יום רביעי , 24 אפריל 2024
מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. צילום: רוני נאק

מבחן אופניים Norco Sight VLT

רוני נאק

כבר במבט הראשון באופניים האלה קשה שלא לקלוט גיאומטריה סופר-מודרנית. האופניים המיועדים לרכיבת שבילים אגרסיבית, בנויים סביב שלדת אלומיניום חסונה בעלת זווית היגוי שטוחה מאד של 64 מעלות, זוית מושב אפקטיבית וזקופה של 78 מעלות. זו גיאומטריה מאד אגרסיבית שקורצת לרוכבים שמעדיפים קטר מורדות יציב שיכול לדרוס הכל תוך שמירה על הרוכב.

חבילת המתלים מאשרת את ההנחה הזו. מזלג קדמי רוקשוקס YARI נהדר עם מהלך של 160 מ"מ שמותאם לעומסים המוגברים של EBIKE. מאחור מתלה 4 חיבורים של נורקו עליו פוקד בולם זעזועים מרשים למדי, גם הוא מרוקשוקס, סופר-דלוקס עם מיכל חיצוני וכיול בהתאמה מיוחדת לאופניים האלה. כאן לא נחסך דבר.

מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. אדום מטאלי על אלומיניום. צילום: רוני נאק

עם המהירות צריך גם לבלום. שני דיסקים בקוטר 203 מ"מ אותם נושכים קליפרים 4 בוכנות של שימאנו MT520. למרות חוסר הפוזה או היומרה, אלו התגלו במהלך רכיבות המבחן כסט מעצורים רציני ביותר. הרשימו בהחלט.

מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. מפגש ראשון עם מעביר SX (מיוסר למדי) היה נהדר. תפקד פיקס בכל הרכיבות. צילום: רוני נאק

העברת הכוח מגיעה מ-SRAM. זה היה המפגש הראשון שלי עם מעביר SX EAGLE שלהם אשר מתוכנן ייעודית לשימוש באופני הרים חשמליים. 12 הילוכים עם קסטה של 11-50 שיניים וגלגל קראנק של 34 שיניים. סט הגלגלים הוא חישוקים של E13 על נאבות שימאנו. הקוטר כמובן 29 אינץ ועליהם צמיגי מאקסיס מיניון ברוחב 2.5 לפנים ו-2.4 מאחור. עוד אספר לכם על מוט אוכף טלסקופי ארוך מהלך עם 170 מ"מ ועליו אוכף רחב של ERGON.

מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. גלגלש קדמי של 32 שיניים ישפר את חדות העברת הכוח. צילום: רוני נאק

את הצד של ההנעה החשמלית מביאה שימאנו עם מערכת STEPS E8000 המוכרת והאמינה. זו מקבלת הפעם סוללה גדולה מאד של 630 וו"ש היושבת בתוך השלדה. למי שלא מכיר אספר כי המנוע הזה מפיק 70 ניוטון/מ' (כ-7 קג"מ) ומוגבל חוקית להספק של 250 וואט. המנוע מתוכנן לתת סיוע רציף עד למהירות של 25 קמ"ש כפי שמגדיר התקן. משקל המנוע לבדו הוא רק 2.8 ק"ג. אפשר לשלוט בפעולת המנוע והגדרות שונות דרך יחידת בקרה קטנה שעל הכידון או באמצעות אפליקציה למובייל אשר תאפשר גם התאמה אישית של רמות הסיוע השונות.

מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. מטפסים בקלות את הכל. צילום: רוני נאק

משקל האופניים עומד על 26.5 ק"ג והמחיר הרשמי הוא 19,995 שקלים.

שלוש רכיבות בינוניות באורכן הספקתי לרכוב על הנורקו סייט VLT. רכיבה ראשונה הייתה מדברית ומרתקת באיזור המכתש הגדול, נחל שועלים, ירוחם והגבעות שסביב. רכיבה שהחלה אחרי הצהריים והסתיימה בלילה. כאן היה על הנורקו להתמודד עם שטח מדברי, סלעים רופפים, רוח חזקה מאד על שפת המכתש וגם רכיבה בתנאי ראות קשים בחושך שאחרי כשאני מגשש עם הפנס את הקרקע לפני. אני יכול עתה להודות שהרבה מהבטחון שהיה לי ברכיבה הזו הגיע מהאופי היציב והנטוע של האופניים האלה. לא משנה מה עבר תחת הגלגלים, שיפוע המורד או תלילות העליה – הנורקו פילסו דרך ומצאו קו בבטחון מלא ויציבות מרשימה. תיגבור המנוע היה מאד שימושי בכמה מעלות ארוכים ובעיקר מול הרוח שהפתיעה בעוצמתה וערערה את חבריי לרכיבה.

מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. על שפת המכתש ברוח עזה. היציבות – ברזל. צילום: רוני נאק

רכיבה שניה הייתה באיזור חוף הכרמל ויער עופר. חבורה של רוכבים חשמליים עם נטיה לקחת בעליה את כל הסינגלים שבדרך כלל יורדים. גם כאן הנורקו טיפסו היטב ועלו מדרגות וגינות סלעים. אבל האחיזה של המיניון מאחור לא היה כה טובה כמו זו של האופניים עם הצמיגים הרחבים עוד יותר (2.8 למשל) והיה לי קל מדי לפרפר ולעצור. במעלות הטכניים גם המשקל העצמי של האופניים בא לידי ביטוי וראבק. נלחמתי. לבסוף הודעתי לחבורה על התחושה הלא נוחה שלי לרכוב נגד הכיוון כאן ויצאתי להקפה של חלק מסינגל השלוחה פלוס עוד כמה מעברים טכניים קלאסיים של עופר. ובכן, ככל שהמהירות עלתה כך גם הנורקו עבדו טוב יותר – והמשקל כאילו התפוגג מהם. בזרימה המהירה הם נטועים, יגיעו לאן שתסכלו והמתלים זוללים הכל ושומרים היטב על הקשר עם הקרקע. אחרי שתשקיעו קצת צומת לב בסט-אפ שלהם. במהירות הזו גם המעצורים התגלו בגדולתם. עוצמת בלימה חזקה, מודולאציה מאד עדינה ומדוייקת ואפס דעיכה. ממש טובים.

מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. דיסקים 203 מ"מ וקליפרים 4 בוכנות מספקים בלימה מצוינת. מזלג YARI פשוט ונפלא. צילום: רוני נאק

לופ אחרון בשבילי החולות של השרון. פחות וורטיקאלי ויותר טובעני עם התנגדות של חול יבש ורך של סוף קיץ. כלל האצבע אומר שככל שהשטח רך יותר על המתלים להיות קשים יותר. אז הוספתי כ-10% ללחץ האוויר בבולמים. טעינה מלאה ולדרך. כאן יצא לי יותר מדי פעמים להגיע ל"קיר" הדמיוני של 25 קמ"ש, בנקודה בה המנוע עוזב את האלונקה והולך לנוח. הניתוק מאד מורגש והמשמעות היא שאם לא מדובר במורד – לא תעברו את המהירות הזו מפאת המשקל וההתנגדות לגלגול. גם בחול היציבות של האופניים נוסכת בטחון רב וזה כיף לראות איך אתה מצליח לצלוח קטעי חולות בלתי אפשריים – בקלות מביכה.

מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. גמל מדבריות נהדר ארוך רגליים וטווח. צילום: רוני נאק

הסוללה הגדולה של האופניים האלה היא מכפיל כוח אמיתי אשר יחד עם צריכת הזרם החסכונית של המנוע והאופי היציב של ההתנהגות יוצרים אופניים שמתאימים מאד לרכיבות מדבר ארוכות או טיולים מאתגרים. הרוכב על הנורקו ידע כי תמיד יש תחתיו אופניים שיעזרו לו להתמודד עם כל דבר שהוא עשוי לפגוש בשטח – בלי לעצור.

מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. מוט מקורי של 170 מ"מ לא רואים לרוב במפרט סטנדרטי. צילום: רוני נאק

המשקל של האופניים נוכח בכל פעם שצריך להניף או להעמיס את האופניים (גר קומה שלישית בלי מעלית – בהחלט מחשל) וגם בקטעי רכיבה טכניים בעליה. בהחלט משהו להתייחס אליו. יתר הזמן המשקל פשוט שקוף וככל שהקצב עולה כך המשקל הולך ונעלם.

בשורה התחתונה במחיר של 19,995 שקלים לא תמצאו כרגע בשוק האופניים תמורה טובה יותר לכסף עם יחידת הנעה אמינה, חלקים איכותיים שעובדים נהדר ואופניים שיגרמו לכם לזלול המון, קילומטרים.

מבחן לאופני הרים חשמליים norco sight vlt. צילום: רוני נאק

Check Also

יונדאי נערכת למתקפת דגמים

מתקפה לכל רוחב חזית השוק. יונדאי ישראל נערכת לגל השקות נרחב מהקאספר הקטן ועד לפאליסייד העצום. מרכבים עממיים ועירוניים ועד דגמי N חדשים עם מאות כוחות סוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fifteen + fifteen =