יום חמישי , 28 מרץ 2024
סקודה קודיאק בישראל החל מ-180 אלפי שקלים. צילום: סקודה
סקודה קודיאק בישראל החל מ-180 אלפי שקלים. צילום: סקודה

סקודה קודיאק בישראל

תומר הדר

לאחר תקופת המתנה ארוכה במיוחד – שכללה טיזרים רבים והצגות של הדגם באירופה, סוף סוף, סקודה קודיאק מושק בישראל. למי שלא יודע, סקודה קודיאק הוא רכב הכביש שטח הגדול של סקודה. השם לקוח משמו של אי הסמוך לאלסקה, אין לנו מושג מדוע. בדומה לרוב דגמי קבוצת פולקסווגן החדישים, גם קודיאק מבוסס על פלטפורמת MQB המוכרת של פולקסווגן, אלא שבקודיאק אורכו של בסיס הגלגלים הוא 2.79 מטרים מכובדים. סקודה קודיאק מגיע ארצה בשלוש רמות גימור, כאשר כבר ברמה הבסיסית נכלל שפע של ציוד, החל במטריות שמתקפלות לתוך הדלתות וכלה במערכת שמע המווסתת קולות שנשמעים בדיבורית אל הספסל האחורי במידת הצורך. אגב, רוב הגרסאות מצוידות בשלוש שורות מושבים. רשימת הציוד הסטנדרטי גם בגרסת הבסיס כוללת בקרת אקלים ועוד שפע של פתרונות, כגון מחזיקי כוסות שיכולים בפועל לאכלס גם בקבוק ולאפשר לנהג לפותחו מבלי להסיר ידיים מן ההגה.

סקודה קודיאק בישראל החל מ-180 אלפי שקלים. צילום: סקודה
סקודה קודיאק בישראל החל מ-180 אלפי שקלים. צילום: סקודה
 להורדת הקטלוג ומפרט האביזרים המלא של סקודה קודיאק

מבחינת האבזור הבסיסי, אנשי צ'מפיון מוטורס עשו בשכל כשבחרו להציג את סקודה קודיאק עם כל מערכות הבטיחות העכשוויות, שהקנו לו חמישה כוכבים ב-EURONCAP, כולל מערכת LANE ASSIST המתריעה מפני סטיה מנתיב וגם מזיזה את הגה הרכב בשעת הצורך, מערכת FRONT ASSIST המנטרת את המרחק מהרכב שלפנים וגם בולמת את הרכב בשעת הצורך-ומערכת ACC – בקרת שיוט אדפטיבית המסוגלת לנטר את מהירות הרכב הנוסע מלפנים ולהתאים את מהירות הקודיאק אליה ואף לבלום בשעת הצורך. בנוסף כולל סקודה קודיאק מערכת התראה על עייפות נהג ושבע כריות אוויר ברמת האבזור הבסיסית. ברמת הביניים – STYLE כולל הקודיאק בין היתר חיישני חניה קדמיים ומערכת זיהוי "שטח מת" מאחורי הרכב רמת האבזור הגבוהה מצוידת בתשע כריות אוויר. בנוסף לציוד הסטנדרטי, ברמת האבזור הבכירה – EXCLUSIVE מתווספת מצלמת מידע היקפית.

סקודה קודיאק בישראל החל מ-180 אלפי שקלים. צילום: סקודה
סקודה קודיאק בישראל החל מ-180 אלפי שקלים. צילום: סקודה

המנועים: סקודה קודיאק משווק בישראל עם שלושה מנועים, מוגדשים כולם: 1.4 טורבו המפיק 150 כוחות סוס (כולל טכנולוגיית ניתוק שתי בוכנות), 2.0 המפיק 180 כוחות סוס ו-2.0 טורבו דיזל המפיק 150 כוחות סוס. מנוע ה-1.4 משודך לתיבת DSG בעלת שש מהירויות ואילו המנועים האחרים משודכים לתיבות DSG  בעלות שבע מהירויות. בגרסת ה-1.4 הבסיסית ובגרסת הטורבו דיזל, כוח המנוע מוזן אל הגלגלים הקדמיים – אך יש גם גרסת 1.4 בעלת הנעה כפולה – המופיעה כסטנדרט בגרסת ה2.0 ליטרים. מחיר הקודאיק מתחיל ב-180 אלף שקל לגרסת הבסיס המצוידת במנוע בנפח 1.4 ליטרים. מחיר גרסת ה-1.4 ליטר ברמת הגימור STYLE הוא 200 אלף שקל. הקודיאק 1.4 בגרסת הנעה כפולה יעלה 195 אלף שקל. מחיר גרסת הדיזל יחל ב-200 אלף שקל ואילו מחיר גרסאות ה-2.0 ליטר יחל ב-229 אלף שקלים.

סקודה קודיאק בישראל החל מ-180 אלפי שקלים. צילום: סקודה
סקודה קודיאק בישראל החל מ-180 אלפי שקלים. צילום: סקודה

Check Also

JAECOO מביא את בשורת האורבני שטח החדשה!

JAECOO ששיווקו יחל בחודשים הקרובים , מביא בשורה לכל המצפים לרכב פנאי בעל ערך מוסף גם מעבר לכביש. עשיר בטכנולוגיות שיעזרו להכיר ולהגיע למחוזות חדשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ten − two =