רובר כינסה את שלושת הגרסאות החדשות יחד עם הדורות הקודמים ברד וורף באי (Red Wharf Bay) שבאנגלסי ויילס, המקום בו הגה מהנדס הרכב מארק וילס את הקונספט של לנד-רובר לראשונה בשרבוט על החול לפני כמעט שבעים שנה. לכל אחד מהדגמים שבחלקם נהגו בניו של הוגה החברה חוברה מחרשת חול על מנת לשחזר את אותה סקיצה ראשונית של הצללית שהפכה המזוהות והמוכרות ביותר, אך הפעם על שטח בגודל יותר מקילומטר.

למרות כל האמור לעיל, לנד-רובר הצהירה כי היא שוקלת להמשיך לייצר את הדיפנדר במפעל מחוץ לאירופה, כדי להמשיך לשווקו במתכונתו הנוכחית למדינות שנטולות עול התקינה האירופאית המחמירה.

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 + fourteen =