יום שני , 17 פברואר 2025
גרסת XR86 של סקייוול עם חבילת PRO הלבנה משדרגת את חווית הנסיעה וצוחקת לטווח בפנים. צילום: שטח

הכירו את סקייוול ET5 XR86


 

שטח

עכשיו כשהקיץ בישראל מסובב את חוגת הטמפרטורה לרמה-"11", זה בדיוק הרגע שבו תרצו שלרכב החשמלי תהיה סוללה גדולה – ענקית אפילו. הטמפ' הגבוהות מציבות שורה ארוכה של אתגרים בפני רכב חשמלי ומבלי להיכנס לפרטי הפרטים נספר כי הכל מתורגם לשורה תחתונה של טווח נסיעה שמתקצר באופן משמעותי. במקרים מסוימים אפילו בעשרות אחוזים ביחס לטווח הרשמי שגם לגבי הציבור כבר סקפטי למדי.

ראשית תרגום – XR בא לספר לנו על extended range או "טווח מוארך" את זה הרכב החשמלי של סקייוול משיג בעזרת סוללה בעלת קיבולת של 86 קוט"ש  -ביחס ל-72 קוט"ש שבגרסת LR של הרכב. כך שהטווח המתקבל הוא קרוב יותר ל-500 ק"מ מאשר ל-400 ק"מ. לכאורה פער לא גדול אבל בפועל – כך גילינו  – בעל משמעות רבה.

חשוב לציין את טעינת ה-AC התלת פאזית עד 11 קו"ט וגם טעינה מהירה של עד 75 קו"ט מעמדות DC. וגם את האחריות לסוללה של 8 שנים או 200 אלף ק"מ (5 שנים על שאר הרכב).

גרסת PRO (בצילום) מגישה פנים לבן ומערכות מולטימדיה משודרגת וגם ממשק אנדרואיד/קארפליי אלחוטי. צילום: שטח

 

חבילת האבזור – רמת PRO כאמור – כוללת לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' לידו מסך מולטימדיה 12.8 אינץ' מעודכן עם חומרה חדשה. קישוריות בלוטות', חיבורי קארפליי ואנדרואיד, חיישני תאורה וגשם, פנסי LED, גג שמש פנורמי מוצלל, שמשות פרטיות, מושבים עם ריפודי עור והזחה חשמלים לקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, שקע V2L של 2.2 קו"ט בין המושבים, בקרת אקלים מפוצלת וכמובן מערך סיוע ובטיחות אקטיבי. לאחרונה נוספה גרסת PRO המנגישה את הדגם הזה במחיר השקה של 209900 שקלים (גרסת הבסיס – URBAN עם הסוללה הקטנה יותר תעלה 192,900 שקלים).

התחושה מאחרי ההגה טובה יותר מזו שפגשנו בעבר בסקייוול. נראה כאילו המוצר התבגר טוב ונעשה מהודק ומדויק יותר. ריסון המתלים טוב יותר וחווית האיכות עדיפה.

גרסת PRO (בצילום) מצליחה לייצר חווית נסיעה שונה והרבה יותר נעימה בזכות הריפודים הלבנים ואוורור חזק יותר למושבים הקדמיים. צילום: שטח

• טיול רטוב עם XR86

חזרה לנהיגה. עם סוללה גדולה בעלת רזרבות טובות, מערכת המיזוג עבדה כל העת וקצב הנהיגה – כאמור היה מהיר ובישור קו עם התנועה שסביב. העין פחות נדדה למחשב הדרך – שלרוב לא מוסיף בריאות. בכביש הפתוח נוחות הנסיעה טובה מאד, רעשי הרקע נמוכים ואינם נוכחים ואפשר בהחלט ליהנות מהדרך. בתוך העיר לרכב החשמלי יתרונות רבים. כמו האחרים גם XR86 מציע תנועה שקטה מאד בעיר והוא עושה זאת עם נוחות טובה מאד ומערך מצלמות היקפיות. יש סייען זחילה בפקקים וגם סייען חניה אוטומטית. אמריקה!

גרסת PRO (בצילום) מגישה פנים לבן וחווית נסיעה משופרת צילום: שטח

 

גרסת XR86 עם חבילת PRO של סקייוול ET5 היא ללא ספק הביטוי המוצלח ביותר של הדגם הזה עד כה. לסוללה הגדולה יותר יש יתרונות רבים לא רק בטווח הנסיעה נטו אלא גם באופן השימוש היומיומי ברכב שקרוב יותר מתמיד לזה של רכב בעירה פנימית רגיל ודורש פחות התעסקות עם הטווח ונקודות הטעינה הציבוריות (הלוקות באמינות לקויה) לאורך הדרך. עם חבילות האבזור החדשות ועם היכולת החדשה – בהחלט שהיינו שמים את ה-XR86 ברשימה הסופית בחיפוש אחרי SUV חשמלי גדול.

Check Also

הדולפין של BYD מתעדכן

הספק טעינה גבוה יותר, מעט יותר אבזור "טק" וגווני צבע חדשים. BYD דולפין מתעדכן ובעיקר מתייקר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *