שבת , 20 אפריל 2024

האם סוזוקי בדרך לחסל (ניסאן) ג'וקים?

 

Suzuki XA-alpha - מוצג בהודו. עם מידות שבין הג'ימני הקטן לגרנד ויטארה המשפחתית - מביטה סוזוקי על ה-XA ישר בעיניים של ניסאן ג'וק. צילום: SUZUKI

 

תת-היבשת ההודית הולכת ומקבלת תאוצה כמעצמת הרכב הבאה אחרי סין. ואם יש כבר יצרן רכב עם יד ורגל בהודו, יהיה זה סוזוקי אשר מיצרת שם את משפחת מרוטי הגדולה – ממנו אנו מקבלים לישראל את הסוזוקי אלטו הקטנה. אם לשפוט לפי תערוכת הרכב של ניו דלהי שהתקיימה בשבוע שעבר, אנו צפויים לקבל גם את הדור הבא של רכבי השטח והפנאי של סוזוקי מתת היבשת.

רוצה ללמוד עוד על רכבי הפנאי של סוזוקי?

נכון לעתה ה-XA הוא רק רכב תצוגה אשר נועד לבחון את כיווני הפיתוח העתידיים של מוצרי ה-4X4 מסוזוקי. ל-XA אורך של ארבעה מטרים, בסיס גלגלים של 2.5 מטרים – וזה ממקם אותו באמצע הדרך (מבחינת המידות) בין הג'ימני לגרנד וויטארה. מבט קרוב יותר מגלה שה-XA קרוב במידותיו לניסאן ג'וק וכמוהו מבוסס על פלטרפורה של פרייבט – במקרה דנן סוזוקי סוויפט.

 

 

מערכת ההנעה שתיבחר לא ברורה עדיין וכנראה מדובר ב-1.6ל' בנזין או 1.3ל' טורבו-דיזל שיש בסוויפט ההודית. בנוסף, יצוייד ה-XA בהנעה כפולה קבועה אשר סוזוקי פיתחה עבור הסוויפט לשוק האירופאי.

תחילת היצור מתוכננת ל-2014 והיא צעד ראשון במהלך רחב יותר של סוזוקי-מרוטי לתפוס נתח שוק גדול יותר מענף רכב הצומח במהירות בהודו. האם ה-XA יקבל תקינה אירופאית ויגיע גם אילנו? לא ברור בשלב הזה. אבל אם לשפוט לפי הצלחתו של הניסאן ג'וק – קשה להאמין שמכשירי תנועה – יבואנית סוזוקי לישראל, ישארו אדישים.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × 3 =