יום שישי , 19 אפריל 2019
ראשי » מבחני דרכים » מבחן דרכים סקודה קארוק דיזל
מבחן דרכים סקודה קארוק 1.8ל' דיזל. 152 אלפי שקלים והיא שלכם (גרסת סטייל). צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קארוק 1.8ל' דיזל. 152 אלפי שקלים והיא שלכם (גרסת סטייל). צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סקודה קארוק דיזל

רוני נאק

יש לי ארבע אותיות לתת לכם – WLTP – שזה הקיצור של Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure – ובשפתנו נוהל בדיקה עולמי מהומגן למכוניות קלות. ואם היינו ציניים – ואנו בכלל לא – זה המקל שתעשיית הרכב חוטפת עכשיו לא מעט בזכות דיזל גייט שהוכיחה לעולם עד כמה רחוק מוכנים יצרני הרכב ללכת כדי להרוויח יותר כסף וגם שנוהל הבדיקה הקודם – NEDC אם זה עדיין מעניין מישהו – שווה לישבן. התקנה – שהתבשלה על אש קטנה כמעט עשור (והיו רבים וטובים שגררו רגליים מסיבות כלכליות) נכנסה לתוקף בסתיו האחרון והכניסה לסיחרור את יצרניות הרכב שלא כל מנועיהן נבדקו וקבלו את התקן החדש או כאלו שכן נבחנו הציגו כאלו נתוני זיהום שהקפיצו אותם גבוה – הרחק מאיזורי הבונוסים הירוקים ועמוק לתוך קנסות הזיהום.

מבחן דרכים סקודה קארוק 1.8ל' דיזל. 152 אלפי שקלים והיא שלכם (גרסת סטייל). צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קארוק 1.6ל' דיזל. 152 אלפי שקלים והיא שלכם (גרסת סטייל). צילום: רוני נאק

וקבוצת VW – יצרנית הרכב גדולה בעולם – סובלת מוואקום עכשווי בתחום ההנעה ההיברידית/חשמלי. היא אמנם משקיעה הררי ממון בפיתוח דור חשמלי ובינתיים עליה להעביר מאות דגמים את התקינה החדשה ואפילו הרחיקה לכת עד כדי עצירת יצור של גרסאות מסויימות שלא קבלו את התקן מהסיבה הלקונית שאסור למכור אותן במדינות ה-EU. וכל ההקדמה הארוכה הזו מביאה אותנו לסיבה שבעטיה יש בעמוד האינטרנט הזה רכב פנאי קומפקטי עם מנוע דיזל.

 

סקודה קארוק דיזל

סקודה היא סיפור הצלחה ישראלי. סיפור שהחל בדחיפה חזקה לציי הרכב ולמוניות והמשיך להיות מספר 4-5 בראש טבלת המכירות עוד לפני שהגיעו ה-SUV שעבורם אנשים חיכו בתור והיו מוכנים לחכות חודשים ארוכים לאספקה. נדיר בישראל שלא מסוגלת לדחות סיפוקים. מבחנים לסקודה קודיאק ו-סקודה קארוק גם הציבו את הכלים ההלו בראש ההעדפות של עיתונאי רכב רבים.

מבחן דרכים סקודה קארוק 1.8ל' דיזל. עם 115 כ"ס ו-25.4 קג"מ וצרכת דלק (במבחן) של 16 ק"מ/ל' בממוצע. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קארוק 1.6ל' דיזל. עם 115 כ"ס ו-25.4 קג"מ וצריכת דלק (במבחן) של 16 ק"מ/ל' בממוצע. צילום: רוני נאק

ובכן להיצע מנועי הבנזין והדיזל מצטרף עתה מנוע דיזל בנפח 1.6ל' המפיק 115 כ"ס ו-25.4 קג"מ בטווח שבין 1500 ל-4000 סל"ד. העברת הכוח היא רק לגלגלים הקדמיים דרך DSG רובוטית עם 7 הילוכים. בהשווה לסקודה קארוק 1.0ל' בו נהגנו – גרסת הדיזל הזו מוסיפה כ-120 ק"ג למשקלה העצמי (ע"פ נתוני היבואנית). המהירות המירבית ירדה ל-168 קמ"ש (186 ב-1.0ל' בנזין) והזמן ל-100 קמ"ש התארך בחצי שניה ל-11.1 שניות. ומי שיודע לקרא בין השורות – ולטובת מי שלא נאמר שהנתונים מלמדים שלא מדובר כאן במכונית ביצועים.

מבחן דרכים סקודה קארוק 1.8ל' דיזל. תא נהג מבוצע היטב ומעוצב באופן נקי ותכליתי. כל מה שבירוק הם תאי אחסון שונים - וזה נהדר. צילום: סקודה
מבחן דרכים סקודה קארוק 1.6ל' דיזל. תא נהג מבוצע היטב ומעוצב באופן נקי ותכליתי. כל מה שבירוק הם תאי אחסון שונים – וזה נהדר. צילום: סקודה

חבילת האיבזור של גרסת STYLE  בה נהגנו כוללת איבזור נוחות חינני כמו בקרת אקלים מפוצלת, תאורת LED מלאה בחזית, תאורת אווירה בכמה גוונים, מסך מולטימדיה מוגדל ל-8 אינצ' עם ממשק בעברית ואפליקציות מקומיות – כמו WAZE – גלגל הגה מצופה עור וקטום בבסיסו, חישוקי סגסוגת 17 אינצ' וריפודי בד בשני גוונים למושבים. מפרט מלא אנא הורידו מכאן

בתחום הבטיחות יש כאן מערך מלא הכולל בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, ניטור עייפות נהג וזאת לצד 7 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ובקרת משיכה ויציבות.

מבחן דרכים סקודה קארוק 1.8ל' דיזל. 152 אלפי שקלים והיא שלכם (גרסת סטייל). צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קארוק 1.6ל' דיזל. התנהגות כביש נוחה וחווית נסיעה נעימה. צילום: רוני נאק

איך נוסע?

החשש הראשוני והטבעי עם כל רכב מונע דיזל הוא…נכון – רעש המנוע. ובכן אצל סקודה קארוק דיזל הרעש קיים אולם הוא לא מאד נוכח או משתלט על המחשבות וגונב את תשומת הלב. הוא פחות נוכח בתוך המכונית ויותר עבור מי שעומד לידה – אבל זו בעיה שלו.

תא הנהג וקבינת הנוסעים לא השתנתה כלל מאז המפגש הראשון שלנו עם סקודה קארוק לפני כשנה. העיצוב מאד תכליתי, יש תאי אחסנה רבים, והביצוע יוצר תחושת איכות ומוצקות טובה מאד. גם תנוחת הנהיגה טבעית ונוחה ומעט יותר גובה מעל לכביש מקנים שדה ראיה מצויין לכל כיוון גם בזכות שמשות גדולות וזקופות – בעיקר בצדדים. בימי הנסיעה עברנו כ-700 קילומטרים עם המכונית הזו וגם בנסיעות הארוכות יותר היא הייתה נוחה ונעימה מאד – וכאמור רעש הדיזל לא הטריד כלל.

מבחן דרכים סקודה קארוק 1.8ל' דיזל. 152 אלפי שקלים והיא שלכם (גרסת סטייל). צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קארוק 1.6ל' דיזל. חלונות כהים וחישוקים גדולים הם רק חלק מהאבזור של גרסת סטייל צילום: רוני נאק

ולא רק בכביש המהיר אפילו בקטע מפותל מזדמן סקודה קארוק התנהגה למופת – עם כניסה נכונה לפניה, תגובות שלדה טובות וריסון נכון של המתלים בעומסי צד. סה"כ נימוסי כביש מאד בטוחים. גם אספלט שבור ומחוספס לא הוציאו את הצ'כית הקטנה משלוותה והיא ספגה ובודדה היטב את הנוסעים והנהג מחירפוצים קטנים כמו גם מפסי האטה שרירותיים אי שם בין כפר קאסם לטירה.

אז הכל טוב? ובכן. מנועי דיזל קטנים – ו-1.6ל' נחשב לקטן בעולם הדיזל – נועדו בעיקר כדי לספק צריכת דלק טובה למי שנוהג הרבה קילומטרים בשנה. 20 קילומטרים לליטר ואף יותר הם נתוני אמת שקבלנו במנועים דומים שבשוק – אלא שכאן אפילו בתנאי נסיעה הגיוניים למדי קבלנו ממוצע של 16 ק"מ/ל'. נתוני היצרן מלמדים על 22 ק"מ/ל' בינעירוני לדיזל ו-20 ק"מ/ל' בינעירוני ל-1.0ל' בנזין. ואותו פער של כ-10% ראינו גם כאן בממוצע נסיעת המבחן – לטעמי זה לא מספיק "דלתא" ללקוח הפרטי שקונה סולר במחיר מלא. בנוסף יש ביצועים איטיים יותר ואין את השקט שמגיע עם מנוע בנזין 1.0ל'.

מבחן דרכים סקודה קארוק 1.8ל' דיזל. 152 אלפי שקלים והיא שלכם (גרסת סטייל). צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קארוק 1.6ל' דיזל. יש מרווח גחון – אין הנעה כפולה (למעט גרסת 2.0ל' דיזל) צילום: רוני נאק

סיכום

מנוע הדיזל 1.6ל' של סקודה מקבל דרגת זיהום אוויר 3 – זה מאפשר לקבוע לגרסה הזו מחיר די מעניין של 152 אלפי שקלים. למי זה מתאים? ללקוח החושש – עדיין – ממנועי 3 צילינדרים ומעדיף את מוניטין החוסן של מנוע דיזל. רוב האנשים – רוב הזמן – ייהנו יותר דווקא מגרסאות הבנזין. עמישראל מחכה לגרסאות היברידיות/חשמליות של הקבוצה – אז יתחיל להיות כאן יותר מעניין.

מבחן דרכים סקודה קארוק 1.8ל' דיזל. 152 אלפי שקלים והיא שלכם (גרסת סטייל). צילום: רוני נאק
מבחן דרכים סקודה קארוק 1.6ל' דיזל. 152 אלפי שקלים והיא שלכם (גרסת סטייל). צילום: רוני נאק

צפו גם בזה

יונדאי קונה מעכשיו מהירה יותר, חסכונית יותר וזלה יותר החל מ-126,900 שקלים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים יונדאי קונה 2X4

עם מפרט עדכני - ותג מחיר אטרקטיבי יותר מתמיד, יצאנו לנהיגה בגרסה החדשה והמסקרנת של יונדאי קונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 + twelve =