רוני נאק
אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה לישראל החלה היום לשווק את הפורשה טאייקן החשמלית. מדובר במכונית ה-100% חשמלית המודרנית הראשונה של פורשה (יש להם אחת היסטורית משנת 1898 שיצר פרדיננד פורשה הצעיר) עתה מגיע הטייקן לישראל.
גרסת טורבו S של הטאייקן, החזקה ביותר, מפיקה עד 560 קילו-וואט (761 כ"ס) בעת הפעלת Launch Control, ובטאייקן טורבו ההספק עומד על עד 500 קילו-וואט (680 כ"ס). הטאייקן טורבו S מאיץ למאה קמ"ש תוך 2.8 שניות, ואילו מי שיושב בפורשה טאייקן טורבו יגיע ל-100 קמ"ש חצי שניה לאט יותר – 3.2 שניות. לטורבו S טווח נסיעה של 412 ק"מ, ובגרסת טורבו הטווח הוא עד 450 ק"מ (על-פי תקן WLTP). המהירות המרבית של שתי הגרסאות היא 260 קמ"ש.
הטאייקן היא המכונית הסדרתית הראשונה בעלת מערכת חשמלית במתח של 800 וולט. היתרון העיקרי הוא יכולת טעינה סופר-מהירה (בהינתן עמדת הטעינה המתאימה) תוך שימוש בטעינת זרם-ישיר (Direct Current) ברשת טעינה חזקה, ניתן לטעון את הסוללות עד לטווח של 100 קילומטרים (על-פי תקן WTLP). זמן הטעינה מחמישה ועד ל-80% הוא לפי פורשה, 22.5 דקות בתנאים אידיאליים. עוצמת הטעינה המרבית היא 270 קילו-וואט. הקיבולת הכוללת של סוללות ה-Performance Battery Plus היא 93.4 קילו-וואט/שעה. נהגי הטייקן יכולים להטעין את רכבם בעד 11 קילו-וואט באמצעות שקע AC ביתי – דבר שיקח כתשע שעות.
סביבת הנהג משלבת עיצוב קלאסי של פורשה עם מערך תצוגה דיגיטלי מלא תוך הפחתת מספר המתגים בא ושילוב של הפעלה קולית.
מחיר פורשה טייקן 4S מתחיל ב-875,000 שקלים
מחיר פורשה טאייקן טורבו מתחיל ב-1.3 מיליון שקלים
מחיר פורשה טאייקן טורבו S מתחיל ב-1.6 מיליון שקלים