שבת , 20 אפריל 2024
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן אופניים GT eVerb Amp

רוני נאק

בזמן שיש דישדוש מה במכירות של האופניים הרגילים – אלו המונעים בכוח האדם – דווקא הקבוצה הצומחת של אופני הרים חשמליים נהנים מדרישה גוברת של רוכבים שלא אוהבים עליות, לא מוכנים להזיע ולא רוצים להישאר בבית.

אופניים קונים ומוכרים רק עם מחירון לוי יצחק

 

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

GT EVERB אינם האופניים הכי יפים בקבוצה הזו שמראה אסטטי הוא חלק מרכזי בכמה מהמותגים הנוכחים כאן. שלדת צינורות האלומיניום משתפלת כלפי מטה עם פיצולים ועיבוי היכן שצריך. הכיוון הוא תכליתי יותר ולא מקריב דבר לטובת עיצוב או עידון. מה שנראה כמו מתלה אחורי 4-חיבורים הוא בעצם סינגל פיווט בסיסי למדי – מעובה ומחוזק כדי לעמוד בעומסים שיוצר המשקל הנוסף.

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

הגיאומטריה של השלדה הזו מספרת בעצם את כל הסיפור: זווית היגוי של 68.5 מעלות, תמוכות שרשרת באורך 440 מ"מ – זה מציב את האופניים האלו באיזורים של השבילים – או AM בשפת הרוכבים. כדי לתמוך בזה תמצאו מזלג רוקשוקס YARI עם מהלך של 130 מ"מ, צירי BOOST  מחוזקים. גם מאחור מספקת רוקשוקס את הסחורה עם בולם מסדרת מונארך בעל אפשרות לכיווני שיכוך.

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. מזלג רוקשוק YARI נהדר עם צירי בוסט, מעצורי שימאנו חדשים חזקים מאד וצמיגים שמנמנים מספקים המון אחיזה, שיכוך ועוצמת בלימה. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. מזלג רוקשוק YARI נהדר עם צירי בוסט, מעצורי שימאנו חדשים חזקים מאד וצמיגים שמנמנים מספקים המון אחיזה, שיכוך ועוצמת בלימה. צילום: רוני נאק

עוד באיזורי האיבזור נציין את הצמיגים הרחבים 27.5+ עם רוחב של 2.8 על חישוקים רחבים. מוט מושב הידראולי מבית GT ודור המעצורים החדש (והמצויין) של שימאנו M6000 עם דיסקים בקוטר 180 מ"מ. העברת הכוח היא די סטנדרטית ומגיעה משיאמנו SLX עם קסטה של 11 הילוכים.

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. יחידת ההנעה של שיאמנו מספקת כוח רב אך לינארי, טווח רכיבה מצויין ופיקוד מאד אינטואיטיבי. השירות ניתן על ידי DAA יבואנית שימאנו. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. יחידת ההנעה של שיאמנו מספקת כוח רב אך לינארי, טווח רכיבה מצויין ופיקוד מאד אינטואיטיבי. השירות ניתן על ידי DAA יבואנית שימאנו. צילום: רוני נאק

אבל השוס של המבחן הזה היא המערכת החשמלית. מדובר ביחידת הנעה חדשה של שימאנו E8000 סימונה והיא כוללת מנוע עם הספק של 250 וואט, סוללה של 14.5 אמפר/שעה ומתח של 36 וולט. מסך פיקוד קטן מאפשר לדפדף בין שלושה מצבי תגבור והטווח תלוי בתגבור ונע בין 50 ל-100 קילומטרים. חובבי הטכנולוגיה יכולים להוריד אפליקציה של שימאנו STEPS- חינמית כמובן – ודרכה לאפיין את הגדרות המערכת ואף להוריד עדכונים. מתחילת יולי 2018, DAA (יבואנית שימאנו) תספק שירות למערכות הנ"ל – כך לפי גורם בכיר בחברה.

משקל האופניים עומד על כ-24 ק"ג המחיר 24,000 שקלים

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

רכיבה על גלי החשמל

בהתאם לאופי ולזאנר הישיבה על האופניים הללו היא מאד AM ואגרסיבית – לא לדיווש אלא לפניות וקיפוצים. כבר פגשנו בעבר את המזלג הזה – YARI – והוא בהחלט אחד הטובים בשוק ועם תרומה חשובה בהקשר הזה. היכולת שלו להתמודד עם העומסים של המשקל הנוסף מצויינים והוא עושה זאת עם שמירה נהדרת על הקשר עם הקרקע וללא קיפוצים מיותרים. המתלה האחורי דורש מעט התעסקות כדי להגיע לאיזון המושלם – וכמו שהכרתי באופניים אחרים כדאי להשאיר את המתלים דווקא על הצד הרך יותר – כדי לאפשר עקיבה מיטבית של פני הקרקע.

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

עם כ-7.5 קג"מ יש למנוע החשמלי הזה המון כוח – וככל שרכבתי יותר כך היכרתי את המערכת טוב יותר ואפשר היה לתזמן במדוייק פרצי כוח הנדרשים במעברים טכניים והנפות גלגל לפי דרישה. רק היזהרו עם זה – מאד בקלות הגלגל הקדמי עולה גבוה מדי ומהר מדי. טווח הרכיבה עומד בהצהרות וגם אחרי ששלוש פעמים רכבתי את כל שלושת השבילים בבן שמן – רצוף – הסוללה ירדה בעקביות ל-25% אחרי כ-55 קילומטרים. רכיבה נוספת – הפעם לגבעת המורה – לא עשתה רושם על המערכת גם עם 16 ק"מ רצופים של עליה. זמן טעינה? כ-5 שעות משקע חשמל ביתי רגיל.

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

אבל לא רק מנוע – כי מתחת לחישמול יש גם אופני AM מהנים לרכיבה. הם תענוג בגינות סלעים, יטוסו במורדות, ויגלפו פניות בחדות ואחיזה נהדרים. אפשר גם לקפוץ איתם בכיף והבלמים הללו – פשוט תענוג. עוצמת בלימה חזקה ויכולת מינון שתעזור לך לשמור על האחיזה גם על פני המשטח המדורדר ביותר.

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. ניסינו, ניסינו ובסוף התייאשנו. בשטח האפליקציה לא הצליחה להתחבר - בבית כן. שימושי כדי לקבוע הגדרות ראשוניות - פחות קריטי כשאתם כבר בשטח. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. ניסינו, ניסינו ובסוף התייאשנו. בשטח האפליקציה לא הצליחה להתחבר – בבית כן. שימושי כדי לקבוע הגדרות ראשוניות – פחות קריטי כשאתם כבר בשטח. צילום: רוני נאק

פחות אהבנו

ובכן יש גם השגות. ציר קדמי ללא פתיחה מהירה מסרבל מאד את ההעמסה לרכב. ולא כל מנשא אופניים יכול לקבל צמיג כזה שמן. המהירות מוגבלת ל-25 קמ"ש התקניים – כשמגיע הניתוק במהירות הזו תחושו כמו כניסה לג'לי וללא מנוע כלל תישארו עם אופניים כבדים ועם התנגדות גדולה לגילגול. נתקלנו בקשיים לממשק את המערכת עם האפליקציה שלה – בעיקר בשטח פחות בבית. ברכיבה האחרונה חווינו ניתוקים רבים של מערכת החשמלי – בעיקר אחרי נחיתה מקפיצות. תופעה שלא חווינו ברכיבות הקודמות – אולי תקלה נקודתית? גם תושבות הסנטרלוק שעל טבורי הגלגלים דרשו חיזוקים – בשני הגלגלים אחרי שבלימות שיחררו אותם. אולי הנ"ל הם אישיוז של תחזוקת אופני הדגמה. 

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

סיכום

GT עם כניסה חדשה ומעניינת לסגמנט ההרים החשמליים עם אופניים שהם בעיקר כיף גדול לרכיבה. GT מביאה את החשמל ל-AM עם שלדה עליזה, אחיזה נהדרת ובלמים מצויינים. המערכת החשמלית של שימאנו מצויינת ומספקת המון כוח, טווח ראוי ובעיקר מעט מאד זיעה. האופניים הללו מאפשרים לרכב הרבה יותר קילומטרים, לפעמים במזג אוויר חם שלא יהיה רכיב עם אופניים רגילים. אהבתי את הפתרון החכם של שימאנו לתפעול המערכת (כמו שיפטר של הילוכים) ואת הבהירות והקוטן של התצוגה. המחיר אמנם נטול בשורה וזול רק במעט מהתחרות – אבל החיוך רחב מתמיד והחשק לרכוב מדוגדג היטב.

מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק
מבחן אופני הרים חשמליים GT eVERB AMP. חבילה רבת יכולת עם אופי של AM, כשר טיפוס של עז הרים ונטיה למנוע ממך להזיע בעליות וליצר חיוכים במורדות. המחיר: 24 אלפי שקלים. צילום: רוני נאק

Check Also

קוריאנים עם כנפיים

סצינת שיפורי הרכב הקוריאנית מטורפת! כשלוקחים רכבים שלנו נראים רגילים ואפילו משעממים והופכים אותם למפלצות כביש מתוקות - זה עוד יותר פצצה לפנים. קוריאנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

eighteen − fifteen =