תומר הדר
סקודה קודיאק, שיוצג בישראל רשמית בחודש הבא קיבל ציון בטיחות גבוה- חמישה כוכבים מתוך חמישה במבחן הריסוק של EURONCAP, כך מפרסם הארגון. על פי תוצאות מבחן הריסוק שבוצע בסקודה קודיאק – תא הנוסעים נותר יציב והציג הגנה טובה על הנוסעים מקדימה, כולל באזור הברכיים והאגן. עם זאת, במבחן המדמה פגיעה צידית נרשמה פגיעה בחזהו של הנהג. סקודה קודיאק זכה לציונים טובים גם במבחן הריסוק הצידי. עם זאת, במבחן אחד, המדמה פגיעת "צליפת שוט" נרשמה פגיעה בצוואר הנוסעים מאחור- כלומר בשורת המושבים השלישית. בנוסף, ב-EURONCAP מדגישים את חשיבותן של מערכות הבלימה האוטונומית שבהן מצוידת סקודה קודיאק כציוד סטנדרטי. כך זה נראה:
לצד סקודה קודיאק נבחנה גם מיני קאנטרימן, שזכתה גם היא לציון גבוה של חמישה כוכבים הודות לחוזק תא הנוסעים שעמד בפני עיוותים בתאונה. במיני קאנטרימן, ברכי וירכי הנהג והנוסע הוגנו כראוי – והקאנטרימן זכתה גם לתשבחות בכל הקשור במבחני ריסוק צידיים.
כמיטב המסורת המבורכת של EURONCAP – את יתר הדגמים שנבחנו פיצל הארגון לשתי קבוצות: אלה שמצוידים במערכות בטיחות אוטונומיות, קרי בלימה אוטונומית ומערכת לשמירת נתיב- ואלה שאינם מצוידים בהן. כצפוי- התוצאות מדאיגות. ניסאן מייקרה שאינה משווקת בשלב זה בישראל זכתה לארבעה כוכבים ללא מערכות הבטיחות וחמישה עם המערכות. סוזוקי סוויפט החדשה – שתשווק בישראל בקרוב – זכתב לציון סביל של ארבעה כוכבים בגרסה המצוידת בכל מערכות הבטיחות, אך בדגם שלא צויד במערכות הבטיחות זכתה הסוויפט בציון מביך: שלושה כוכבים מתוך חמישה.