יום שישי , 26 אפריל 2024
סנגיונג רקסטון מתעדכן עם עיצוב, מנועים ומערכות בטיחות חדשות. צילום: יח"צ

סנגיונג רקסטון החדש החל ב-249,900 שקלים

רוני נאק

טלקר, יבואנית קיה, סנגיונג ו-סרס החלה לשווק בישראל את מתיחת הפנים של רכב השטח הגדול של סנגיונג, רקסטון. הרקסטון המעודכן משלב עיצוב חיצוני מחודש עם חלל פנימי חדש ואלגנטי, ומצויד בטכנולוגיות סיוע לנהג, מאפייני בטיחות ונוחות משודרגים ומערכת מולטימדיה מתקדמת. בנוסף יש גם שינויים במערכת ההינע – עם מנוע חזק יותר ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 הילוכים. הרקסטון שומר על 7 מקומות הישיבה, יכולות השטח טובות ומערך בטיחות אקטיבי.

סנגיונג רקסטון מתעדכן עם עיצוב, מנועים ומערכות בטיחות חדשות. צילום: יח"צ

הרקסטון המעודכן בעל מנוע טורבו דיזל 2.2 ליטר שמפיק כעת הספק מרבי של 202 כ"ס (+21 כ"ס לעומת המנוע היוצא) ומומנט מרבי של 45 קג"מ(+2.2 קג"מ לעומת המנוע היוצא). צריכת הדלק המשולבת (עפ"י היצרן) היא כ 8.5 ל'/100 ק"מ (wltp), וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 10.7 שניות. בנוסף הרקסטון מצויד כעת בתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים מסוג FR המיוצרת על ידי Hyundai Transys – אותה תיבה שנמצאת גם בג'נסיס, יונדאי וקיה. לדברי החברה, המשקל והיעילות המשופרים שלה מעניקים תגובה חלקה ומעודנת והפחתה של הרעש, רעידות ונוקשות (NVH), בזכות טווח יחסי העברה גדול יותר. הפיקוד אלקטרוני ללא ידית הילוכים.

מרכב על שלדה ושימוש נרחב בפלדה במתיחה גבוהה (שזה מאד מאד חזק). צילום: סנגיונג UK

מבחן דרכים סנגיונג רקסטון

כוח המנוע מועבר באופן קבוע לגלגלים האחוריים, וניתן לשלב את ההנעה לגלגלים הקדמיים באופן אלקטרוני, עם בחירה בין יחס העברה גבוה או נמוך (יחס העברה LOW 1:2.483), בהתאם לתנאי השטח. בנוסף, הרקסטון המעודכן כולל כסטנדרט נעילת דיפרנציאל אחורי אוטומטי.

סנגיונג רקסטון יש LOW ונעילת דיפ' מקורית מאחור. צילום: יח"צ

הרקסטון בעל כושר גרירה מקסימלי של 3,000 ק"ג וכולל כעת גם מערכת בקרת נגרר חדשה (TSC) המשפרת את יציבות הנהיגה על ידי איתור וייצוב אוטומטי של תנועות סבסוב ונדנוד של הנגרר המחובר לרכב.

סנגיונג רקסטון מתעדכן עם עיצוב חינני גם לישבן רבוע ונחוש. החל ב-249,900 שקלים. צילום: יח"צ

חבילת הבטיחות כוללת מגוון עזרי בטיחות אלקטרוניים מתקדמים. הוא בעל בסיס חזק במיוחד; המבנה שלו משתמש – לראשונה בעולם – בפלדה חזקה במיוחד, 1.5Gpa. למעשה, 81.7% מלוחות הפלדה במרכב של הרכב עשויים מפלדה בעלת חוזק גבוה, צפיפות גבוהה וחוזק מתיחה גבוה. המשמעות היא קשיחות גבוהה מאוד והגנה מעולה בהתנגשות כדי למקסם את החלל הבטוח בתא הנוסעים. מערכות הבטיחות האקטיביות בדגם EX כוללות התראת התנגשות קדמית ובלימה אוט' (כולל זיהוי הולכי רגל), התראה למניעת סטייה מנתיב , זיהוי תמרורי תנועה, התראת עירנות נהג, 9 כריות אוויר ועוד. רמת אבזור "פרימיום" מוסיפה תיקון היגוי אקטיבי ושמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכבים ב"שטח מת", כולל מניעת מעבר נתיב, בלימה אוט' בנסיעה לאחור, התראת פתיחת דלק אחורית לנתיב לא פנוי ועוד.

 

סנגיונג רקסטון נשאר ה-4X4 הקשוח והנגיש האחרון. זאת אחרי שהתחרות נעלמה כליל עם מעבר ל-SUV רכים יותר ורק טויוטה לנדקרוזר שגרסת הבסיס הארוכה שלה (TS) מתחילה ב-330,000 שקלים והיא "נהנית" מדרגת בטיחות "0".

סנגיונג רקסטון החדש החל ב-249,900 אלף שקלים. צילום: יח"צ

רקסטון טורבו דיזל 2.2 ל' רמת EX במחיר: 249,900 ₪

רקסטון טורבו דיזל 2.2 ל' 7 מושבים רמת פרימיום: 286,900 ₪

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × three =