יום רביעי , 28 אוקטובר 2020
ראשי » מגזין » גם חשמלי וגם בנזין. פיג'ו 208 החדשה מושקת
פיג'ו 208 החדשה מתחילה שיווק בישראל עם מנוע בנזין או מנוע חשמלי. החל ב-119,000 שקלים. צילום: רונן טופלברג

גם חשמלי וגם בנזין. פיג'ו 208 החדשה מושקת

רוני נאק

לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, הודיעה הבוקר על תחילת שיווק הדור החדש של פיג'ו 208. קשה להפריז בערכה של ה-208 למותג פיג'ו וזו האחרונה בשושלת ארוכה של רבי מכר שאת השושלת שלהם אפשר למשוך אחורה כמעט 40 שנים ל-פיג'ו 205 של שנת 1983.

מדובר אם כן בדור כל-חדש של הסופרמיני אשר נשען על פלטפורמת CMP של קבוצת PSA. זו תוכננה כך שתהיה לא רק יישימה במגוון רחב של דגמים על פני טווח נרחב של בסיסי גלגלים אלא גם מסוגלת לקלוט לתוכה יחידות הנעה חשמליות כמו גם תיבות הילוכים ומנועי בעירה פנימית בנזין או דיזל. בהקשר של ה-208 מתקבל בסיס גלגלים של 254 ס"מ, אורך כללי של 405 ס"מ, רוחב של 174.5 ס"מ ולתא המטען נפח של 311 ליטרים (בגרסה החשמלית).

פיג'ו 208 החדשה מתחילה שיווק בישראל עם מנוע בנזין או מנוע חשמלי. החל ב-119,000 שקלים. צילום: רונן טופלברג

לובינסקי תשווק את ה-208 עם שתי יחידות הנעה: טורבו-בנזין 1.2ל' עם תפוקה של 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ. הנעה קדמית דרך תיבת הילוכים אוטו' פלנטרית (נהדרת יש לציין) עם 8 יחסי העברה. יחידת ההנעה המעניינת יותר היא זו החשמלית. התפוקה עומדת על 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ אין תיבת הילוכים (כי לא צריך) והכוח מגיע מסוללת ליתיום עם קיבולת של 50 קוט"ש וחשוב מזה, יכול טעינה מהירה של עד 100 קו"ט מעמדת DC חזקה (וכמובן עם מעמדות AC). הטווח עומד על 339 ק"מ (WLTP).

בתוך ה-208 תמצאו קוקפיט דיגיטאלי מלא המעוצב ברוח ה-i-cockpit של פיג'ו. לוח מחוונים ווירטואלי בגודל 10 אינץ', מסך מולטימדיה 7 אינץ'  וכן כפתורי קיצור דרך לפונקציות החשובות.

פיג'ו 208 החדשה מתחילה שיווק בישראל עם מנוע בנזין או מנוע חשמלי. החל ב-119,000 שקלים. צילום: רונן טופלברג

חבילת הבטיחות כוללת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה ובלימה בזיהוי דו"ג, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה (עם אפשרות להזנת הנתון לבקרת השיוט) ועוד.

בהיצע שתי חבילות אבזור: פרימיום S ו-GT. ברשימה תמצאו פנסי LED, בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים, חבילות כרום ואופציה לגג שמש פנוראמי (עלות של 3,000 שקלים).

לדברי דני שביט מנכ"ל לובינסקי: "נקודת האיזון בין ה-208 החשמלית לרגילה היא ב-17,000 קילומטרים לשנה. מי שנוסע מרחק גדול מזה ויחזיק את הרכב שלוש שנים ומעלה ייהנה מחסכון הולך וגדל בעלויות הבעלות הכללית".

פיג'ו 208 החדשה מתחילה שיווק בישראל עם מנוע בנזין או מנוע חשמלי. החל ב-119,000 שקלים. צילום: רונן טופלברג

מחירים:

פיג'ו 208 ברמת Premium S – 118,990 שקלים

פיג'ו 208 ברמת GT-Line – 124,990 שקלים

פיג'ו e-208 ברמת  Premium S מטען OBC  7.4 קוט"ש – 152,990 שקלים

פיג'ו e-208 ברמת  Premium S מטען OBC  11 קוט"ש – 155,990 שקלים

צפו גם בזה

יגואר E-PACE מתחשמל

חתול קטן על טייזר. דגם הפנאי הקומפקטי של יגואר מתחדש עם גרסת PHEV מאד מעניינת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six − two =