תומר הדר
לאחר תקופת המתנה ארוכה ואינספור טיזרים, סיאט הספרדית מציגה את ה"סקודה קודיאק" שלה, סיאט טראקו. למה דווקא קודיאק? ובכן, לא נדרשת גאונות יתרה כדי להבין שכאשר לאחת מבנות משפחת פולקסווגן יש רכב רב מכר, אחת הבנות האחרות מקנאה בהצלחה, כמו סיפור סינדרלה אבל מרטורלה (כן, סיאט מגיעה ממרטורל שליד ברצלונה).
אז זוהי סיאט טראקו, ספינת הדגל החדשה של סיאט שהיא במקרה גם רכב כביש שטח גדול בעל שבעה מושבים אשר מיועד פחות או יותר לקהל שקונה את גם את סקודה קודיאק. שלא במפתיע, סיאט טראקו מבוסס על פלטפורמת MQB –A – פלטפורמת הכביש שטח הגדול של הקונצרן ובסיאט מדגישים שהנהג יהנה ממגוון מצבי נהיגה, בקרה מיוחדת נגד התהפכות ושפע של אבזור נוחות ופינוקים.
היצע המנועים לא ממש יפתיע את מי שמכיר את מחסני קונצרן פולקסווגן: החל ב-1.5ל' המוגדש של VW גולף, סקודה קארוק ועוד כמה דגמים, המפיק 150 כוחות סוס בגרסה בעלת הנעה קדמית וכלה בטורבו דיזל המפיק 190 כוחות סוס. בשני המקרים – עם תיבת DSG מתווספת גם מערכת הנעה כפולה.
מבחינת מימדים, סיאט טראקו משתרע על אורך של 4,735 מילימטרים וגובה 1,658 מילימטרים, מה שיאפשר כמובן הצעה של גרסאות בעלות שבעה מקומות ישיבה. סיאט מדגישה כי הטראקו הוא הדגם הראשון שיוצג עם מערכת שתכלול מסך בקוטר 10.25 אינץ' ומסך "צף" נוסף. ולו רק כדי שלא נוכל לכתוב שמדובר בסך הכל בעוד rebadge קלאסי של קבוצת פולקסווגן.