יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן רכב טויוטה היילנדר. פרי היבוא המקביל של אלבר - ועם בשורה של שמונה מושבים, ואיכויות אמריקאיות. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה היילנדר. פרי היבוא המקביל של אלבר - ועם בשורה של שמונה מושבים, ואיכויות אמריקאיות. צילום: רוני נאק

מבחן רכב טויוטה היילנדר

 

כתב וצילם: רוני נאק – צולם בחמדת ימים

  • קרוסאובר גדול
  • 8 מקומות ישיבה
  • 6V 3.5ל' 270 כ"ס, הנעה קדמית
  • החל מ-280,000 שקלים
  • יבוא מקביל של אלבר

ראשית, התרשמנו. לא רק מהרכב עצמו אלא מהניסיון המוצלח הראשון לייבוא מקביל בקנה מידה רחב. מספיק רחב כדי להיות בעל משקל בשוק הרכב. ואת הקרדיט לכך מגיע למנכ"ל אלבר היוצא – ינון עמית – ולבוסים שלו, משפחת אלעזרא, אשר שיחררו את הרסן והאמינו בחזון. הצצה במגרשי הבונדד של אלבר, בהם מאוחסנות אלפי מכוניות אשר נרכשו בחו"ל, מלמד על המחויבות של החברה למהלך הזה. בהחלט מרתק.

 

מבחן רכב טויוטה היילנדר. גם הגרסה הבסיסית LE, נראית מן החוץ יוקרתית ויקרה. המראה בהחלט שמושך תשומת לב ברחוב. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה היילנדר. גם הגרסה הבסיסית LE, נראית מן החוץ יוקרתית ויקרה. המראה בהחלט שמושך תשומת לב ברחוב. צילום: רוני נאק

טויוטה היילנדר

כדי לעשות לכם סדר בראש, היילנדר הוא ה-SUV הבינוני בליין הדגמים של טויוטה ארה"ב. מתחתיו תמצאו את ראב-4 ו-וונזה (המרוכך עד לרמת מיניוואן), מקביל לו 4-ראנר אשר מציג יכולת שטח עדיפה ומעליו הענקים העונים לשם סקויה ולנדקרוזר (לא זה אנו מכירים אצלנו אלא ה-8V). היילנדר הוא ה-SUV המסוגנן והבורגני יותר אשר הולך על החבל הדק שבין המראה והמסר ה-SUV הקשוח/דינאמי לבין השימוש האמיתי שלו כרכב משפחתי רב-משימתי.

מבחן רכב טויוטה היילנדר. אני יפה? רבים חושבים שכן. דלת תא המטען חשמלית רק בגרסת XLE - ובכל זאת יש פאסון. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה היילנדר. אני יפה? רבים חושבים שכן. דלת תא המטען חשמלית רק בגרסת XLE – ובכל זאת יש פאסון. צילום: רוני נאק

ה-היילנדר שמגיע אלינו הוא הדור השלישי של הדגם אשר עבר עידכון מהותי לקראת שנת המודל 2014. הוא מבוסס על הפלטפורמה הג'נרית של טויוטה אשר משמשת גם את הקאמרי, אבאלון וגם בלקסוס ES ו-RX. לגמרי ברוח שיתוף הפלטפורמות שקונצרן VW לימד אותנו. היילנדר מיוצר במפעלי טויוטה בארה"ב ומיובא לישראל עם מנועי בנזין 2.7ל' עם 185 כ"ס ו-6V 3.5ל' עם 270 כ"ס. ההנעה היא קדמית (כך מכתיבה הפלטפורמה) אבל יש גם גרסת הנעה כפולה. בהיצע עוד שתי רמות אבזור LE ו-XLE. כאשר השנייה היא המפוארת מבין השתיים.

מבחן רכב טויוטה היילנדר. שמונה מושבים ועוד נותר מקום בתא המטען. ריפודי הבד בסיסיים אבל המושבים נוחים מאד. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה היילנדר. שמונה מושבים ועוד נותר מקום בתא המטען. ריפודי הבד בסיסיים אבל המושבים נוחים מאד. צילום: רוני נאק

העברת הכוח היא דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה כאמור היא קדמית. בהמשך צפויה להגיע אלינו גרסת הנעה כפולה עם העברת כוח לאחור לפי דרישה. מערכת המתלים היא, בהתאם לפלטפורמה, במבנה המיועד לתת נוחות וביצועים בכביש. תמוכות מקפרסון בחזית, עצמות עצה כפולות מאחור קפיצי סליל ומוטות מייצבים. גם ההיגוי הפך לחשמלי עם יתרונות של מבנה פשוט יותר, צריכת אנרגיה מופחתת ואפשרות עתידית לשלב גם חניה אוטומטית.

היילנדר הוא רכב גדול. בסיס הגלגלים עומד על 279 ס"מ, האורך הכללי נושק ל-5.0 מטרים עם 485 ס"מ, הרוחב 192 ס"מ והגובה 173 ס"מ. המשקל העצמי של הרכב הנבחן עמד על 1994 ק"ג.

מבחן רכב טויוטה היילנדר. תא הנהג והדשבורד מרווחים מאד - כאן בגרסה העילית. והמאובזרת ביותר. צילום: טויוטה
מבחן רכב טויוטה היילנדר. תא הנהג והדשבורד מרווחים מאד – כאן בגרסה העילית. והמאובזרת ביותר. צילום: טויוטה

חבילת LE של הרכב הנבחן (הבסיסית להזכירכם) כוללת מערך בטיחות מלא של טויוטה הכולל בקרת יציבות ומשיכה, 8 כריות אוויר, עיגונים למושבי בטיחות לילדים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, סיוע לזינוק בעליה וכמובן מרכב מחוזק ואזורים סופגי אנרגיה.

עוד כולל המפרט מזגן לכל שלושת שורות המושבים, שמשות כהות מאחור, חישוקי סגסוגת 18 אינץ', מחשב דרך, מולטימדיה מקורית של אלבר הכוללת גם WAZE, כניסה ללא מפתח ועוד. בהחלט חבילה עשירה לגרסה "בסיסית".

ריפודי המושבים מבד אפור, ההזחה שלהם ידנית. פנסי ערפל אין במפרט הזה כמו גם דלת אחורית חשמלית ועוד כמה אביזרי נוחות.

 

נהיגה

אם נסעתם בשנים האחרונות ברכב אמריקאי, ואהבתם את זה, תאהבו את ה-היילנדר. למנוע 6V כוח רכב וזה מורגש בכל שלב של הנסיעה. מהמומנט בסל"ד ביניים ומעלה ועד לתאוצות ולמהירות גבוהה. אפילו הצליל שהוא מפיק נע בין לחישה חרישית לנהמה-של-עוצמה ועם 270 כ"ס בהחלט שיש כזו. יחסי ההעברה של תיבת ההילוכים הם כצפוי ארוכים למדי אבל המנוע מצליח להתגבר עליהם יפה והתיבה ערנית לצרכים שלו ומדלגת בין ההילוכים באופן זריז וחלק. חלק משמעותי מנסיעת המבחן התבצע באזור מירון והצפון, והיילנדר פשוט טרף את הכבישים התלולים בתיאבון רב.

מבחן רכב טויוטה היילנדר. נראה מרשים, נוסע מרשים. אם בזכות ביצועי המנוע החזק או בזכות מתלים מכויילים נכון המשלבים נוחות וריסון. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה היילנדר. נראה מרשים, נוסע מרשים. אם בזכות ביצועי המנוע החזק או בזכות מתלים מכויילים נכון המשלבים נוחות וריסון. צילום: רוני נאק

מבחן רכב טויוטה לנדקרוזר

מבחן רכב טויוטה ראב-4

המתלים לשמחתי לא רכים מדי ומוצאים איזון בין נוחות ורכות לבין תמיכה וריסון. נוחות הנסיעה טובה בכל המתארים, מהרחובות השבורים של בני ברק ועד האספלט הדנדש המטפס בסדרת עיקולים מהפנטת למירון. ואפילו כיף לנהוג ברכב הגדול. שילוב הכוח הזמין, המרכב המרוסן והגה טוב ומתקשר באופן מפתיע הופך את ההיילנדר להרבה יותר ממוביל נוסעים מסוגנן. אמנם, לא עסקינן ברכב נהיגה מהוקצע, אבל בהחלט כזה אשר הנוהג בו ייהנה בכל קילומטר.

ללא הנעה כפולה נסיעת השטח הייתה מוגבלת מאד. יש מרווח גחון טוב של כ-20.5 ס"מ אבל זוויות המרכב שטוחות וללא הנעה כפולה נותרנו צמודים לדרכי הנוף הכבושות של קק"ל. כאן היילנדר סיפק תנועה נטולת חששות ונעימה מאד – בדרך לפינת הקפה הנחשקת.

מבחן רכב טויוטה היילנדר. פתחי מיזוג משולבים בתאורה מעל שורת המושבים השלישית. קריטי באקלים שלנו. צילום: רוני נאק
מבחן רכב טויוטה היילנדר. פתחי מיזוג משולבים בתאורה מעל שורת המושבים השלישית. קריטי באקלים שלנו. צילום: רוני נאק

כוחו של היילנדר טמון בעובדה שיש לו שורת מושבים שלישית – ומורשה לשאת 8 (ובמילים שמונה) נוסעים. במידה מסוימת קחו את ההצלחה של מיצובישי אאוטלנדר בהקשר הזה – רק במספר אחד גדול יותר. וכמו שהמספר גדול יותר כך גם החלל והמרווח גדול ונדיב יותר אם בשורה השנייה ואם בשורה השלישית שהיא מרווחת דיה כדי לאכלס נוסע מבוגר. חשוב לציין שיש שקעי מתח בכל השורות ויותר מזה פתחי מיזוג. בדיקה קצרה שעשינו גילתה שאיכות הנסיעה בשורות האחוריות טובה מאד. בעיקר הודות למתלה עצמות העצה הכפולות שמאחור. נסיעה ארוכה? בהחלט משהו שבא בחשבון.

הדיסוננס הגיע מ..איך אגדיר זאת…חוסר איזון באבזור. מצד אחד דשבורד מדופן עור, מצד שני ריפודי מושבים אפרוריים ובסיסיים. גם ה"עין השתומה" של פנסי הערפל בחזית לא מוסיפים לפסון והעדר בקרת אקלים ממוחשבת בולטת מאד ברכב שעולה כ-280 אלפי שקלים.

מנוע גדול והספק נדיב דורשים את שלהם. גם אם לא באופן מאוד מוגזם. צריכת הדלק הממוצעת (שזה אומר גם שיוט עצל, גם נהיגה עירונית וגם לחיצות עמוקות וטובות) עמד על 7.5 קילומטרים לליטר.

סיכום

ברמת המוצר טויוטה היילנדר היא בהחלט מעניינת ועדות מצוינת לכך היא רמת העניין הרבה שהפגינו אנשים זרים במפגשים אקראיים לאורך הסופ"ש שבו בילינו עם המכונית הזו. אין ספק שלסמל על החרטום יש משקל רב בכך – בוודאי בקרב קהלים מסוימים אבל גם בציבור הרחב. היילנדר בישראל, כמו בארה"ב, הוא אופציה הרבה יותר מעניינת ממיני וואן כדי להוביל 8 נוסעים ויש לו את הערך המוסף של מראה דינאמי ונאה אבל גם יכולת דינאמית מצוינת אשר תפרגן למי שנוהג/ת בו. ואם מביטים בהיצע ה-SUV והג'יפונים שיש היום אצלנו אשר מציעים חבילה דומה, מגלים כי היילנדר ניצב בנישה משל עצמו. שווה בדיקה.

Check Also

טויוטה ממריאה – טסלה מקרטעת

ממשל ביידן לוקח צעד אחורה בחישמול הרכב הפרטי ונותן את המסלול המהיר לטויוטה שתמשיך לעשות קופה. בינתיים טסלה ו-BYD הסינית מתמודדות מול ביקוש יורד לרכב חשמלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × three =