רוני נאק
אחד הטיעונים החזקים ביותר נגד רכב חשמלי הוא שאין תשתית טעינה מספקת. הכוונה היא שאינה מספקת במדינות המפותחות – כי בעולם השלישי כלל אינה קיימת. זה טיעון שהדומיננטים במותגי יפן מצדיקים את אי החשק שלהם להתחייב ב-100% להנעה החשמלית.

ואז יש את הצמד הזה מהולנד, גבר ואשה שלא ברור אם הם נשואים (או חיים בחטא לא עלינו) כי אז כנראה שלא היו שורדים יחד ברכב מסע בן 33,360 קילומטרים מהולנד לקייפטאון ובחזרה. לא משהו שלא נעשה בעבר, אלא שהם עשו זאת על סקודה אניאק 80 כמעט סטנדרטית.

רשימת השינויים מינורית למדי. זו כוללת, הנעלה של צמיגי שטח מחוזקים, ניקוי החלק האחורי של הרכב כדי שיוכל להכיל יותר ציוד, התקנת אוהל גג כדי לישון בבוש ורכישה של פאנלים סולאריים המכסים שטח של 60 מטרים רבועים ואפשר לקפל אותם לארגז הגדול שעל הגג. לדברי ההרפתקנים, יותר ממחצית מהטעינה (54%) לאורך המסע כולו הגיעה מהפאנלים הסולאריים.

במהלך המסע הם נסעו יום אחד וטענו במשך יום אחד כשהמערך הסולארי סיפק בין 1.5 ל-8.5 קו"ט בהתאם לתנאים הסביבתיים: טמפ', עוצמת השמש, עננות וכד'.

המסע שארך כשנה – מיוני 2023 – הסתיים עם נזק מזערי לסקודה. כך לדברי הזוג בולם זעזועים אחורי אחד דרש החלפה ונוספו כמה שריטות אופי למרכב. בסיום המסע, האניאק של הזוג (שייך לארגון צדקה) נתרם למוזיאון סקודה וכהוקרה, סקודה נתנה להם במתנה אניאק 85 L&K חדש. שווה!
