יום שישי , 19 אפריל 2024
סובארו לאונה 4WD סטיישן. רכב הנוסעים ארבע-על-ארבע הסדרתי הראשון. 1972. צילום: סובארו

20 מיליון סובארו 4X4


רוני נאק

ממטה סובארו בטוקיו הגיעה ההודעה כי בתחילת יוני 2021 – יוצרה הסובארו AWD או 4X4 ה-20 מיליון. מה שאומר שעד לרגע פרסום הידיעה הזו, יש כבר יותר מעשרים מיליון יחידות. סובארו הגיעה לאבן הדרך המשמעותית הזו 49 שנים אחרי שהשיקה את הלאון סטיישן 4WD בשנת 1972. מכונית שהפכה לרכב הנוסעים כפול ההנעה הראשון ביצור סדרתי.

50 שנות פיתוח מתמשכים. כאן אימפרזה STi בראלי בארה"ב. צילום: סובארו

כיום דגמי ההנעה הכפולה מרכיבים כ-98% מצי המכוניות של החברה המשווק ברחבי העולם. כל דגמי ההנעה הכפולה נהנים מהיעילות של ה-AWD הסימטרי של היצרנית וכמובן מנוע הבוקסר שהיה לסמל. התצורה הייחודית הזו משרתת את סובארו (ולקוחותיה) היטב שנים רבות. היתרונות של מרכז כובד נמוך, העברת כוח מדויקת לכל גלגל, וזרימה אורכית ויעילה של הכוח מהמנוע במורד שרשרת ההנעה, יוצרים איזון טבעי, ותורמים רבות ליציבות הכללית, וכמובן לרמת האחיזה בתנאי דרך משתנים, בתאוצה או בהאטה.

סובארו פורסטר החדש. בטיחות בכל תנאי הדרך – גם בכביש. צילום: סובארו

סובארו פורסטר מול מאזדה CX-5

מערכת ההנעה הכפולה של סובארו נמצאת בתהליך אבולוציוני מתמשך, עם פיתוח של יכולות עדיפות בכל דור חדש של דגמים. בנוסף זוהי אחת מטכנולוגיות הליבה של המותג המדגישה את המחוייבות של סובארו לבטיחות מירבית לנוסעים בכליה. סובארו מבטיחה, בהודעתה לעיתונות, כי הדגמים המחושמלים הבאים: SOLTERRA וגם דגמים היברידיים חזקים (צפויים להיחשף באמצע השנה הבאה) יקבלו דור חדש ורב-יכולת של ארבע-על-ארבע עם הנעה חשמלית חכמה.

סובארו סולטרה. ארבע-על-ארבע-על-חשמל. נתז הבוץ הוא רמז ממש עבה. צילום: סובארו

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 1 =