תומר הדר
מתברר שניתן ולפעמים אף כדאי לייצר רכבי כביש שטח קופה. ב-ב.מ.וו למדו את זה קודם, ב-מרצדס הצטרפו ויצרני הרכב העממיים רוצים גם נתח מהאקשן. רנו היתה אחת הראשונות, לאחר שהציגה בשנה את הארקנה, רכב כביש שטח קופה שיועד בעיקר לשוק הרוסי. השנה גם החברה האחות רנו סמסונג, חטיבתה הקוריאנית של רנו, מציגה גרסה משלה, כלומר קונספט שנקרא XM3, שהוא פחות או יותר רנו ארקנה עם סמל שונה מקדימה.
לפי רנו סמסונג, מדובר ברכב "שמסמל תקופה חדשה בעיצובי רנו סמסונג", ולנו לא נותר אלא להסכים. הרנו סמסונג XM3 יורכב במפעלי רנו סמסונג בבוסאן, קוריאה ויצויד ככל הנראה במנועים שילקחו מן ההיצע הקיים של רנו. למרות שהחברה אינה מפרטת באילו מנועים מדובר, ניתן לשער שמנועי טורבו בנפח 1.33ל' של ניסאן קשקאי ימצאו דרכם אל מתחת לחרטום הקופה קרוסאובר, שמיועד בשלב זה לשיווק בקוריאה בלבד.