תומר הדר
טוב, ברוכים הבאים לדקאר. כמובן, זה כבר לא בדיוק ראלי פריז דקאר וזה לא בדיוק פיג'ו 3008 סטנדרטית, אבל אם אתם לא תגלו אז אנחנו בטח שלא נגלה- וחוץ מזה, קבלו את אחד הרכבים המגניבים יותר שעומדים להשתתף בדקאר: ה-3008 DKR – שתיתן הופעת בכורה בחודש הבא בראלי דרך המשי שיתקיים, לפחות ברובו, בסין.
• מבחן משווה פיג'ו 3008 מול סובארו פורסטר
• כמה מרוויחים בעלי הרכב הצמוד (רמז: יותר מכם)?
קוראים חדי עין עלולים כמובן לטעון ש"רגע, גם בשנה שעברה היתה לנו 3008 DKR" וזה נכון – אלא שהשנה זו 3008 DKR MAXI, כלומר היא יותר גדולה – מפתח הגלגלים שונה, לצורך שיפור היכולת בדיונות. כמה יותר רחב? שימו לב: המרכב רחב ב-20 סנטימטרים, נתון באמת מכובד שנובע מן הצורך של פיג'ו לאכלס את בתי הגלגלים במתלים בתצורה רחבה יותר, בעיקר עצמות עצה שונות. מהלך מתלה? 460 מילימטרים. מנוע? V6 מרכזי, טורבו דיזל, שני מגדשים, 340 כוחות סוס אמינים.
מי ינהג ב3008 DKR החדשה? טוב, זה תלוי במרוץ, יש דרך המשי, יש דקאר, קשה לבחור. אבל הנה כמה שמות שאולי ישמעו לכם מוכרים: קרלוס סיינז (כן, ההוא, גם אנחנו צפינו במרוצי ראלי בערוץ מידל איסט כשהינו ילדים), סבסטיאן לואב וסטפן פטרהנסל. לנו זה בהחלט מספיק טוב.