יום חמישי , 25 אפריל 2024
מבחן אופניים commencal meta tr 29 - יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים commencal meta tr 29 - יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק

מבחן אופניים COMMENCAL META TR 29

רוני נאק

לקומנסאל יש בישראל היסטוריה של ניסיונות אבל המותג אף פעם לא ממש המריא – אפילו שהיה בידיים של המשווקים הגדולים ביותר – אבל עתה עם ליין חדש ורלוונטי של דגמים ומודל שיווק היברידי אשר נותן את מחירי המכירה הישירה אבל עם תנאי תשלום ושירות מקומי של היבואן הרשמי YOUR BIKE – יש מצב שהגיעה שעתו.

מבחן אופניים commencal meta tr 29 - יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים commencal meta tr 29 – משמר העמק – הכי טוב בבית. צילום: רוני נאק

אז מה יש לנו כאן?

אופני שבילים אגרסיביים מאד. AM פלוס באופיים עם מהלך של 150 מ"מ בחזית ו-130 מאחור. היצרנית מגדירה אותם כ-TRAIL אבל בפועל, תשמעו, הם הרבה יותר מזה ולא יביישו גם רוכב אנדורו אגרסיבי.

קומנסאל לא מייצרת שלדות קרבון. למה? ככה. החיבור הישיר לרוכבים שלהם (לא רק המקצוענים גם החובבים) דרך ערוץ המכירה הישירה שמאפשר פידבק מיידי והעבודה עם אלומיניום מאפשרת מהירות תגובה כשצריך לעדכן משוב שלילי מהרוכבים. ללא כל ההתעסקות עם יצור קרבון – זה קורה הרבה יותר מהר.

מבחן אופניים commencal meta tr 29 - יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים commencal meta tr 29 – יחסית מעט בובינג – רגישות טובה לקטנות וספיגה נהדרת של גדולות. צילום: רוני נאק

ובכן לשלדת האלומיניום (מסוג 6066 אם זה משנה לכם) זווית היגוי של 66.5 מעלות, זווית מושב די תלולה של 76.5 מעלות, תמוכות שרשרת די קצרות של 434 מ"מ ו-BB דרופ של 38 מ"מ בלבד. משולש שלדה קדמי גדול וארוך ומשולש אחורי – וואלק באחת הקונסטרוקציות המאסיביות באלומיניום שראינו. והזוויות מספרות כאן סיפור מאד מעניין שיוכיח עצמו בהמשך.

קיט האביזרים של הגרסה הזו מתחיל מסט בולמים של FOX פרפורמנס – DPS מאחור תלת-מצבי ומהלך מתלה של 130 מ"מ. בחזית פוקס 36 מ"מ עם מהלך של 150 מ"מ – בשניהם משככי GRIP.

מבחן אופניים commencal meta tr 29 - יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים commencal meta tr 29 – מעצורי SLX מצויינים ו-GX שעבד פיקס. צילום: רוני נאק

העברת הכוח היא SRAM GX 12 הילוכים – נכון EAGLE – עם גלגל שיניים קדמי של 30 שיניים וקסטה 10-50 מאחור. על הבלימה מעצורי שימאנו SLX עם דיסק 200 בחזית ו-180 מאחור.

מוט מושב מקורי הוא 125 מ"מ של LEV – אבל לקוח יוכל לבחור מוט של 150 או 170 בעת הקניה ללא תוספת תשלום. הגלגלים הם כמובן 29 אינץ' מחישוקים של E13 ונאבות פורמולה – עליהם צמיגי שוואלבה ברוחב 2.35.

המשקל של האופניים מוכנים לרכיבה עומד על 15.7 ק"ג והמחיר כפי שמופיע באתר COMMENCAL באירו והמרה לשער המטבע באותו היום (בעת הבחינה זה עמד על כ-15,000 שקלים).

מבחן אופניים commencal meta tr 29 - יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים commencal meta tr 29 – בגלגול או קפיצה – זה בדיוק. צילום: רוני נאק

רכיבה

ראשית הטיפוס. הם מטפסים הרבה יותר טוב משציפיתי. שלא כמו אופניים דומים במהלך וייעוד המתלה האחורי סופג היטב את האנרגיה – יש מעט בובינג – ותמיד אפשר לנעול אותו. לזווית המושב התלולה וליחסי ההעברה הקצרים יש כאן אפקט נהדר והם עובדים יחד כדי להקל על הרוכב בעמל הלא פשוט הנדרש כדי לצבור גובה עם אופניים כבדים יחסית. והמשקל – לאורך ימי רכיבה ארוכים בהחלט שמורגש ככל שמתעייפים יותר. הקפצות או גרירת חשמלוק אלו אופציות מושכות למדי. יחד עם זאת, האחיזה מאחור תמיד טובה, קל מאד להרים את הגלגל הקדמי מעל סלע אחרון בסוף מעלה, ואפילו למצא קו בלתי אפשרי בין בולדרים – במקומות ש-29 אחרים לא יכולים לקחת את הסיבוב.

מבחן אופניים commencal meta tr 29 - יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים commencal meta tr 29 – לבחירה שלושה אורכים של מוט מושב – ללא תוספת תשלום. צילום: רוני נאק

אבל במקרה הזה העליות הן רק האמצעי – כדי להגיע למורדות – ואז – WOW! החיבור עם האופניים היה – עבורי לפחות – מושלם. לא מרגישים כלל שמדובר במכונה רצינית שדורסת ואוכל הכל בדרך. אלמנטים שלרוב אני די חושש מהם – תקפתי בדוך, והקצב על הדרדרת והסלעים היה הרבה יותר מהיר משאני בדרך כלל מעז – וראבאק. נהניתי אש!

ולא רק בקו ישר. גם בפניות העקיבה של הגלגל הקדמי מדויקת, ואפשר לצייר איתו רדיוסים קטנים במפתיע. גם האחיזה נהדרת ולא חוויתי פעם אחת גלישה לפנים של הפרונט. שינויי כיוון מהירים (זוכרים תמוכות שרשרת קצרות ו-BB דרופ קטן?) הם עניין של לחשוב על זה וזה קורה – זהו. ובכלל יש לשלדה תחושה מאד מוצקה ונטועה – אולי בזכות הזרוע האחורית הרחבה עם מינימום פיתול- שנתנה לי בטחון להבעיר את הסינגל בקצב שבדרך כלל איני מעז.

עוד תרמו לביטחון הבלמים. איזה כיף היו ה-SLX האלה. עוצמת בלימה ראשונה חזקה, מינון נהדר ברמת ההתנגדות, ויכולת לעמוד בתנע העצום שיוצרים אופניים כאלה במורד ארוך, מהיר וטכני. לא היה סינגל אחר – פירטי או מסומן – שלא סיימתי בחיוך.

מבחן אופניים commencal meta tr 29 - יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים commencal meta tr 29 – יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק

פחות נחמד

המשקל. 15.7 ק"ג זה נתון מכובד. נכון אם אתם באים מעולם של XC זה מאד כבד ואם אתם באים מעולם של AM זה לא כזה נורא. כל אחד והרגליים/ריאות שלו. יכול להיות שעם שלדת קרבון וקיט גבוה יותר אפשר היה להוריד 2 אולי 3 ק"ג. אבל זה לא ב-ד.נ.א של המותג וגם המחיר אז היה מזנק לשמיים. באופן כללי – הקפצות. עוד הייתי רוצה צמיגים שיתאימו קצת יותר לתנאים שלנו בארץ הקודש. אז כשהשוואלבה ייגמרו – הייתי בודק מיניון מעט יותר רחבים אם הם נכנסים לשלדה.

מבחן אופניים commencal meta tr 29 - יחס חיוכים / שקל הכי טוב שיש. צילום: רוני נאק
מבחן אופניים commencal meta tr 29 – מגן בוץ/אבנים לתומך המושב – מקורי. צילום: רוני נאק

סיכום

לא במקרה האופניים האלה קיבלו ביקורות משבחות בחו"ל. הם נותנים תמורה מצוינת לכסף, הם נותנים חווית רכיבה אקסטרה כיפית ומתגמלת ובעיקר הם יוצרים חיוכים וכיף ברוחב כזה שגם שבוע ויותר אחרי שהחזרתי את האופניים לאלון אני עדיין חושב עליהם. ברכיבה הפלטפורמה מרגישה מוצקה ומאד ונטועה – אלו לא אופניים לטפל בהם בכפפות משי אלא לרכוב עליהן חזק ולזרוק אותם מלוכלכים למחסן. קשוחים כאלה. אני כלל לא בטוח שעם אופניים של 30K הייתי נהנה יותר במקרה הזה.

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × four =