רוני נאק
בזמן שאנחנו הקפנו הקפה, SCOUT MOTORS (מותג נוסף לבית ענקית הרכב VW) השיקה את רכב השטח והטנדר החשמליים שלה. באופן דומה-אך-שונה מזה שפורד החזירה לחיינו את דגם הברונקו, VW החזירה לחיים את השם SCOUT (הפעם כשם מותג ולא כדגם – תחת אינטרנשיואל הארווסטר ההיסטורי זצ"ל) שהיסטורית התעמת על ליבם של נהגי ארה"ב עם הדור הראשון של פורד ברונקו בסוף שנות ה-60'.
עכשיו, בעידן החשמלי, VW מחזירה את סקאוט כרכב 4X4 חשמלי, יוקרתי שיהיה מוכן לשטח היישר מאולם התצוגה, יכולת גרירה של קרוב ל-4.5 טונות, יכולת לנעולם צמיגי שטח עד 35 אינץ' ומבנה מרכב על שלדה – יוצא דופן למדי בעידן החשמלי ובוודאי שונה ממה שטסלה סייברטראק ו-ריוויאן מציעים כיום. אם נשים רגע בצד את כל הנתונים הטכניים, עם מחירי כניסה של כ-50,000 דולרים (בהינתן התמריצים), היתרון היחסי המשמעותי ביותר על כלים כמו האמר EV, יהיה המחיר. ואם כבר מגרד לכם בכף היד למשוך את ההדק ולהזמין – שתו כוס מים – התחלת היצור מתוכננת ל-2027.
אלה הנקודות העיקריות שפרסמה היצרנית:
• בסיס גלגלים: 305 ס"מ, אורך: 528 ס"מ, רוחב: 232 ס"מ, גובה: 194 ס"מ.
• שתי מערכות הנעה: חשמלית וחשמלית עם הארכת טווח ע"י גנרטור בנזין.
• שלדה על מרכב, שני מנועים אחד בכל סרן (לא צוינו הספקים)
• ארכיטקטורה 800 וולט, טעינה מהירה עד 350 קו"ט וטווח חשמלי של עד 560 ק"מ או 800 ק"מ עם מאריך הטווח
• יחסי העברה לטיפוסים של עד 45%, 3.5 שניות ל-100 קמ"ש ומעל 140 קג"מ.
• יכולת העמסה של כ-1.0 טון, גרירה של עד 4.5 טונות לטנדר ו-3.4 טונות ל-SUV
• צמיגים עד 35 אינץ', מרווח גחון של עד 30 ס"מ, צליחת מים עד 100 ס"מ
• ניתוק מוט מייצב קדמי ונעילות מכאניות קדמית ואחורית
כמובן שיש עוד לא מעט פיצ'רים כמו ממשק דיגיטלי מלא, עדכונים מהאוויר, אספקת כוח לצרכן חיצוני, דלת תא מטען מפוצלת, סוגים שונים של גג פריק וכמובן עיצוב רטרו-מודרני לא גרוע בכלל.
האם הסקאוט יעמוד בציפיות? האם כמו טסלה עם הסייברטראק המחיר הסופי יהיה הרבה יותר גבוה כשהרכב יגיע לשווקים? האם בשנת 2027 התמריצים הקיימים היום לרוכשי רכב חשמלי עוד יהיו בתוקף? וכמובן מה תהייה תוצאת הבחירות בארה"ב בעוד כשבוע שיכולה להשפיע על כל הנ"ל.