יום שישי , 6 דצמבר 2024
הכירו את סקודה אניאק קופה. פחות 2 מושבים פלוס גג זכוכית. צילום: סקודה

סקודה אניאק החשמלית עכשיו גם קופה


רוני נאק

אחרי טיזרים, קדימונים ורמיזות, סקודה חשפה הלילה רשמית גרסת קופה מרגשת וספורטיבית יותר למראה של ה-SUV החשמלי הראשון שלה. סקודה אניאק הוצגה בישראל בסוף 2021 אבל האספקה תחל רק במהלך 2022, כך הוצג לתקשורת הישראלית בהשקת הדגם. בכל מקרה בצ'כיה ממשיכים לרוץ קדימה ואחרי המרכב התכליתי למראה של האניאק ה"רגילה", היא מציגה הלילה גרסת מרכב "קופה" בטיפול דומה לזה שעברה אאודי ETRON וגם אאודי Q3 שמציעה עתה גרסת ספורטבק הרבה יותר נאה (כבר משווקת כאן אם לא בא לכם לחכות ל"קוטלת הטסלה" הבאה מסקודה).

הכירו את סקודה אניאק קופה. גרסת ה-RS החשמלית הראשונה של סקודה. צילום: סקודה

למי יש סקודה אניאק חשמלית במלאי למסירה מיידית?

השינוי בגרסה הזו הוא בעיקר עניין של אופי ועיצוב. הוא כולל כסטנדרט גג שמש פנורמי גדול מאד כחלק מהעיצוב, חצאית קדמית ספורטיבית למראה, עיטורים בצבע המרכב וחישוקי גלגל 19 או 20 אינץ' בהתאם לגרסת ספורטליין או RS – שתי רמות האבזור שיהיו בהיצע. הגג משתפל לאחור מהרגע שהוא חולף את קורה B בזווית אקספרסיבית שלא משאירה ספק לגבי הדינאמיות המתפרצת של הגרסה. כאן נכנס למשחק גג הזכוכית הכהה (סטנדרטי בכל גרסאות הקופה – כך סקודה) שלא רק מרגש למראה אלא גם יוצר יותר מרווח לראש של מי שהיה מספיק בר מזל לשבת במושב האחורי שם. סקודה אומרת שפתרה את נושא ה"אין ווילון" עם ציפוי מיוחד שמבטיח, כך לשון ההודעה לעיתונות, "הקבינה תהיה נעימה בכל התנאים". נחיה ונראה. אופציה חדשה היא "חזית קריסטל" המאירה את הפרונט בלא פחות מ-131 LED זעירים וחתימת אור ייחודית יוצרת אפקט כניסה מרשים גם בלילה. מי שיבחר בגרסת RS ייהנה מחזית הקריסטל כפריט סטנדרטי.

הכירו את סקודה אניאק קופה. חזית "קריסטל" מוארת וחישוקי 20 אינץ' בגרסת RS. צילום: סקודה

כמו באניאק הרגילה, שתגיע מתישהו השנה לישראל, גם בסקודה אניאק קופה תוכלו לבחור בין גרסת 60 עם סוללת 62 קוט"ש לגרסת 80 עם סוללה של 82 קוט"ש. טווח ההספקים נע מ-179 כ"ס והנעה אחורית לגרסה הבסיסית ביותר ועד 300 כ"ס ו-46 קג"מ משני מנועי לסקודה אניאק קופה RS – שהיא אגב ה-"RS" החשמלית הראשונה של היצרנית. נתוני הביצועים לעומת זאת קצת פחות "RS'ים": 6.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. עוד נתונים מעניינים מההודעה לעיתונות מגלים כי סקודה מצהירה על טווח מירבי של 545 ק"מ לגרסת 80 לפי תקן WLTP (ושלוש כוכביות דיסקליימר שמדובר ב"נתונים ראשוניים ולא רשמיים") וגם יכולת גרירה של עד 1,400 ק"ג.

הכירו את סקודה אניאק קופה. מסך 13 אינץ' ותצוגה עילית עם מציאות רבודה. צילום: סקודה

בקבינה תמצאו מסך מגע 13 אינץ' וגם תצוגה עילית עם מציאות רבודה. וכמו באניאק SUV גם בקופה תמצאו "בחירות עיצוב הוליסטיות המתבססות על סביבת מגורים מודרנית ומשלבות חומרים טבעיים, ברי קיימא וגם ממוחזרים". תרגום ישיר.

הכירו את סקודה אניאק קופה. מושבי ספורט מחומרים סביבתיים המשולבים בהם ובקבינה. צילום: סקודה

הרכב צפוי להגיע לישראל ברבעון האחרון של 2022. סקודה אניאק החשמלית משווקת בישראל החל ב-190 אלפי שקלים.

סעו בסקודה ללא אתגרי טווח

הכירו את סקודה אניאק קופה. גג זכוכית נותן יותר מרווח ראש ועם ציפוי נוגד חום. צילום: סקודה

 

הכירו את סקודה אניאק קופה. תא המטען עדיין ענקי. צילום: סקודה

Check Also

סקודה קודיאק RS עם 265 כ"ס

הנעה כפולה ו-265 כ"ס. גרסת RS מרימה את סקודה קודיאק מעל למכנה המשותף של ג'יפון משפחתי אפרורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *