יום חמישי , 18 אפריל 2024
ניסאן מודיעה על קיצוץ רחב היקף בנפח היצור וארגון מחדש של חטיבות השיווק והמכירות גלובאלית. קו היצור של LEAF החדשה יואט? צילום: ניסאן
ניסאן מודיעה על קיצוץ רחב היקף בנפח היצור וארגון מחדש של חטיבות השיווק והמכירות גלובאלית. קו היצור של LEAF החדשה יואט? צילום: ניסאן

ניסאן יוצאת מהמירוץ

רוני נאק

מהמזרח מגיעים דיווחים על כך שניסאן תצמצם את נפח היצור הגלובאלי שלה בשיעור משמעותי של 15% (בשנת הכספים המסתיימת במרץ 2020) – זו סטיה חדה ממדיניות ההתפשטות האגרסיבית של היו"ר המסולק קרלוס גוהן.

על פי המקורות ניסאן מתכננת לייצר כ-4.6 מיליון מכוניות "בלבד" בשנת הכספים – זהו הנתון הנמוך ביותר בתשע שנים. המהלך הזה עשוי להכות בשתי חזיתות: לפגוע ברווחים ולפגוע אנושות ב"אליאנס" עם רנו שלא שותפה (עדיין מחזיקה ב-43% ממניות ניסאן) בשלב הזה בתכנית של ניסאן.

המנכ"ל החדש סאיקוואה מוביל את המהלך וממש לא סופר את רנו שמחזיקה 43% ממניות ניסאן. צילום: ניסאן
המנכ"ל החדש סאיקוואה מוביל את המהלך וממש לא סופר את רנו שמחזיקה 43% ממניות ניסאן. צילום: ניסאן

המנכ"ל היפני החדש של ניסאן – סאיקוואה – מחפש נתיב התקדמות אחר לחברה ומעדיף להתמקד על רווחיות במקום נפח יצור גדול. והוא מתחייב לעשות "אובראול" (כלשונו) לתהליכי היצור ולחטיבות השיווק והמכירה בענקית היפנית. המהלך לא מגיע מוואקום – מאחר שניסאן ספגה ירידה חדה במכירות בשוק האמריקאי – זאת אחרי עשור של התחזקות רציפה – וניסאן צופה כי גם השנה מגמת ההחלשות בארה"ב תמשיך (בה בעת מתחרותיה מציגות נתוני צמיחה טובים).

מעל: מהדורת 50 שנה של ניסאן GT-R אשר נחשפה רק לפני יומיים בניו יורק. צילום: ניסאן

 

בתוך עוגת הקיצוצים – הפרוסה הגדולה ביותר תהיה לשווקים מחוץ ליפן – שם בבידוד השוק היפני תהיה ירידה של 20% ביצור לכדי 3.7 מיליון יחידות.

במבט של שלוש שנים לאחור – ואחרי שפרסמה אזהרת רווח בשנה הקודמת – צפויה ניסאן להצג רווח תפעולי של כ-4.02 מיליארד דולר – זו ירידה של 40% רק בשלוש שנים.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eleven − 4 =