יום חמישי , 12 יוני 2025
מבחן דרכים סקודה סופרב L&K צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סקודה סופרב L&K

רוני נאק

רכב המנהלים, משפחתי גדול, לבית סקודה לא ממש צריך אינטרודקשן. מאז ששיווקו החל אצלנו, הסופרב תפס מקום של בנצ'מארק בסגמנט שלו ונעשה לאהוד אצל כחולי המדים באותה מידה כמו אצל היעדים שלהם. היסטורית הסופרב מציע מותג שאינו "פרימיום" בהגדרה אבל עם איכויות שהן ברמה גבוהה יותר מהמיצוב שלו בפירמידת המזון של מותגי הרכב.

עתה הדור הרביעי של הדגם – שכבר לא צריך לעשות "טעימה עיוורת" ולבקש מהולכי רגל תמימים לנחש מה זו האאודי הזו – מגיע אלינו על פלטפורמה מעודכנת, טכנולוגי יותר ועם מראה רענן מהחוץ ומבפנים. יותר אבולוציה של נוסחה שעובדת היטב ופחות מהפכה ומשהו כל-חדש. גישה שרבים מלקוחות סקודה בוודאי יודעים להעריך.

מבחן דרכים סקודה סופרב L&K בסיס הגלגלים ללא שינוי לפלטפורמה MQB המעודכנת – EVO. צילום: רוני נאק

 

סופרב 2025

גרסת לורן&קלמנט הבכירה ביותר שבהיצע התייצבה לבחינה כשהיא מכילה את כל קטלוג אביזרי הנוחות של המותג בישראל וגם מערך סיוע ובטיחות אקטיבי בדרגה 7 ועם 10 כריות אוויר. זו גם הגרסה היחידה שנהנית ממנוע 2.0ל' טורבו המפיק 256 כ"ס וכמעט 41 קג"מ ב-1,650 סל"ד. הכוח יורד לכל ארבעת הגלגלים דרך DSG עם 7 הילוכים ובהתאם הנתונים הדינאמיים מהממים: 5.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 250 קמ"ש – כך לשון המפרט. צריכת הדלק הרשמית היא 7.8ל' ל-100 ק"מ ודרגת זיהום 15.

המראה החיצוני אינו כזה שינוי מהותי מהסקודה סופרב הקודמת ומתיישר עם הלוק המותגי העדכני שגם סקודה קודיאק החדש נושא. המראה פחות חד ומפוסל והוא יותר עגלגל ורך. פנסי החזית וקו מכסה המנוע הארוך הנמשך מהסמל לאחור הפך מבולט לשקוע אך שומר על האפקט. גם מאחור, נראה שהישבן העלה כמה ק"ג והוא עגלגל ורך יותר מקודמו. הפרופיל הוא כמעט ללא שינוי גם בזכות בסיס הגלגלים שלא התשנה 284 ס"מ וגם סקודה שמרה על דלת תא מטען שמתרוממת יחד עם השמשה האחורית – לאמור: ליפטבק. חישוקי 19 אינץ', כיתובי L&K , שמשות כהות, עיטורי כרום ואנטנת כריש שחורה סוגרים לוק שיהיה מזוהה גם לאזרחים התמימים.

מבחן דרכים סקודה סופרב L&K גימורי עץ מתחברים יפה לחום של רכב ההדגמה. המיתוג חכם ועם תפקודים משתנים בנגיעה וסיבוב. צילום: רוני נאק

 

בפנים, הטרנספורמציה דרמטית הרבה יותר. רושם האיכות של תא הנוסעים, החומרים שבו וחבילת האבזור בהחלט שהם ברמת פרימיום או לכל הפחות מאד-מאד קרוב לה. זה מתחיל מריפודי עור על מושבים מאד נוחים שהם גם מחוממים או מאווררים, מסך מולטימדיה 10 אינץ' עם ממשק חדש וחיבור אלחוטי לקארפליי ואנדרואיד, תצוגה עילית, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', בקרת אקלים תלת אזורית, מערכת מצלמות היקפיות, סייען חניה אוטומטי ועוד רשימה ארוכה מאד של מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית. בנוסף, הגרסה הזו מצויידת בבקרת שלדה דינאמית המאפשרת לנהג לשנות פרמטרים רבים במערכת ההנעה והמתלים כדי להתאים את אופי הנהיגה לטמפרמנט. מערכת שמע מבית CANTON עם 14 רמקולים וגם מושב אחורי מאד נוח ועם ווילונות גלילה על חלונות הצד – סוגרים כלי רכב שהוא מאד מהודר ומבוצע באופן מהודק ומאד מרשים.

מבחן דרכים סקודה סופרב L&K ריפודי העור נפלאים על מושבים נוחים מאד ועם פונקציות עיסוי רבות. צילום: רוני נאק

 

מחיר סקודה סופרב בגרסת L&K הוא 283,990 שקלים – כאשר גרסת הכניסה של הדגם מתחילה במחיר של 202,490 שקלים (סלקשן עם 1.5ל').

 

נהיגה

בדרך כלל כשאני פוגש רכב הדגמה שכבר עבר 15,000 קילומטרים – מדובר בחיה מרוטה ומסכנה למדי. כך שדי נרתעתי בתחילה והשארתי לי פתח להחזיר את הרכב מיד לסוכנות במידה והוא יתגלה כ"עייף" מיד (בכל זאת כל 1.0 ק"מ של רכב הדגמה משול ל-10 ק"מ תחת ידיים של נהג פרטי יחיד).

מבחן דרכים סקודה סופרב L&K יש מגב לשמשה האחורית וגם יחידות LED חדשנות מאחור. צילום: רוני נאק

 

לשמחתי החששות שלי התבדו מיד. הסופרב החדש היה, לאורך כמעט 1,000 קילומטרים שהוספתי לו על מד המרחק, בין מרשים מאד למדהים ממש. לא בהגזמה. בעיר הוא שימושי בזכות מושב אחורי נוח ומרווח מאד ועם דלתות גדולות הפוערות מפער כניסה נרחב. פתיחת הליפטבק של תא המטען סופר-נוחה ושימושית ומערך המצלמות וסייען החניה בהחלט שעזרו לי להימנע מלפגוש דברים קשים.

אופי הפקת הכוח לינארי מאד ללא הפתעות והכוח בשרני ומגיע "עבה" כבר מסל"ד נמוך וסל"ד ביניים. בנוסף, אהבתי את הדרך שבה בקרת השיוט התמודדה עם הפקקים גם אם היא לא תמיד הבחינה בזמן במכונית שנדחפה לפניי בנתיב. נוחות הנסיעה טובה מאד למרות חישוק ה-19 אינץ', בקרת האקלים מצננת היטב את החלל הפנימי (אולי גם בזכות העדר גג שמש), קוטר הסיבוב והגובה מהמדרכה – שימושיים בהחלט.

מבחן דרכים סקודה סופרב L&K לתא המטען נפח עצום של 595ל' ונהנה מגישה נהדרת מדלת חשמלית עצומה. צילום: רוני נאק

 

אבל עיקר כוחו של הסופרב הוא מחוץ לעיר. מדובר באחת המכוניות היסודיות ביותר לזלילת קילומטרים רבים. אפילו אחרי סשן נהיגה ארוך מאד, ירדנו מהמכונית לא מעוכים, ללא כאבי גב (יש עיסוי נהדר!) ורמות הרעש הפנימי מזעריות ממש. רעשי מנוע ורוח אין, רחש כביש מגיע רק על אספלט מחוספס במיוחד.

לצד הנוחות יש לסופרב L&K קטע דינאמי מטורף. אין לי הגדרה אחרת לזה. הכוונה אינה לתאוצות ערלות לב ל-100 קמ"ש. זה לא מעניין – אלא לכל מה שקורה בין הישורות וכלל שהכביש מפותל, תלול, ומאפשר זרימה. הסופרב מתעלה על כל מה שיש כרגע בסגמנט הזה ובמחיר כזה. זמינות הכוח מיידית וממכרת, תיבת ההילוכים כפולת המצמדים עובדת נפלא וההנעה הכפולה מורידה את הכוח לאספלט ביסודיות וללא סיחרורים מיותרים. וזה לא רק  הכוח והמתלים הדינאמיים אלא גם ההיגוי שהוא מדוייק מאד, בלמים נושכים היטב ומפרגנים לדינאמיות של המכונה הזו.

מבחן דרכים סקודה סופרב L&K קוקפיט נפלא, תפעול אינטואיטיבי וללא גימיקים ילדותיים. צילום: רוני נאק

 

מצאתי שאני מעביר הילוכים מוקדם, נהנה מהכוח של המנוע בתחום סל"ד הביניים, לפני שהכוח מגיע למישור בכ-5,000 סל"ד. שם הוא רק יעשה יותר רעש ופחות מחץ. גלשו על גלי המומנט – ההנאה מובטחת.

צריכת הדלק במבחן שלי עמדה דל 13.9 ק"מ לליטר. שנתנה לנו טווח של כ-800 קילומטרים ממיכל של 66 ליטרים של בנזין 95 מתקתק. רוב הק"מ עברו מחוץ לעיר בלופ דרומי לעומק הערבה. נסיעה עירונית נטו הציבה צריכה פחות טובה של כ-10 ק"מ לליטר.

מבחן דרכים סקודה סופרב L&K המראה החדש עגלגל יותר  – אהבתי את גוון "ליים" אבל זה רק אני. צילום: רוני נאק

 

מה פחות?

לא הכל מושלם. כפי שנתקלתי לאחרונה בדגמים המצוידים במולטימדיה החדשה של קבוצת VW – גם כאן חוויתי קיפאון של המערכת. זה נפתר ברי-סטארט זריז. בנוסף, בהתנעה ראשונה של הבוקר, כשתיבת ההילוכים עדיין קרה, הפעולה שלה לא מאד מעודנת ודורשת רגל עירנית על הבלמים כדי למנוע זינוק מהיר מדי לפנים. בנוסף, הזכרתי את "זווית הראיה" הצרה של בקרת השיוט האדפטיבית שמזהה מאוחר מדי רכב שגונב את הנתיב.

דבר אחרון. סייען החניה אינו אופטי ולכן לא יזהה קווים של חניות. הוא יזהה מקום פנוי בין שתי מכוניות חונות – אבל אם החניון ריק, מקום החניה אינו מזוהה אבל אז כנראה שלא תצטרכו עזרה כדי לחנות.

מבחן דרכים סקודה סופרב L&K מרחב פנימי יוקרתי ועשוי ברמה גבוהה מאד – אין גג שמש והוא לא חסר. צילום: רוני נאק

 

לסיכום

מבלי להאריך – מדובר באחת המכוניות הטובות יותר שיצא לנו לנהוג בהן השנה. טובות במובן של האיכות הכללית של המוצר, חבילות האבזור העשירות, מערך סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית נרחב ומעל לכל זה יש מכונית שהיא נהדרת לנהיגה ולנוסעים בה. עם חישמול או בלי חישמול (שאגב, בדור הזה קיים רק בגרסת הקומבי של הדגם), סקודה סופרב היא בחירה נהדרת.

Check Also

KGM טורס המעודכן החל ב-169,900 שקלים

רכב הפנאי של KGM בעל המראה יוצא הדופן חוזר לישראל אחרי עדכון שהתמקד בעיקר במרחב הפנימי והדיגיטלי. KGM טורס עם או בלי הנעה כפולה ומחיר סביר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *