רוני נאק
מנכ"ל ניסאן הירוטו סאיקאווה עתיד לצמצם את כוח העבודה העולמי של ניסאן ב-12,500 משרות כחלק מתכנית הבראה חריפה לאור צניחה חריפה של 99% ברווח הגולמי ברבעון השני של 2019. הסיבה לכך: מכירות חלשות מאד בכל השווקים למעט השוק הסיני.
• חולמים על רכב חדש? עכשיו אתם יכולים!
המהלך הזה הוא סוג של כיבוי שריפה אחרי שכבר הוכרזה תכנית הבראה ארוכת טווח שתימשך עד שנת 2023. אולם רבעון ראשון חלש יותר מהצפוי גרמו לסאיקאווה להיכנס למוד חירום ולהאיץ את המהלכים שתוכננו להמשך. סאיקאווה מצידו מבטיח כי התוצאות עתידות להשתפר עוד בשנת הכספים הנוכחית.
ועכשיו במספרים: הרווח התפעולי (כלל קונצרני) ירד ל-14.8 מיליון דולרים. הרווחיות כמעט ונמחקה מ-4 אחוז ל-0.1%. הרווח בין חודשים אפריל-יוני עומד על 59 מיליון דולרים בלבד מתוך מחזור של 22 מיליארד דולרים. מספר כלי הרכב שנמכרו בחודשים האלה עומד על 1.25 מיליון. המספרים האלה מציינים ירידה של אחוזים רבים.
המצב הופך לממש מסובך עבור ניסאן אם נזכור כי בעלת השליטה בה היא רנו הצרפתית כך שלא בטוח כמה חופש פעולה יהיה למנכ"ל ניסאן לקצץ בפועל בכוח העבודה בקונצרן שעבר טלטלה משמעותית סביב משבר גוהן והחיסול העיסקי שהוא חווה.
ניסאן מיוצגת בישראל על ידי קבוצת קרסו וכרגע (על פי נתוני איגוד יבואני הרכב) ניצבת במקום ה-7 בדירוג היבואנים עם מכירות של 6934 כלי רכב בישראל בין ינואר לסוף יוני 2019. בתקופה המקבילה אשתקד נמכרו בישראל 9050 מכוניות של ניסאן.