רכב השטח הגמדי והקשוח ויתר על השוק הישראלי בשל היעדר מערכת בקרת יציבות, אבל בעולם הוא ממשיך להתעדכן
כבר למעלה מארבעים שנה מסתובבים בכל העולם רכבי השטח המינימליסטיים, הזעירים והחביבים להפליא של סוזוקי. בישראל הכרנו אותם בשנות השמונים והתשעים כ"סמוראי" ואחר כך כ"ג'ימני",
• אם היה לך סוזוקי ג'ימני לאן היית נוסע?
אבל בסוף העשור הקודם נאלצנו להיפרד מגמדי השטח הקשוחים הללו היות שבישראל אסור מאז למכור כלי רכב פרטיים שאינם מצוידים במערכת בקרת יציבות.
בסוזוקי עדיין לא התקינו מערכת בקרת יציבות בג'ימני, לצערנו (חיפשנו במפרט, באמת שחיפשנו), אבל בנימה פולנית משהו אפשר לומר שאנחנו שמחים שלפחות "מישהו" יכול לקנות את הג'ימני בעולם. אז לא רק שאת הג'ימני אפשר לרכוש מחוץ לישראל, אלא שהוא עבר כעת מתיחת פנים כדי להישאר צעיר, למרות 14 שנותיו של הדור השלישי הנוכחי (פנסיונר מנוסה, במונחי-גיל של בני אדם).
אוקיי, אז הוא לא באמת נעשה צעיר, אבל לפחות הוא עבר סדרת שינויים ושיפורים, בעיקר חזותית. מדובר בפגושים חדשים ובשבכה קדמית חדשה, בעיקר. העיצוב החדש לא נועד, כנראה, רק להפגין חזות עדכנית, אלא גם לזכות בעוד כמה נקודות בטיחות מול הצעירים הבטיחותיים. עיקר השינויים בתוך תא הנוסעים הוא במושבים. אלו זכו למשענות ראש חדשות, לריפוד עדכני וגם להתקני ISOFIX למושבי בטיחות במושבים האחוריים. את הסבת המנוע (1.3 ליטר, 85 כ"ס) לתקן הזיהום העדכני, יורו5, כבר קיבל הג'ימני ב-2010.