יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן רכב ב.מ.וו X3 28i. הכי חזק ומאובזר בקו הגרסאות של הדגם. עם מראה מחודד יותר, איבזור משופר ודינמיות מרשימה. צילום: BMW
מבחן רכב ב.מ.וו X3 28i. הכי חזק ומאובזר בקו הגרסאות של הדגם. עם מראה מחודד יותר, איבזור משופר ודינמיות מרשימה. צילום: BMW

מבחן רכב ב.מ.וו X3 28i

● מתיחת פנים של אמצע חיי הדגם

● בנזין 2.0ל' טורבו

● 245 כ"ס/ 36 קג"מ

● עידכון קל למרכב, חלל התא ואיבזור

● 380,000 שקלים כולל חבילת לקצ'רי

ב.מ.וו X3 היה מראשוני הקרוסאובר "פרימיום" כשהוצג בסתיו 2003. כמו אחיו לעתיד מהסגמנט גם ה-X3 מתבסס על פלטפורמה מכאנית של מכונית פרטית – במקרה הזה ב.מ.וו סדרה 3 – ועליה הוא בונה את התפריט המלא ממנו עשוי רכב פנאי מודרני: גלגלים גדולים, הנעה כפולה, מרכב מוארך ושטח שמשות גדול וניצב. כל זה במראה מחוזק ומוקשח לשטח – נגיד.

הדור השני של X3 יצא לאוויר העולם קצת אחרי ההשקה של הסדרה 3 המעודכנת בשנת 2010. וכמו הפרייבט כך גם ה-SAV, בסיס הגלגלים שלו התארך לכדי 281 ס"מ, המפשקים הורחבו, התקרה הונמכה והישבן…גדל. לצד הציע מנועים חדש, היה גם צמצום במשקל וצמיחה בטכנולוגיה ובאיכות. עתה, כמעט חמש שאנים אחרי כך, מקבל X3 את העידכון של אמצע חיי הדגם כשבמוקד העניינים הפעם נמצא את דור מנועי הטורבו-בנזין ודיזל החדשים של ב.מ.וו.

 

מבחן רכב ב.מ.וו X3 28i. עידכוני המרכב בוצעו בחזית עם פנסים גריל ופגוש חדשים. מאחור הטיפול מצומצם יותר וכולל פגוש ודיפוזר. צילום: BMW
מבחן רכב ב.מ.וו X3 28i. עידכוני המרכב בוצעו בחזית עם פנסים גריל ופגוש חדשים. מאחור הטיפול מצומצם יותר וכולל פגוש ודיפוזר. צילום: BMW

עודכנו

חדי העין יקלטו פנסי חזית חדשים אשר מסמנים את הקצה של מרכב מפוסל מעט יותר, כאילו רכב הפנאי השיל כ-5% ממשקלו (אבל לא באמת). השכבה הקלאסית בולטת יותר, כמו גם הפגושים ומראות הצד בהן משולבים מאותתים.

חלל הפנים עודכן כדי לתת תפיסת איכות משופרת (שימו לב למילה "תפיסת"), עם משחק בין משטחים רכים וקשים, מאט ומבריקים, כהים וכרום וכמובן דיפונים וציפויי עור היכן שחשוב. יש גם דלק אחורית חשמלית – ועוד.

בהשקה העולמית הציגה ב.מ.וו ארבעה מנועי דיזל ושלושה מנועי בנזין חדשים. אצלנו משווקות גרסאות דיזל 190 כ"ס ובנזין עם 184 ו-245 כוחות סוס. עם כל הכוח הזו מגיע גם ניסיון לחסוך בדלק באמצעות תיבת הילוכים עם שמונה יחסי העברה, מערכות עזר מתנתקות, דימום מנוע בעצירה, טעינת מצבר מאנרגיית בלימה וצמיגים בעלי התנגדות מופחתת לגלגול.

יש גם קישוריות משופרת, I-Drive  עם משטח מגע, מערכת עזר בחניה, תצוגה עילית צבעונית, והתראות מסטייה מנתיב ועוד.

רכב המבחן שהגיע לידינו הוא עם המנוע החזק, 245 כ"ס, ולכן מסומן כ-28i. אין במפרט המקומי את כל הגיזמוז של הקישוריות, אבל הוא כן מכיל חלון שמש, פנסי קסנון, דלת אחורית חשמלית ומערכת שמע עם 6 רמקולים. יש כמובן גם מערכת הנעה כפולה X-דרייב מהדור האחרון (שאותה אנו אוהבים הפעם). המחיר? 340 אלפי שקלים ועוד 40 אלפים לחבילת לקצ'רי. ובקיצור מדגדגים את ה-400 אלף מלמטה.

 

מבחן רכב ב.מ.וו X3 28i. עידכוני הפנים כוללים בעיקר שיפור "תפיסת האיכות" של המוצר. עם משחק בין שטחים מבריקים ומאט, ומשטחים רכים למגע. האיכות הכוללת מרשימה - מהטובות בקבוצה ומוצק באופן מרשים. צילום: BMW
מבחן רכב ב.מ.וו X3 28i. עידכוני הפנים כוללים בעיקר שיפור "תפיסת האיכות" של המוצר. עם משחק בין שטחים מבריקים ומאט, ומשטחים רכים למגע. האיכות הכוללת מרשימה – מהטובות בקבוצה ומוצק באופן מרשים. צילום: BMW

משאבי אנוש

אהבנו את הפנים  של ב.מ.וו x3 בעבר ואנו אוהבים גם את זה – אפילו קצת יותר. "תחושת" איכות "תפיסת" איכות, או שתקראו לזה איך שאתם רוצים, המכונית הזו מציבה את הרף העליון בתחום הזה בסגמנט ואפשר לא רק להרגיש את זה בישבן ובידיים אלא אפילו להריח את העור וליהנות מתאורת האמביאנס בלילה. בהחלט מקום נעים לבלות בו את היום בפקק – או בכביש.

המושבים האחוריים מרווחים מאד, גם לשלושה בוגרים לא לנסיעה ארוכה מדי. מפערי הדלתות גדולים, הזווית בה נפתחת הדלת רחבה והמרווח הפנימי נדיב בכל מימד. גם המושבים שמאחור מצויינים ומספקים תמיכה טובה למבקרים בהם.

עוד פאזה אחת אחורה שם תגלו תא מטען גדול בנפח 550 ליטרים. שם גם טבעות קשירה, שקע מתח, ותאים קטנים. אין ספייר יש צמיגי run flat שמסוגלים לעבור כ-200 קילומטרים מפונצ'רים ללא אוויר (ויש לי קולגה שבדק זאת – באמת!).

 

מבחן רכב ב.מ.וו X3 28i. למנוע הטורבו החדש זמינות כוח מרשימה ותפוקה נאה של 245 כ"ס ו-36 קג"מ. עם שמונה הילוכים והנעה כפולה מעולה אפשר לתור את השטח או לטוס בכביש בקצב ראוי. צילום: BMW
מבחן רכב ב.מ.וו X3 28i. למנוע הטורבו החדש זמינות כוח מרשימה ותפוקה נאה של 245 כ"ס ו-36 קג"מ. עם שמונה הילוכים והנעה כפולה מעולה אפשר לתור את השטח או לטוס בכביש בקצב ראוי. צילום: BMW

דינאמיקה

וזה החלק החשוב. לא רק כדי לדחוף את המשענת של המושב כנגד הגב שלך אלא גם – ואולי בעיקר – כדי ליצור את אותה תחושה וחווית "פרימיום" ש-ב.מ.וו גאים בה. מערכת ההנעה היא מנוע בנזין כפול-מגדשי טורבו אשר יחד עם הזרקת דלק ישירה המפיק 245 כ"ס וכמעט 36 קג"מ מ-1250 סל"ד. הכוח עובר למערכת הנעה X-דרייב דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים (כן, כן זו אותה ZF  מהוללת שאנו חולים עליה). נתוני היצרן מורים על 6.5 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ/ל'.

ולא רק על הנייר, גם בנהיגה, המנוע הזה מרגיש חזק מאד ומשלב זמינות כוח מצויינת בלס"ד ביניים עם אורך נשימה של קו אדום ב-6,500 סל"ד. עם שמונה הילוכים, תמיד יש לכם עוד "בשר" מתחת לרגל ימין, וזה המון רזרבות כוח לעקיפות, עם או ללא עומס ובכל שיפוע של כביש או עפר.

המתלים מספקים נוחות נסיעה טובה מאוד. ונראה שהם רוככו, אולי עם פחות שיכוך החזרה, לעומת החצי-דור הקודם. אשר לתחושתי היה חד ומדוייק ובעיקר מרוסן יותר מהנוכחי. זה מורגש יותר בריסון של החלק האחורי, אשר נוטה להתנודד, ופחות בחזית. בנסיעה ה-NVH  מעולה, עם נוחות נסיעה מצויינת, בידוד כל סוגי הרעשים באופן מושלם וסינון פני כביש יעיל מאד. נסו לנהוג מהר ואז תגיעו לקיר הזכוכית של המחסור בריסון מאחור.

בקצוות

ב.מ.וו X328i נועד לחיות במסלול המהיר. כל מסלול מהיר של כל כביש מהיר בעולם. וככזה הוא מסוגל לשייט במהירות סופר-גבוהה לאורך זמן באופן נטול מאמץ וכזה שמאד ירשים את שוטר התנועה אשר בסופו של דבר ילכוד אותך. צריך ממש לנהוג באיפוק שלא לתת למומנט הזה לסחוף אותך לאיזורי מהירות לא נעימים.

כביש מפותל חושף את הבסיס המצויין של המכונית הזו, עם תגובות שלדה נכונות וריסון רוחבי טוב למדי. זוויות הגלגול סבירות, וההיגוי מצויין למרות ההנעה הקדמית. אין לחימת הגה או טורק-סטיר תחת- כוח ואופי ההתנהגות נייטראלי ובטוח. דגדגו את הקצה ותגלו את המחסור בריסון שדיברתי עליו – אבל זה קורה במהירות מגוחכת (עד מגוכחת +).

צריכת הדלק הייתה רחוקה למדי מהצהרות היצרן. בעולם האמיתי יש לצפות לכ-10 ק"מ/ל' בנהיגה רגועה (משולב) או פחות מזה לנהג נמרץ. בקטעי שיוט רדומים, ומרדימים, אפשר באמת להתקרב לנתוני היצרן – אבל בנהיגה מאד מודעת.

תפריט השטח מוגבל למדי. למרות היכולת המצויינת של מערכת ההנעה פלוס בקרת המשיכה להתמודד עם שגיונות הנהג והחלומות של ראלי דקאר ובגלל זוויות המרכב, הפגושים הנמוכים והעלות הכוללת אשר לא עושה חשק להתחכך עם אמא טבע יותר מדי. ובכל זאת, יש מרווח גחון מועיל של 20.4 ס"מ ואפשר לתור שבילי קק"ל, ולאתר פינות חבויות לעשות שבהן עסקים אפלים.

מבחן רכב מרצדס GLA

איך לשרוד טיול שטח עם ילדים

מקבלים עם זה

חבילת "לקצ'רי" כוללת:פנסי קסנון ו-LED,חישוקי 19 אינץ', צמיגים בחתך 45, דלת אחורית חשמלית, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים. זו חבילה בתוספת של 40 אלף שקלים שקיימת רק בגרסת 28i.


סיכום

רכב הפנאי/שטח או SAV  הטוב ביותר בקבוצה שלו רק השתפר מעט יותר. והוא עשה זאת בזכות מראה מפוסל יותר של המרכב, חידוד חלל הפנים, חבילת איבזור טובה, אבל ובעיקר מערכת הנעה אשר מקנה לו דינאמיות, וזמינות כוח מאד מתגמלים. השילוב בין נוחות נסיעה מצויינת, הנדסת אנוש טובה ואיכות תא נוסעים עילית – יוצר הרבה מעבר ל"תפיסת" איכות – אלא איכות ממשית. כזו שלמתחרים עוד יש כברת דרך לעבור כדי להגיע אליה. מצד שני זה לא בא ללא מחיר וכמעט 400 אלף שקלים – זה הרבה בסגמנט שמתחיל כ-25% נמוך יותר.

 

מנוע: 2.0ל' בי-טורבו בנזין משקל: 1845 ק"ג
הספק/מומנט: 245 כ"ס/36 קג"מ 0ל-100 קמ"ש: 6.5 שניות
אXרXג: 465X188X166 ס"מ מיכל דלק: 67 ל'
מרווח גחון: 204 מ"מ בטיחות: 5 כוכבים NCAP
תא מטען: 550ל' מחיר: 380,000 שקלים

 

 

Check Also

סוזוקי ויטארה רק ב-149,999 שקלים

עד 10,000 שקלים הנחה במסגרת מבצע פסח של סוזוקי ישראל, מתחת ל-150 אלף שקלים לרכב פנאי משפחתי קטן, סחיר ועם מוניטין נהדרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

fourteen + 15 =