תומר הדר
חדשות טובות: סקודה חושפת את קודיאק GT, גרסת ה"כמו קופה" בערך של הקודיאק. החדשות הרעות: הוא מיועד בינתיים רק לשוק הרכב הסיני. סקודה עצמה מגדירה את הקודיאק GT כרכב הכביש שטח – קופה הראשון של היצרנית, אך בפועל, מדובר ברכב הכביש שטח הרביעי של היצרנית, אחרי הקודיאק המקורי, סקודה קארוק וחבריהם.
• חסכו אלפי שקלים בקניית רכב חדש
לפי נתוני סקודה, קודיאק GT משתרע על אורך של 4.63 מטרים ומצויד במנוע ה-2.0 ליטרים המוכר של קונצרן פולקסווגן, המפיק 183 כוחות סוס, או 220 כוחות סוס. תיבת ההילוכים היא כמובן DSG וההנעה כפולה. סקודה עצמה אינה ממהרת לפרט אודות תא הנוסעים ומסתפקת בהודעה שמדובר בתא נוסעים בעל איכות חומרים גבוהה – כנראה יותר מזו של סקודה קודיאק הרגיל, כיאה לרכב כביש שטח קופה.
בישראל משווקת סקודה קודיאק החל מ-183 אלפי שקלים ב-10 גרסאות שונות של מנועים ורמות איבזור.