יום שבת , 17 נובמבר 2018
דף הבית » חדשות » ניסאן פטרול בגרסאות מיוחדות למזרח התיכון
ניסאן פטרול בגרסאות מיוחדות למזרח התיכון
שלוש גרסאות של ניסאן פטרול שהיינו רוצים אבל אי אפשר. בלעדי ללקוחות במפרץ הפרסי שם הפטרול הוא אייקון. צילום: ניסאן

ניסאן פטרול בגרסאות מיוחדות למזרח התיכון

תומר הדר

יצרני הרכב הם עם מוזר: מחד, הם מאוד מודעים לנושא איכות הסביבה. אכפת להם מאיכות הסביבה והם מבלים ימים כלילות בניסיון לקרצף את שכבת האוזון למען ילדינו. קחו לדוגמה את ניסאן, שמייצרת את ניסאן ליף, הביטוי האולטימטיבי למכונית חשמלית וירוקה שאגזוזה פולט עלי כותרת של סיתווניות. אה מה מה: מה שאתם לא יודעים, כי אתם גרים במדינה מערבית, זה שיש מקומות בעולם שבהם מעולם לא ראו ניסאן ליף. למשל: המזרח התיכון. כן, אותו מזה"ת שבו אנחנו חיים אבל עיזבו את זה לרגע- כי יש מדינות במזה"ת שבהן ניסאן דווקא שמחה מאוד למכור רכבים שלוגמים בנזין ופולטים עשן- כמו ניסאן פטרול. אותו ניסאן פטרול שנמכר בעבר בישראל למביני עיניין אך כבר אינו משווק, בין היתר עקב אי עמידה ביעדי זיהום אוויר.

הפטרול שעדיין משווק בלא מעט מדינות במזה"ת הוא פטרול שיתכן שיעצבן כמה חובבי איכות סביבה. הסיבה היא המנוע: בנזין, טורי, שישה צילינדרים בנפח כולל של 4.8 ליטרים. ההספק יחסית רגוע ביחס לנפח: 260 כוחות סוס, כמעט כפול מהספק הפטרול שנמכר בזמנו בישראל. וכעת ניסאן מציגה חבילות שדרוג לפטרול המוכר, שיעניקו לו עוד כמה שנים של חיים על הכביש, ובעיקר בשטח. הגרסה הראשונה, שניסאן מכנה "פאלקון" (מישהו בדובאי חשב כנראה על השם) מצוידת בחבילת גרפיקה, פסי כרום לפגוש ומושבי עור. החבילה השניה, שנקראת GAZELLE קצת יותר מדברת אלינו: חישוקי 17 אינץ', צמיגי כביש שטח, שנורקל והגבהה של שני אינץ'. אך הדגם השלישי הוא מה שנשמח לקבל הביתה בארגז:  GAZELLE X – כאן ניסאן החליטה להיות רצינית ולבנות פטרול כמו שאנחנו (וג'וי בירן) הינו רוצים: מתקן גג. מיגון גחון. פגושי מתכת. יחסי העברה בסרנים. צמיגי 315 על חישוקי 17 אינץ' והכי חשוב: הגבהה של ארבעה אינץ' על הדרך. והכל מקורי מהיצרן.

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6