רוני נאק
קבוצת לובינסקי – יבואנית פיג'ו – מתחילה היום לשווק את הפיג'ו 5008 – SUV 7 מושבים. הדגם הזה מגיע אחרי פרק זמן ארוך בו לפיג'ו לא היה מוביל נוסעים עם 7 מושבים – מאז הפיג'ו 5008 הקודם אשר היה מיניוואן.
אולם הטרנד העולמי לעבר רכבי פנאי ושטח – SUV – מרובי מושבים הביא את פיג'ו לפתח גרסה ארוכת בסיס גלגלים של פלטפורמת EMP2 אשר משמשת את הקבוצה בין השאר גם בדגם 3008 החדש. עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-.16.5 ס"מ, חלל פנים מוגדל מאד וסידור מודולארי ופריק של 7 מושבים. למעשה לפיג'ו 5008 בסיס הגלגלים הארוך ביותר בקבוצה; 284 ס"מ – יותר משל סקודה קודיאק.

היצע המנועים כולל מנוע טורבו בנזין 1.6ל' המפיק 165 כ"ס וכ-24.5 קג"מ וגם שני מנועי טורבו-דיזל 1.6ל' ו-2.0ל' עם 120 ו-180 כ"ס בהתאמה. העברת הכוח היא לגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת הילוכים אוטומטית פאלנטרית עם 6 יחסי העברה ואין אופציה להנעה כפולה.

• מבחן משווה מיצובישי אאוטלנדר מול ניסאן אקסטרייל מול סקודה קודיאק
• רוצה מיצובישי אאוטלנדר ב-151,500 שקלים?
בהיצע שלוש רמות איבזור: אקטיב, פרימיום ו-GT. אלו כוללות מערך נרחב של אמצעי בטיחות אקטיביים מתקדמים כאשר מרמת פרימיום מגיעה גם בקרת שיוט אקטיבית כפריט סטנדרטי ומאפשרת בלימה אוטונומית מ-140 קמ"ש. עוד בתחום האיבזור נציין מושבים עם עיסוי ברמת GT, קוקפיט דיגיטאלי מלא ומעוברת, ועוד איבזור נוחות רב כמו פנסי LED, וילונות נגללים, גג שמש פאנורמי נפתח.

המשותף בכל הגרסאות היא שורת המושבים השלישית אשר מתקפלת לתוך הרצפה ויוצרת משטח אחיד. ובנוסף המושבים ניתנים לשליפה – ושוקלים רק 11 ק"ג האחד – כדי לפנות חלל נוסף. גם מושב הנוסע הקדמי מתקפל ומאפשר בכך הטענה של עצם באורך של עד 3.2 מטרים – בואו נאמר גלשן.
המחירים:
- פיג'ו 5008 אקטיב – 179900 שקלים
- פיג'ו 5008 פרימיום – 196900 שקלים
- פיג'ו 5008 GT תעלה – 239900 שקלים