תומר הדר
אז קודם כל, נתחיל בסרטון וידאו – הנה ריינג' רובר ספורט שנוסע בחולות. אחרי זה הוא שוחה מעט במים, נגד שחיינים מקצועיים. סבבה? סבבה:
מדוע בלנד רובר חשים צורך בוער להמחיש לנו שריינג' רובר ספורט יודע לנסוע בים? אה הא! שימו לב היטב לכפתור שמופיע בוידאו. על הכפתור כתוב EV. כן, הכוונה היא למצב נסיעה חשמלי. כלומר- זהו ריינג' רובר ספורט פלאג אין הייבריד. כזה שיש לו סוללה שניתנת להטענה משקע ומאפשרת נסיעה של כמה עשרות קילומטרים בכוחו של חשמל. בקיצור- ב.מ.וו, מרצדס, אאודי – כולן עשו את זה ובלנד רובר יודעים היטב שגם צריך. אז הנה, זהו ריינג' רובר ספורט PHEV. כזה שבחזיתו יש שקע חשמלי שאליו מחברים כבל, ואם ממש רוצים אז מטביעים אותו קצת בים בשביל להראות שזה בסדר, הוא נוסע סבבה.

כעת הנה כמה נתונים על מה שהוא בפועל לנד רובר חשמלי (עם קצת עזרה מידידינו מנועי הבעירה הפנימית): ההספק המשולב מרשים: 404 כוחות סוס. פליטת המזהמים נמוכה להחריד: 64 גרם לק"מ של פחמן דו חמצני (ברוב המכוניות המשפחתיות זה מעל 120 גרם). טווח נסיעה חשמלי: כמעט 51 קילומטרים על מיץ שטקר. רספקט לחשמל. ומה כשהחשמל נגמר? או – כאן נכנס לפעולה מנוע INGENIUM המוכר של לנד רובר יגואר – המפיק 300 כוחות סוס בגלגולו הנוכחי בסיוע מגדש טורבו. כלומר- המנוע החשמלי מפיק 104 כוחות סוס מכובדים. ביחד הצמד מזניק את הריינג' ספורט החשמלי ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות ועד 220 קמ"ש.

לרשות הנהגים עומדים שני מצבי הנעה של המערכת החשמלית: היברידי המשלב בין שני המנועים ומצב חיסכון בו הריינג' ספורט מונע כמובן בכוחו של חשמל בלבד. באשר להטענה – יש מצב "מהיר" שבו ההטענה אורכת בערך כמו נסיעה זריזה מבאר שבע לאילת ומצב רגיל בו נסיעה אורכת כמו נסיעה מתל אביב לאילת ובחזרה- שבע וחצי שעות.

כעת נותר כמובן לראות כמה יעלה הריינג' רובר ספורט החשמלי כשיגיע לארץ. לנד רובר לא מתביישת לפרסם מחירים רשמיים המתחילים ב-70,800 ליס"ט, כלומר כ-330 אלף שקלים. זהו כמובן מחיר לבריטים. אבל רגע, זהו רכב PHEV, כלומר בהתאם לחוק חל עליו מס קניה מופחת של 20% בלבד, בניגוד ל-83% המוטלים בדרך כלל על ריינג' רובר ספורט רגיל אשר מצויד במנוע מזהם יותר. האם היבואן יבחר במחיר תחרותי המשקף את גובה הטבת המס, או יזניק את הרינג' ספורט החשמלי אל סטרטוספרת מחירי הפרמיום? ובכן, נחיה ונראה.
