רוני נאק
סקודה חוזרת לפעילות וממשיכה להפציץ עם דגמים חדשים ומפתיעים. הפעם זה Enyaq iV – הרכב החשמלי מלא הראשון של המותג ונחשו מה – הוא ג'יפון!
הפלטפורמה גם היא חדשה – MEB – של קונצרן VW ואינה ספינאוף של ה-MQB הנוכחית אשר משרתת את סקודה קודיאק ו-קארוק. כך שבמידה רבה הסקודה Enyaq היא מוצר כל-חדש למותג הכה פופולארי אצלנו. בהתחשב בבסיס המכאני של MEB – שכאמור מגיעה מ-VW ותשרת את כל משפחת ID החשמלית של פולקסווגן. זו בבסיסה מצוידת בהנעה אחורית – עם גרסת הנעה כפולה המצוידת עם מנוע קדמי – מערך מצברים גדול לכל אורכה ורוחבה של רצפת הרכב בין הגלגלים כמרכיב המסה הגדולה ביותר של המכונית כולה.
המידות של סקודה Enyaq הן אורך של 468.5 ס"מ, רוחב של 187.7 ס"מ – מידות העושות אותה מעט יותר קטנה מסקודה קודיאק – אולם תקרה נמוכה יותר, 161.8 ס"מ יתנו ל-SUV הזה צללית יותר אסרטיבית. המידות הקטנות יותר ביחס לקודיאק עדיין משאירות מספיק מקום לתא מטען מכובד – 585ל'.
היצע מערכות ההנעה כולל הנעה אחורית או כפולה (מנוע חשמלי שני המניע את הגלגלים הקדמיים), שלושה מצברים בקיבולות שונות: 55,62 ו-82 קוט"ש עם טווח נסיעה בין 340 ל-500 קילומטרים (תלוי בגרסה). בהמשך יהיו גרסאות שטח מחוזקות תחת לוגו "X" וכמובן גרסת RS שרירית עם כ-300 כוחות סוס, 6 שניות ל-100 וטווח של כ-460 קילומטרים (כשלא לוחצים).
מצברים גדולים דורשים טעינה מהירה – וגם בשקודה יודעים את זה. לכן כל גרסאות SUV סקודה Enyaq מסוגלות להיטען מעמדות טעינה לרכב חשמלי של עד 125 קוו"ט ולקבל מ-10 עד 80% טעינה ב-40 דקות בלבד. (למה רק מ-10% ועד 80% ולא עד 100%? קראו כאן).
סקודה Enyaq תכנס ליצור בסוף שנת 2020.