רוני נאק
ברוכים הבאים לעולם החדש. המגפה עדיין איתנו, אבל אפשר כבר לראות ניצנים של העולם פוסט-קורונה. ענקית הרכב רנו (המנהלת בימים אלה ממש שיחות זום לוהטות עם PSA על התמזגות) הודיעה במהלך הסופ"ש כי היא נסוגה מהשותפות שלה עם דונגפנג הסינית (50%) בשל תוצאות מאכזבות בין השאר כי המפעלים ממוקמים בעיר ווהאן והיו בין הראשונים להיסגר. יכול להיות שאכן זו הסיבה – או אולי רק תירוץ שכן השושבין של החיבור עם דונגפנג ומי שחנך את הקשר בתיאטרליות האופיינית לו היה לא אחר מקרלוס גוהן שעד כמה שידוע עדיין מסתתר בדירת פאר בפרברי ביירות. אז אולי מישהו בכל זאת מנסה לסגור כאן חשבונות אישיים. כך או אחרת דונגפנג תרכוש את ה-50% של רנו ותפסיק באופן מיידי ליצר ולשווק מכוניות ממותגות כ"רנו".
האחראי על פעילות רנו בסין – ברנש בשם פרנסואה פרובוסט – אמר "אנו פותחים פרק חדש בסין ונתרכז במכוניות חשמליות ומסחריות קלות – שני מנועי הצמיחה המרכזיים של תחבורה ירוקה. דבר שיאפשר לנו למנף טוב יותר את הקשרים הקרובים עם ניסאן".

רנו היא בין יצרניות הרכב שנפגעו באופן הקשה ביותר ממשבר קורונה – ובוחנת בימים האלה אפשרות לקחת הלוואות בערבות ממשלת צרפת (שגם שותפה בה) בשיעור של 5 מיליארד אירו.
לגבי המכוניות החשמליות אלו עתידות להיות מיוצרות עם שתי שותפות סיניות אחרות: בריליאנס בתחום המסחריות החשמליות ו-ג'יאנלינג תייצר את הפרטיות החשמליות. אצלנו בינתיים מוגשת תביעה ייצוגית כנגד מותגי רנו בישראל המצויידים במנועי 1.2ל' אשר – לדברי מגישי התביעה – צורכים שמן בכמות בלתי סבירה.