יום רביעי , 24 אפריל 2024
פורשה עכשיו גם יצרנית אופניים. רכשה את השליטה כדי למנוע השתלטות של גורם שלישי. כאן 911 סוגרת שיא ברינג. צילום: פורשה

פורשה עכשיו גם יצרנית אופניים


רוני נאק

פורשה רכשה את השליטה ביצרנית אופניים חשמליים מקרואטיה בשם GREYP BIKES. הרכישה מגיעה בעקבות השקעה של כ-10%, דרך קרן הון סיכון של פורשה, עוד בשנת 2018. המעניין הוא שמשקיעה מוכרת נוספת כבר נוכחת שם. מדובר ב-RIMAC יצרנית מכוניות העל החשמלית שלאחרונה הפכה למחוזרת במיוחד (במיזם משותף עם פורשה לגבי בוגאטי). רימאק הייתה שותפה הלכה למעשה להקמת מיזם האופניים אולם אז הפנתה את תשומת הלב לתעשיית הרכב (ולכספים האדירים הזורמים בה).

לפורשה ולרימאק (בחזית) יש תכניות לגבי בוגאטי. צילום: פורשה

המטרה למנוע השתלטות עוינת אחרי שיצרנית האופניים קבלה הצעה לרכישה מגוף שלישי. כך נראים פני הדברים ופורשה מימשה סעיף בהסכם ההשקעה שלה בה היא מממשת את זכות הסירוב ורוכשת את השליטה בחברה – בטענה של כוונותיה להרחיב את פעילות פורשה בתחום האופניים החשמליים.

ירידת ערך אטומית לפורשה? הזדמנות!

גולשי "שטח" הוותיקים בוודאי כבר מכירים את האופניים של פורשה, מבית ROTWILD, אולם אלו במידה רבה "אופני מדבקה" שיוצרו בידי גוף שלישי ומותגו פורשה. אולם הפעם מדובר בפוזיציה אחרת לגמרי בה פורשה היא היצרנית וזה מסתדר יפה עם הנראטיב הנוכחי של "פורשה היא חלוצה בתחבורה ברת קיימה ובדחיפה בלתי נלאית לקידום אסטרטגיית ההנעה החשמלית".

אופני הרים חשמליים של GREYP – מנוע מאוסטריה, קישוריות בהגזמה. צילום: GREYP

אז אחרי שניגבנו את המלל השיווקי מהמקלדת, נספר לכם כי GREYP מוכרת בעיקר בזכות רמת הקישוריות הגבוהה של האופניים שלה. למשל שהסמארטפון משמש כלוח המחוונים של האופניים. מערכת ההנעה החשמלית היא מתוצרת MPF שזו חברת הנדסה אוסטרית המייצרת במזרח וכוללת מנוע של 90 NM וסוללה של 700 וואט/שעה – בהחלט בקנה אחד עם המקובל כרגע בשוק ה-EMTB. עוד מצוידים האופניים במערך מצלמות, אמצעים לאיתור גניבה באמצעות מודול סלולארי ו-SIM מובנים, אפילו רצועת דופק.

אופני הרים חשמליים של GREYP – מנוע מאוסטריה, קישוריות בהגזמה. צילום: GREYP

בצד האופניים נציין שלדה קרבון עם מהלך של 150 מ"מ, מתלים מבית רוקשוק (ליריק למשל בגרסת הביניים), גלגלים 29 או 27.5 אינץ' (או שניהם), מערכות הנעה SRAM, בלמים פורמולה עם 4 פיסטונים, חישוקי DT ועוד. טווח המחירים לאופני ההרים החשמליים עומד על 4,500 עד 13,000 אירו.

עוד בהיצע אופני עיר חשמליים, אופני אקסטרים ללא הגבלת הספק עם טכנולוגיית סוללות מבית RIMAC ובעתיד צפויים דגמים עירוניים נוספים.

ולסיום צילום סקסי. צילום: GREYP

Check Also

יונדאי נערכת למתקפת דגמים

מתקפה לכל רוחב חזית השוק. יונדאי ישראל נערכת לגל השקות נרחב מהקאספר הקטן ועד לפאליסייד העצום. מרכבים עממיים ועירוניים ועד דגמי N חדשים עם מאות כוחות סוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

sixteen − 7 =