
רוני נאק
בועת מניות ה-EV ממשיכה להתנפח. עם עליות חדות בימים האחרונים במניית LUCID וגם של RIVIAN שהכפילה את ערכה מאז ה-IPO לפני כשלושה שבועות בלבד. העליה האחרונה, של 3.7% נקשרת לתואר Truck Of The Year של מגזין הרכב האמריקאי Motor Trend. ה-R1T היא כמובן שחקנית חדשה בסגמנט הרכב החשוב ביותר בשוק הרכב האמריקאי, טנדרים פול סייז, סגמנט אשר בשנה רגילה הוא בנפח של כ-3 מיליון כלי רכב כשפורד היא בעלת פלח השוק הגדול ביותר, אחרי שברולט ואחרונה סטלנטיס.

תארי "רכב השנה" לסוגיהם וממגזינים שונים, הראו כי יש ביכולתם להשפיע על השוק ועל עתיד של שחקנים חדשים שנכנסים אליו. כך בעבר גם טסלה קיבלה ליטופים ממוטור-טרנד כשב-2019 מודל S (ממודל 2013) זכתה בתואר "Ultimate Car of the Year" בראש רשימה של 70 שנים שבהן המגזין מעניק את התארים האלה לכלי רכב מצטיינים. לפי המגזין זו לא רק העובדה שמדובר במנוע חשמלי בפיקאפ אלא בכך שהריוויאן מביאה המון חידושים לסגמנט ומגדירה מחדש אין טנדר מודרני יכול וצריך להיות.

• שמחים על עדכונים מהאוויר (OTA)? בקרוב תשלמו עליהם
כבר מזמן רוב הטנדרים (בארה"ב) אינם רק כלי עבודה קשוחים אלא רכבי משפחה, כלי פנאי ואפילו רכבי פאר ברמות האבזור הגבוהות. המגזין משבח את עיצוב הפנים, החדשנות של ניצול החללים השונים ברכב ומצדיק את תג המחיר הגבוה (החל ב-70,000 דולרים בארה"ב) בכך שיש כיסוי לעלות בתחושת האיכות וחבילות האבזור והיכולת של הרכב.

לריוויאן R1T (בגרסת ההשקה) ארבעה מנועים חשמליים עם תפוקה משותפת של 835 כ"ס ו-124 קג"מ. המיץ מגיע מסוללה ענקית עם קיבולת של 135 קוט"ש ויכולת טעינה מהירה של עד 190 קו"ט. בסיס גלגלים עצום של 345 ס"מ, יכולת העמסה של 798 ק"ג וגרירה של 4,990 ק"ג. המשקל העצמי הוא 3,258 ק"ג. התאוצה ל-60 מייל"ש (בתכלס הנתון הכי חשוב ב-EV) עומדת על 3.1 שניות בלבד כאשר תאוצת ביניים מ-70 קמ"ש ל-100 קמ"ש היא רק 1.5 שניות (לרכב עם נהג).
