יום חמישי , 28 מרץ 2024
פרוייקט ניסאן טיטאן מוכן לחורף ויוצא לכבוש את אלסקה. צילום: NISSAN
פרוייקט ניסאן טיטאן מוכן לחורף ויוצא לכבוש את אלסקה. צילום: NISSAN

ניסאן – הכן רכבך לחורף

כתב: ניר בן זקן
בישראל מספיקים רק כמה פתיתי שלג כדי להשבית את החיים בעיר שלמה, אבל בחלקים רבים בעולם מזג אוויר חורפי עם טמפרטורות שיורדות עשרות מעלות מתחת לאפס היא מציאות החיים שדורשת בין היתר דרכים ייחודיות להתנידות.


ניסאן החליטה לפרוס את חסותה על ארגון חיילים אמריקאים שנפצעו במהלך שירותם יוצאים למסע אתגרי באלסקה, וכדי לאפשר להם לצלוח את אחד האזורים הפראיים והקשים ביותר לתנועה בגלובוס, היא ציידה אותם בטנדר הענק – הטיטאן שעבר שדרוג מקיף.

[pro_ad_display_adzone id="79"] עבור אלו שלא מכירים את הענק של ניסאן (מתחרה בפורד F350, שברולט סילברדו וכו') נציין שהטיטאן מתבסס על שלדת סולם עם סרן חי מאחור ומיתלים נפרדים מלפנים. בחזית מנוע בנזין V8 5.6 ליטר שמפיק 317 כ"ס המחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסים ולהנעה כפולה (לא קבועה) עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורית.

כדי לעורר בז ברשת, את השיפורים והשינויים נבחרו על ידי גולשי האינטרנט באמצעות הצבעה עבור הפריטים שהיו רוצים לראות מתוקנים על הטנדר הארקטי. הפגוש הקדמי מפלסטיק הוחלף בפגוש אגרסיבי של ARB המכיל כננת וסוללת תאורת לד ועל הגג הותקן גגון מסיבי היכול לשאת מטען רב ובעל תאורת לד נוספת הפונה לפנים ולצדדים ומסוגלת להפוך את הלילה ליום.
השינויים המכאניים כוללים החלפת הקפיצים ובולמי הזעזועים בקיט של PRG 4 אינטש המקנים מהלך מתלה ארוך יותר והגבהה קלה למרכב המאפשרת את התקנת צמיגי Nitto Trail Grappler MT 35 אינטש בעלי סוליה אגרסיבית ודופן עבה המכילה שלוש שכבות ויציעו אחיזה מיטבית בתנאי הדרך החלקלקים. בנוסף המנוע זוכה לסעפת פליטה של Borla שלא משפרת את יכולת השטח אבל וודאי הופכת את צליל המנוע לסקסי יותר.

פרוייקט ניסאן טיטאן לאלסקה. הנגרר מעניין לא פחות מהטנדר המגודל. צילום: NISSAN
פרוייקט ניסאן טיטאן לאלסקה. הנגרר מעניין לא פחות מהטנדר המגודל. צילום: NISSAN

הארגז האחורי קיבל סגירה מודולארית לארגז של ARE כדי להגן על הציוד בתנאי מזג האוויר הקשים בעוד רצפת הארגז נשלפת כמגירה וכוללת מקרר ומקלחת עם מים חמים ובאם הארגז לא יצליח להכיל את כל הציוד יש עוד מקום בקמפר נגרר יעודי לנסיעות שטח קשות.

צאו למדבר הישראלי!

מבחן לאופני הרים עם שלדת קרבון!
לסיום שודרג תא הנוסעים בריפודי עור ייחודיים, מערכת שמע איכותית והמרכב זכה לכיסוי בצבעי הסוואה תלת ממדית ייחודית שנדרש כשלושה שבועות לעצב אותה ועוד שלושה ימים כדי להדביקה למרכב הענק. אנחנו היינו שמחים לצאת איתו לחפוז קצר גם במרחבי הנגב המצומצמים, אבל לא נראה שניסאן תשווק בקרוב את הטיטאן אפילו בגרסתו הסטנדרטית.

Check Also

טויוטה C-HR עכשיו גם פלאג-אין הייבריד

טויוטה מרחיבה את היצע גרסאות ה-C-HR עם מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד חזקה המפיקה 220 כ"ס ומוסיפה לה חבילת אבזור עשירה יותר ויכולת דינאמית עדיפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − two =