יום רביעי , 24 אפריל 2024
הנה גרסת הפארקים הגדולים של ניסאן טיטאן - מבטיח אוטונומיה לכל יורדי השטח הרציניים. צילום: ניסאן
הנה גרסת הפארקים הגדולים של ניסאן טיטאן - מבטיח אוטונומיה לכל יורדי השטח הרציניים. צילום: ניסאן

טנדר ניסאן במחווה לגרנד קניון


תומר הדר

ישראל, בלי עין הרע, יכולה לספק הרבה פרנסה ליצרני רכבי אוברלנדינג. נכון, מדינה קטנה, אבל בהחלט יש בה לא מעט מסלולי שטח והרבה מקומות שאפשר לפתוח בהם אוהל וליהנות מנופים משובחים ובירה קרה בלי יותר מדי הפרעות, בהינתן רכב השטח הנכון.

בארה"ב, תתפלאו לשמוע, המצב הרבה יותר מורכב. לא לכל מקום אפשר להיכנס ולא בכל מקום ניתן לרדת לשטח. ועם זאת, כמובן שגם בארה"ב יש לא מעט מקומות מדהימים לחלוטין ושם כל הקטע של אוברלנדינג (כלומר אבזור של רכב לשהיה ארוכה בשטח ויכולת תיקונים עצמאית) הרבה יותר מפותח לנוכח העובדה שניתן להיכנס לשטח ולצאת בצד השני אחרי שלושה ימים בלי לראות עוד רכב.

הנה גרסת הפארקים הגדולים של ניסאן טיטאן - מבטיח אוטונומיה לכל יורדי השטח הרציניים. צילום: ניסאן
הנה גרסת הפארקים הגדולים של ניסאן טיטאן – מבטיח אוטונומיה לכל יורדי השטח הרציניים. צילום: ניסאן

אל הבריכה הסודית של עין מימון

טנדר טויוטה היילקס ידני. יש דבר כזה

ניסאן כמובן מודעת לעובדה ואפילו בנתה ניסאן טיטאן מיוחד שמיועד לחגוג את עצם קיומו של הגרנד קניון ופוטנציאל השטח שגלום בו. חישבו אצלנו על משהו בסגנון טויוטה היילקס "תמנע", או מיצובישי טרייטון "פארן", או איסוזו דימקס "מירון אדישן". אבל בואו נחזור לניסאן.

מדובר בטנדר ניסאן טיטאן XD, גרסת השטח הבכירה של הטיטאן האימתני, שנבנה במיוחד לצרכיה של העמותה לשימור הגרנד קניון, אשר מוצג בתערוכת OVERLAND EXPO, תערוכת חלומות אמריקאית של כל מה ששטח, שנפתחה בשבוע שעבר באריזונה.

הנה גרסת הפארקים הגדולים של ניסאן טיטאן - מבטיח אוטונומיה לכל יורדי השטח הרציניים. צילום: ניסאן
הנה גרסת הפארקים הגדולים של ניסאן טיטאן – מבטיח אוטונומיה לכל יורדי השטח הרציניים. צילום: ניסאן

הטיטאן מיועד להסיע חמישה נוסעים פלוס ציוד הישרדות ונגרר ציוד בשבילים שבדרך כלל מיועדים לטרקטורונים, או פרדות (כך ניסאן טוענת, לנו לא מסתדר הרוחב) ומתחיל כמובן כטנדר ניסאן טיטאן סטנדרטי, עם מנוע סטנדרטי בנפח 5.6 ליטרים, המפיק 390 כוחות סוס סטנדרטיים ונעילה אחורית.

כדי לאפשר תנועה בשטח קשה, הטיטאן מקבל הגבהה של שלושה אינץ' (מסדרת: "ניסאן עצור בצד"), מתלי אוויר וצמיגי 35 אינץ' (במעמד: "נא להתייצב במשרד הרישוי"). הארגז עצמו מוארך מעט לטובת מגירות ציוד ומיכל דלק מוגדל ואילו הנגרר כולל את כל מה שצריך כדי לישון בנוחות בשטח וגם לאכול כמו שצריך. אוטונומיה – למי שרוצה.

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − five =