רוני נאק
טלקר, יבואנית קיה, סנגיונג ו-סרס החלה לשווק בישראל את מתיחת הפנים של רכב השטח הגדול של סנגיונג, רקסטון. הרקסטון המעודכן משלב עיצוב חיצוני מחודש עם חלל פנימי חדש ואלגנטי, ומצויד בטכנולוגיות סיוע לנהג, מאפייני בטיחות ונוחות משודרגים ומערכת מולטימדיה מתקדמת. בנוסף יש גם שינויים במערכת ההינע – עם מנוע חזק יותר ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 הילוכים. הרקסטון שומר על 7 מקומות הישיבה, יכולות השטח טובות ומערך בטיחות אקטיבי.
הרקסטון המעודכן בעל מנוע טורבו דיזל 2.2 ליטר שמפיק כעת הספק מרבי של 202 כ"ס (+21 כ"ס לעומת המנוע היוצא) ומומנט מרבי של 45 קג"מ(+2.2 קג"מ לעומת המנוע היוצא). צריכת הדלק המשולבת (עפ"י היצרן) היא כ 8.5 ל'/100 ק"מ (wltp), וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 10.7 שניות. בנוסף הרקסטון מצויד כעת בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים מסוג FR המיוצרת על ידי Hyundai Transys – אותה תיבה שנמצאת גם בג'נסיס, יונדאי וקיה. לדברי החברה, המשקל והיעילות המשופרים שלה מעניקים תגובה חלקה ומעודנת והפחתה של הרעש, רעידות ונוקשות (NVH), בזכות טווח יחסי העברה גדול יותר. הפיקוד אלקטרוני ללא ידית הילוכים.
כוח המנוע מועבר באופן קבוע לגלגלים האחוריים, וניתן לשלב את ההנעה לגלגלים הקדמיים באופן אלקטרוני, עם בחירה בין יחס העברה גבוה או נמוך (יחס העברה LOW 1:2.483), בהתאם לתנאי השטח. בנוסף, הרקסטון המעודכן כולל כסטנדרט נעילת דיפרנציאל אחורי אוטומטי.
הרקסטון בעל כושר גרירה מקסימלי של 3,000 ק"ג וכולל כעת גם מערכת בקרת נגרר חדשה (TSC) המשפרת את יציבות הנהיגה על ידי איתור וייצוב אוטומטי של תנועות סבסוב ונדנוד של הנגרר המחובר לרכב.
חבילת הבטיחות כוללת מגוון עזרי בטיחות אלקטרוניים מתקדמים. הוא בעל בסיס חזק במיוחד; המבנה שלו משתמש – לראשונה בעולם – בפלדה חזקה במיוחד, 1.5Gpa. למעשה, 81.7% מלוחות הפלדה במרכב של הרכב עשויים מפלדה בעלת חוזק גבוה, צפיפות גבוהה וחוזק מתיחה גבוה. המשמעות היא קשיחות גבוהה מאוד והגנה מעולה בהתנגשות כדי למקסם את החלל הבטוח בתא הנוסעים. מערכות הבטיחות האקטיביות בדגם EX כוללות התראת התנגשות קדמית ובלימה אוט' (כולל זיהוי הולכי רגל), התראה למניעת סטייה מנתיב , זיהוי תמרורי תנועה, התראת עירנות נהג, 9 כריות אוויר ועוד. רמת אבזור "פרימיום" מוסיפה תיקון היגוי אקטיבי ושמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכבים ב"שטח מת", כולל מניעת מעבר נתיב, בלימה אוט' בנסיעה לאחור, התראת פתיחת דלק אחורית לנתיב לא פנוי ועוד.
סנגיונג רקסטון נשאר ה-4X4 הקשוח והנגיש האחרון. זאת אחרי שהתחרות נעלמה כליל עם מעבר ל-SUV רכים יותר ורק טויוטה לנדקרוזר שגרסת הבסיס הארוכה שלה (TS) מתחילה ב-330,000 שקלים והיא "נהנית" מדרגת בטיחות "0".
רקסטון טורבו דיזל 2.2 ל' רמת EX במחיר: 249,900 ₪
רקסטון טורבו דיזל 2.2 ל' 7 מושבים רמת פרימיום: 286,900 ₪