רוני נאק
במקביל לתערוכת טוקיו, הודיעה סובארו ארה"ב על עליה קלה במחיר הקרוסטרק וכן על שורה של עדכונים קלים שבהם שני גווני צבע חדשים. ואנו מספרים לכם את זה מכיוון שה-קרוסטרק, בניגוד ל-XV, מגיע אלינו מצפון אמריקה.
שם המחיר של סובארו קרוסטרק יתחיל מ-22,145 אלף דולרים (עליה של 250 דולר במחיר) כאשר המחיר של קרוסטראק PHEV מתחיל מ-35,145 דולרים (עליה של 150 דולר במחיר) והוא מוצע ברמת איבזור יחידה הכוללת דלת תא מטען חשמלית, חישוקי 18 אינץ' ועוד.

• מבחן דרכים סובארו קרוסטרק
עובדה מעניינת היא שסובארו קרוסטרק PHEV מקבל הטבת "קארפול" במדינות רבות בארה"ב – הטבה אשר מאפשרת נסיעה חופשית ב"נתיב +" שאצלנו בניסוי כושל למדי. ובכן לקרוסטרק PHEV מנוע בנזין אטמוספרי של 2.0ל' ושני מנועים חשמליים – קדמי ואחורי – אשר יחדיו מקנים הנעה כפולה. התפוקה המשותפת היא 150 כ"ס והמומנט כמעט 30 קג"מ. הטווח החשמלי עומד על כ-30 קילומטרים ממצבר בן 8.8 קווט"ש שניתן לטעינה גם מעמדת טעינה לרכב חשמלי.

גם הדגם הזה של סובארו מצוייד במערכות בטיחות אקטיביות – אייסייט, תיבת הילוכים רציפה עם חלוקה ווירטואלית ל-8 הילוכים וכן את דירוג הבטיחות המירבי במבחני הריסוק של IIHS בצפון אמריקה.

בינתיים בטוקיו…סובארו מציג קונספט של לבורג – שהוא מכונית נהדרת אבל טעם נרכש ללקוח הישראלי – עם עיצוב מפוסל למדי. במקביל ללוויה המאוחרת של מנוע EJ20 המוגדש – מוצג מנוע 1.8ל' טורבו חדש המיישם טכנולוגיית "בערה דלה" בקונספט דומה של סקאיאקטיב של מאזדה, בה נעשה שימוש בכמות הקטנה ביותר של דלק ביחס דלק/אוויר המוזרק לצילינדרים. רעיון מצויין המיושם במנועי בוכנה בתחום התעופה אבל דורש ניטור קפדני של טמפ' ראשי המנוע פן התכה. המיחשוב של ניהול המנוע מאפשר תפעול אוטומטי של הנושא ושמירה על בריאות המכללים. התוצר? צריכת דלק מופחתת מאד, פליט מזהמים מופחתת, תפוקה טובה יותר. המינוס? צריך דלק ממש איכותי. סובארו עוד לא פרסמה נתוני תפוקה אבל נצפה ל-250 כ"ס ויותר גם מהסיבה שזה יהיה המנוע הבא של האימפרזה WRX.
