יום חמישי , 11 אוגוסט 2022
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.5ל'
מבחן דרכים סקודה קאמיק. 155 אלף שקל על הכביש. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סקודה קאמיק 1.5ל'

רוני נאק

אי אפשר שלא לשים לב למחירים שהולכים ומטפסים של כמעט כל הדגמים שיש בשוק. אחד מרכבי הפנאי הנחשקים ביותר, שאין לו סמל של טויוטה על החרטום, הוא הסקודה קאמיק. האם במחיר של 155 אלף שקל (כולל אגרת הרישוי), לרכב המבחן, הוא עומד במבחן התמורה לו מצפים מ-SUV בקבוצה B.

מבחן דרכים סקודה קאמיק. גרסת אמבישן מקבלת לוח מחוונים דיגיטל, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, פנים בשני גווני צבע ועוד. צילום: רוני נאק

מבט על קאמיק

סקודה קאמיק פרצה לשוקי העולם בשנת 2019 ומאז ועד היום היא ה-SUV הקטן ביותר בהיצע של סקודה. כמו דגמים רבים אחרים בקוסמוס של VW גם הקאמיק משתמש בפלטפורמה ג'נרית ממשפחת MQB ממנה אנו מכירים את סיאט ארונה, פולקסווגן פולו (דור 6) ודגמים רבים אחרים. מאז השקת הדגם בקיץ 2019 הוא לא עבר עדכונים מהותיים וזה שם את הקאמיק לראשון בתור לקבל מתיחת פנים ולקבל את המראה המותגי העדכני שאנו כבר רואים בסקודה פאביה החדשה (דור 4) אשר שיווקה החל לאחרונה.

מבחן דרכים סקודה קאמיק. המושבים מאד נוחים, הגג הפאנורמי נעדר מרשימות האבזור. צילום: רוני נאק

היצע המנועים הוא 1.0ל' עם 3 ציל' ו-110 כ"ס או 1.5ל' עם 4 ציל' ו-150 כ"ס. העברת הכוח נעשית דרך תיבת DSG כפולת מצמדים עם 7 הילוכים וההנעה היא קדמית בלבד.

אצלנו משווקת סקודה קאמיק בשתי רמות אבזור: אמבישן ו-סטייל. שתיהן זמינות עם מנוע הליטר או הליטר וחצי. כל הגרסאות של קאמיק נהנות מרמת בטיחות 7 ובפירוט זה כולל 9 כריות אוויר, מערכות בטיחות אקטיביות, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. דווקא מנוע הליטר מקבל דרגת זיהום 10 ואילו מנוע הליטר וחצי נהנה מדרגת זיהום 6.

מבחן דרכים סקודה קאמיק. מושבים אחוריים טובים. שימו לב לרצפה השטוחה ולפתחי המיזוג והטעינה. צילום: רוני נאק

רכב המבחן שבצילומים הוא ה-1.5ל' ברמת אבזור סטייל הבכירה ועולה 152,500 שקלים (אגרת רישוי היא 2,148 שקלים). המחיר דומה-עד-זהה לזה של פיג'ו 2008 ברמת GT ואף זול יותר מהגרסה הבכירה (והמרשימה) של ה-2008 שתעלה עוד כ-7K על הכביש. כדאי להזכיר מתמודדת חזקה, תרתי משמע, בקבוצה הזו, יונדאי קונה טורבו שעולה כ-12 אלף שקל פחות ומציעה חבילה דינאמית מאד מעניינת.

 

על הכביש

מאחרי ההגה, הקאמיק שומר על המראה התכליתי של דגמי סקודה. אין כאן קונצים או התחכמויות עיצוביות, אלא קווים אופקיים לרוחב התא שלתוכם שילבו, באופן הכי תכליתי שיש, לוח מחוונים, מסך מולטימדיה ואת פתחי המיזוג והמתגים הנוספים שצריך כדי להפעיל את ה-SUV הקטן הזה. ברמת סטייל, הקבינה הגיעה בשני גווני צבע: שחור ובז' שכל פולניה תדע להעריך. זה מוסיף מימד של יוקרתיות לרכב שאין לו יומרות כאלה. בסופו של דבר ולאור הביצוע הטוב ואיכות חומרים טובה, הקבינה ותא הנוסעים טובים למדי למרות העיצוב חסר ההשראה.

מבחן דרכים סקודה קאמיק. כמו קארוק וקודיאק רק בקטן – נראה בשל למתיחת הפנים. צילום: רוני נאק

למרות בסיס גלגלים צנוע של 265 ס"מ, מאחרי ההגה לא מרגישים כלל את הקוטן של הרכב. תנוחת הנהיגה נוחה, אם כי לא "גבוהה" כפי שחובבות ה-SUV אוהבות, המושבים אירופאים במידותיהם וטווח ההזחה נרחב ויתאים לנהגות גדולות כקטנות. בהקשר ההגה, עיצוב גלגל ההגה הזה מבריק בעיניי. הוא נוח מאד וקל לתפעול. אבל…את מחיר העיצוב משלם מחסור בשטח למתגים כך שכל תפעול בקרת השיוט יורד למנוף זעיר, כמו של פעם, משמאל ומאחור לגלגל ההגה וזה מאד פוגע ב-UX.

מבחן דרכים סקודה קאמיק. המחיר של עיצוב גלגל ההגה המרהיב הוא המק"ט הזה שחזר ממחסני גולף דור 3 צילום: רוני נאק

לוח המחוונים הדיגיטלי הוא נחמד. פחות מובן לי מדוע התצוגה שבו היא אנאלוגית? בנוסף למסך המולטימדיה (שגם יודע לקבל קארפליי ואנדרואיד) יש שכבת אנדרואיד מקומית שממש מומלץ שלא תהיה. היא איטית, לא יציבה ותוקעת את המערכת המקורית של הרכב. בצ'מפיון אמרו שהם מפסיקים עם זה. בכל מקרה אם אתם יושבים מול נציג מכירות – אל תתפתו להתקין אותו ויותר מזה התעקשו שלא תהיה ברכב.

פעם 150 כ"ס נחשב להמון כוח. סקודה קאמיק מזכירה לנו מדוע. היא נוסעת נהדר! עם 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד ו-7 הילוכים בתיבה. יש כמעט תמיד מספיק כוח ברזרבה כדי לעקוף בבטחון או להשאיר עליה ארוכה במראה האחורית. בנוסף, בורר מצבי נסיעה, מסוגל לחדד עוד יותר את תפוקת הכוח וזו אופציה שקיימת בסטייל. הכוח הזה גורם לקאמיק להרגיש כחסרת מאמץ וקלת משקל בכל תנאי הדרך וזה כיף להרגיש את זה.

מבחן דרכים סקודה קאמיק. יש מסילות גג, אין דלת חשמלית. עם 400 ליטרים יש מקום שימושי בתא המטען. צילום: רוני נאק

בתחום צריכת הדלק הנתונים הרשמיים מלמדים על 16.9  קילומטרים לליטר. בפועל אנו הגענו ל-14 קילומטרים לליטר בימי מבחן ששלבו יומיים של פקקים ועוד נסיעה ארוכה אחת לדרום.

מבחן דרכים סקודה קאמיק. החישוקים נאים, השמשות כהות ויש גם LED מאחור. ממדים אורבניים לנהגת האקטיבית. צילום: רוני נאק

הכירו את ה-SUV הקטן עם יכולת שטח אמיתית

סיכום

סקודה קאמיק ממשיכה להיות אחת ה-SUV הקטנות האטרקטיביות יותר שיש בשוק. זאת, למרות שהדגם כבר בהחלט מוכן למתיחת פנים ועדכון. מנוע ה-1.5ל' גמיש, חזק ומציג צריכת דלק טובה וה-DSG ברוב המצבים עובדת מצוין. חבילת האבזור הנוסף של גרסת סטייל היא נחמדה, עיצובית ותפעולית. אבל…אם לוח מחוונים דיגיטלי אינו חובה בשבילכם, משטח טעינה אלחוטי אינו מאסט וגם על תאורת אווירה אתם יכולים לוותר – לכו על גרסת אמבישן שתתן לכם את אותה יחידת ההנעה במחיר זול יותר בעשרת אלפים שקלים.

מבחן דרכים סקודה קאמיק. ג'יפון נחשק למרות העדר גרסאות היברידיות. צילום: רוני נאק

צפו גם בזה

פורד ברונקו – הייבריד?

פורד עתידה להרחיב את גרסאות ההנעה של ברונקו עם יחידות היברידיות ופלאג-אין. כך גילינו זאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.