יום חמישי , 25 יולי 2024
סובב אפריקה עם סקודה אניאק ופאנל סולארי. זה אפשרי רק יקח קצת זמן. צילום: סקודה

סובב אפריקה עם סקודה אניאק חשמלית


 

רוני נאק

אחד הטיעונים החזקים ביותר נגד רכב חשמלי הוא שאין תשתית טעינה מספקת. הכוונה היא שאינה מספקת במדינות המפותחות – כי בעולם השלישי כלל אינה קיימת. זה טיעון שהדומיננטים במותגי יפן מצדיקים את אי החשק שלהם להתחייב ב-100% להנעה החשמלית.

סובב אפריקה עם סקודה אניאק בקייפטאון. עכשיו פרסה וחוזרים להולנד. צילום: סקודה

 

ואז יש את הצמד הזה מהולנד, גבר ואשה שלא ברור אם הם נשואים (או חיים בחטא לא עלינו) כי אז כנראה שלא היו שורדים יחד ברכב מסע בן 33,360 קילומטרים מהולנד לקייפטאון ובחזרה. לא משהו שלא נעשה בעבר, אלא שהם עשו זאת על סקודה אניאק 80 כמעט סטנדרטית.

סובב אפריקה עם סקודה אניאק ופאנל סולארי. ממוצע של 100 ק"מ ביום. צילום: סקודה

 

רשימת השינויים מינורית למדי. זו כוללת, הנעלה של צמיגי שטח מחוזקים, ניקוי החלק האחורי של הרכב כדי שיוכל להכיל יותר ציוד, התקנת אוהל גג כדי לישון בבוש ורכישה של פאנלים סולאריים המכסים שטח של 60 מטרים רבועים ואפשר לקפל אותם לארגז הגדול שעל הגג. לדברי ההרפתקנים, יותר ממחצית מהטעינה (54%) לאורך המסע כולו הגיעה מהפאנלים הסולאריים.

סובב אפריקה עם סקודה אניאק ופאנל סולארי. שיא הספק של 8.5 קו"ט. יום נסיעה יום טעינה. צילום: סקודה

 

במהלך המסע הם נסעו יום אחד וטענו במשך יום אחד כשהמערך הסולארי סיפק בין 1.5 ל-8.5 קו"ט בהתאם לתנאים הסביבתיים: טמפ', עוצמת השמש, עננות וכד'.

סובב אפריקה עם סקודה אניאק הרכב עצמו סטנדרטי למדי למעט צמיגים מחוזקים. צילום: סקודה

 

המסע שארך כשנה – מיוני 2023 – הסתיים עם נזק מזערי לסקודה. כך לדברי הזוג בולם זעזועים אחורי אחד דרש החלפה ונוספו כמה שריטות אופי למרכב. בסיום המסע, האניאק של הזוג (שייך לארגון צדקה) נתרם למוזיאון סקודה וכהוקרה, סקודה נתנה להם במתנה אניאק 85 L&K חדש. שווה!

סובב אפריקה עם סקודה אניאק ופאנל סולארי. זה אפשרי רק יקח קצת זמן. צילום: סקודה

Check Also

BYD M6 – עכשיו המיניוואן

BYD משיקה מיניוואן חשמלי במחיר של פחות מ-25,000 דולר באסיה. האם הוא רלוונטי גם למערב ולנו כאן בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three + 20 =