יום שני , 16 ספטמבר 2019
ראשי » חדשות » מיותר אך מעניין: פורשה גוררת איירבס
פורשה קאיין זוכה בשיא גיניס לגרירת עצם כבד במיוחד. צילום: פורשה
פורשה קאיין זוכה בשיא גיניס לגרירת עצם כבד במיוחד. צילום: פורשה

מיותר אך מעניין: פורשה גוררת איירבס


תומר הדר

מה עושה יצרן רכב שמעוניין בשיא גינס חביב על שמו? תשובה: מחבר מאחור וו גרירה. ולוו הגרירה מחבר מטוס איירבוס A380 . כך בדיוק עשתה בשבוע שעבר פורשה, שקבעה שיא גינס בגרירת..אה..מטוס, לאחר שקאיין S  גררה את האיירבוס (השוקל כ-280 טונות) למרחק של 42 מטרים. "אבל רגע", שואלים הקוראים המבינים: "קאיין S בעל מנוע בנזין או קאיין S בעל מנוע דיזל?".

פורשה קאיין זוכה בשיא גיניס לגרירת עצם כבד במיוחד. צילום: פורשה
פורשה קאיין זוכה בשיא גיניס לגרירת עצם כבד במיוחד. צילום: פורשה
מזראטי לבנטה נשמעת נפלא
נהיגה בסיטרואן C3 החדשה

שאלה מצוינת! כדי להמחיש ששניהם טובים, השתמשה פורשה גם בקאיין S  בנזין וגם בקאיין S  דיזל לגרירת המפלצת המעופפת של אייר פראנס. כך שהקאיין דיזל גרר את המטוס באמצעות 380 סוסיו-והבנזין באמצעות 560 סוסיו גם הוא.

פורשה קאיין זוכה בשיא גיניס לגרירת עצם כבד במיוחד. צילום: פורשה
פורשה קאיין זוכה בשיא גיניס לגרירת עצם כבד במיוחד. צילום: פורשה

חשוב לציין שהרכבים הם סטנדרטיים לחלוטין והשינוי היחיד שבוצע בהם היה חיזוק של וו הגרירה. זוהי הנקודה בה הקורא הסביר סובר:"ואז המנועים התפרקו, הגירים התבשלו, הדיפרנציאלים התפוררו", ובכן, לא בדיוק. אחרי שצמד הקאיין סיימו במלאכת הגרירה, הם פשוט התנתקו מהאיירבוס ונסעו הביתה כשעתידם להימכר כרכבי הדגמה משומשים של המפעל – מובטח.

פורשה קאיין זוכה בשיא גיניס לגרירת עצם כבד במיוחד. צילום: פורשה
פורשה קאיין זוכה בשיא גיניס לגרירת עצם כבד במיוחד. צילום: פורשה

 

צפו גם בזה

זה מה שמרגש אותנו. יחידת הנעה חשמלית עם שני הילוכים שנותנת יותר חיסכון וביצועים. צילום: ZF

הנעה חשמלית הדור הבא

ZF חושפת יחידת הנעה חשמלית עם 2 הילוכים וגמישות ליישומי רכב רבים - מקופקטיות ועד ספורטיביות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − eight =