יום שני , 10 אוגוסט 2020
ראשי » חדשות » פורשה לא מוותרת על V8!
פורשה חדשה מאחור
פורשה מציגה קאיין GTS חדשה עם מנוע V8 בריא. צילום: פורשה

פורשה לא מוותרת על V8!

רוני נאק

בחודש הבא – יולי 2020 – תחשוף פורשה את גרסאות ה-GTS של רכב הפנאי הגדול שלה CAYENNE. ובאופן מאד לא צפוי פורשה תוקעת אצבע בעיני כל המקטרגים על רמות זיהום האוויר של הדגם הזה – דגם שהיה מוקד לביקורת רבה מהאגף הירוק. עם מיקוד סביב ביצועים, הנאה מנהיגה ועוד קצת ביצועים כי אפשר, פורשה זונחת את מנוע ה-V6 כפול מגדשי הטורבו של ה-GTS היוצאת לטובת מנוע V8 בנפח 4.0ל' כפול-מגדשים עם תפוקה של 460 כ"ס ו-62 קג"מ. נתוני הביצועים מלמדים על 4.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 270 קמ"ש. לא גרוע ממנוע עם נתוני פליטה של כ-260 גק"מ וצריכת דלק רשמית של כ-8.5 ק"מ/ל'.

תה נהג פורשה
פורשה מציגה קאיין GTS חדשה עם מנוע V8 בריא. עור ואלקנטרה על מושבי ספורט. צילום: פורשה

אבל זה לא הכל – פורשה עיסתה את ה-GTS עיסוי רקמות עמוק והציגה שלדה מוקשחת ומונמכת וחבילת אבזור מועשרת סביב ערכת הנושא שנקרא לה "GTS". זה מתחיל ממערכת פליטה ספורטיבית – עם טיון ווקאלי כדי לגעת בנימי נפשו של הנהג עם הרטט הנכון. ויש גם אופציה למפלט בתדר גבוה עם פתחים במרכז (ולא בצידי הפגוש) – כחלק מחבילת ספורט מופחתת משקל. חבילת המתלים כוללת קפיצי פלדה מונמכים ב-20 מ"מ ואלה משולבים במערך מתלים אקטיבי השולט בזמן אמת במאפייני השיכוך של בולמי הזעזועים. ניתוב מומנט – טורק ווקטורינג – הוא סטנדרטי ומגיע לטפל בכל נושאי הפיזיקה שנהג אמביציוזי עשוי לפגוש בכביש פתלתול.

פורשה בחניה שלכם
פורשה מציגה קאיין GTS חדשה עם מנוע V8 בריא. אופציות של מתלי אוויר, היגוי אחורי ומעצורי קרמיים. צילום: פורשה

מבחן דרכים פורשה קאיין הייבריד

חישוקי הגלגלים הסטנדרטיים הם בקוטר 21 אינץ' וזה לא רק בשביל גומי אוחז אלא גם כדי שיהיה מקום למעצורים נשכניים במיוחד. דיסקים מפלדה בקוטר 390 מ"מ בחזית ו-358 מ"מ מאחור ועליהם קליפרים אדומים. אופציה למעצורי דיסק עם ציפוי טונגסטן-קארבייד או דיסקים קרמיים. עוד אופציות כוללות מתלי אוויר המורידים את גובה הנסיעה בעוד 10 מ"מ, היגוי לגלגלים האחוריים ומוטות ייצוב אקטיביים. 

חבילת האבזור כוללת נגיעות צבע שחור, פנסי LED, שימוש בחומרים כמו אלקנטרה בקבינה, אלומיניום מוברש, מושבי ספורט עם 8 ווקטורים – לכיוון – וכמובן לוגו GTS אשר פוזר במקומות אסטרטגיים בתוך ומחוץ לרכב. חבילות אבזור נוספות זמינות על פי עומק הכיס.

תא נהג פורשה
פורשה מציגה קאיין GTS חדשה עם מנוע V8 בריא. קוקפיט מושקע עם חבילת ספורט כרונו. צילום: פורשה

אז איך פורשה יכולה להרשות לעצמה מהלך כזה לאור תקנות CAFE מזרות האימה? שהרי דגם כזה מעלה את ממוצע פליטת המזהמים של כל הליין. וכאן מגיעה התודה לקבוצת VW שפורשה היא חלק ממנה. הפוש החזק לעבר הנעה חשמלית – פלטפורמת MEB – מאפשר יצור המוני של כלי רכב חשמליים מכל אחד ממותגיה, את חלקם הם כבר מייצרים ורבים אחרים בקנה. ופורשה נכנסת לממוצע הכולל של ענקית הרכב הזו. מה שבתכלס מאפשר לה להמשיך ולייצר מכוניות ספורט אמיתיות – עם מנועי בעירה פנימית נהדרים – מבלי לשלם את הקנסות העצומים של CAFE.

פורשה מהצד בחניה
פורשה מציגה קאיין GTS חדשה עם מנוע V8 בריא. יש גם גרסת 5 דלתות רגילה. צילום: פורשה

פורשה קאיין GTS בגרסאות קופה ולא קופה, תגיע לאולמות התצוגה של פורשה ברחבי אירופה במהלך חודש יולי. מחיר פורשה קאיין בישראל מתחיל ב-655,000 שקלים.

צפו גם בזה

קיבל הארכה: מפעל ניסאן בברצלונה ממשיך לפעול

אחרי מרתון של שיחות עם נציגי העובדים ניסאן אירופה החליטה לדחות בשנה את סגירת מפעלה בספרד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eight − 3 =