רוני נאק
ניסאן אירופה הודיעה כי החלה לשווק את טנדר ניסאן נבארה המעודכן. הטנדר אשר נמכר גם בישראל (ופותח בשיתוף ועם אילוצים של דיימלר כ-מרצדס X-קלאס) מקבל שורה ארוכה של עדכונים – ואף אחד מהם כמעט שאינו אסטתי או ברמת הדקורציה – עובדה שיכולה ללמד על מורת הרוח של ניסאן מהנבארה הנוכחית. בכל מקרה מנוע ה-2.3ל' טורבו-דיזל יהיה מעתה רק עם שני מגדשי-טורבו בשתי רמות ההספקים: 163 ו-190 כ"ס עם מומנט של 42.5 ו-45 קג"מ בהתאמה. עם שיפור מהותי של נתון המומנט בגרסת ה-163 כ"ס.
• הגשימו חלום של רכב חדש!

עוד בשינויים תיבת הילוכים ידנית חדשה עם 6 הילוכים – אשר מיוצרת באירופה ולפי ניסאן בעלת מאפייני העברה חלקים יותר ומיקום של מצב הרוורס ליד ההילוך ה-1 באופן שהוא נוח יותר לעבודה בשטח. בנוסף לתיבת ההילוכים הידנית ממשיכה תיבת הילוכים אוטומטית עם 7 הילוכים שגם היא עברה – לפי ניסאן – סבב של עידכונים.

טנדר ניסאן נבארה החדש משתמש עתה בדור השני של מתלה קפיצי הסליל מאחור. אילוץ שנולד מהשותפות עם דיימלר בפיתוח – אבל פחות מתאים לעבודה של רכב מסחרי. הפיתוח של המתלה מאפשר נשיאת מטען כבד יותר ב-54 עד 114 ק"ג (תלוי במפרט לגרסת הקבינה הכפולה) ולמשקל מטען מירבי של עד 1180 ק"ג – ומשקל כולל מירבי של 3250 ק"ג. על הדרך יש גם בונוס לאנשי השטח – מערכת המתלים כולה גבוהה יותר ב-25 מ"מ. עוד בתחום ההנעה נעלמו מעצורי התוף מהגלגלים האחוריים לטובת דיסקים מודרניים.

עוד בחידושים מערכת עזר לנהג – בקרת יציבות לנגרר לצד מערכות בטיחות אקטיביות המוכרות כבר. עוד בתוך הקבינה מערכת קונקטד עדכנית עם מסך 8 אינץ' (פלוס של אינץ' אחד מהשנה שעברה – הלוואי עלינו) ברזולוציה גבוהה- זאת לצד חישוקי 17 אינץ' חדשים ופנסי LED בחזית.
באירופה מקבל טנדר ניסאן נבארה אחריות של 5 שנים/160,000 קילומטרים. הנבארה מיוצרת במפעל ניסאן בספרד ליד העיר ברצלונה והוא ה-12 ברצף דורות מרשים של טנדרים מ-NISSAN.
