רוני נאק
קבוצת רנו וג'ילי אחזקות הכריזו במשותף על הסכם מסגרת המרחיב את "שיתוף הפעולה האסטרטגי" לייצור ושיווק של כלי רכב חשמליים ומחושמלים באמריקה הדרומית.
את השיתוף תוביל הזרוע הברזיאלית של רנו שתהנה מהשקעה רבה של ג'ילי. ההשקעה תהפוך את רנו ברזיל לבעלת מניות מיעוט, מהלך שיאפשר לג'ילי גישה ישירה למשאבי ייצור מקומיים, רשת מכירות ושירותים מקומיים. המיזם נותר כפוף להתקשרות בהסכמים סופיים ולאישור מוקדם של הרשויות הרגולטוריות הרלוונטיות – בברזיל.

באמצעות מה שרנו מכנה "שיתוף פעולה" (ולנו זה נראה כמו השתלטות) זה, שני המפעלים המתקדמים במתחם הייצור על שם Ayrton Senna, יהיו זמינים לייצור של כלי רכב חדשים אלה עבור ג'ילי, בנוסף לקו הדגמים הנוכחי של רנו.
בצד המכירות, רנו ברזיל תהפוך למפיצה של מותגי ג'ילי בברזיל בכל האמור לרכבים בעלי פליטת מזהמים נמוכה. ג'ילי תיהנה מהחוזקות של רנו בשוק הרכב המקומי, ותאיץ את התרחבות עסקיה של קבוצת ג'ילי בברזיל.
ברזיל היא שוק הרכב הגדול ביותר בדרום אמריקה עם מכירות של כ-2.5 מיליון כלי רכב בשנה (נכון ל-2024). שלושת המותגים הנמכרים ביותר הם: פיאט המובילה את השוק אחרי VW ובמקום השלישי שברולט. יונדאי וטויוטה הן במקום הרביעי והחמישי בהתאם.
כמו אצלנו, גם ברזיל נהנית ממאמץ של מותגי סין לחדור לשוק העמוק והאקזוטי הזה. BYD מובילה ואף הצליחה להתברג לראשונה בעשירייה הראשונה בשנת 2024 עם מכירות של כמעט 80 אלף כלי רכב. הגישה שתהיה עתה ל-ג'ילי למתקני היצור וההפצה של קבוצת רנו על אדמת ברזיל – תתן לה יתרון על פני אחותה הסינית כשברקע ממשלת ברזיל סגרה מפעל של BYD בטענה של תנאי העבדות הקשים של העובדים בו וכן של ייבוא כוח אדם מסין ללא אשרות כניסה מתאימות.