רוני נאק
בחודש הבא, דצמבר 2024, יחל ביפן השיווק של אחד הדגמים המעניינים יותר שיצאו משערי סובארו בשנים האחרונות. מדובר ברכב הראשון של היצרן שיצוייד במערכת ההנעה ההיברידית שסובארו הציגה באותה מסיבת עיתונאים מפורסמת לצד טויוטה ומאזדה. סובארו הסירה את עיטוף ההסוואה שכיסה את הקרוסטראק (האמן שנודע בעבר כ-XV) באותה מסע"ת וחשף לעין המצלמות (בכנס סוכנים בטוקיו) את ה-S:HEV שמסמן את מה שהיצרן מכנה Subaru Strong Hybrid.
המערכת ההיברידית מתבססת, במפתיע יש לציין, על מנוע בוקסר אטמוספרי חדש בנפח 2.5ל' שפותח במיוחד (זה לא ה-2.5ל' שאנחנו מכירים היום בפורסטר ואאוטבק) למנוע הבנזין האטמוספרי תפוקה של 160 כ"ס ו-21.4 קג"מ. סובארו אגב, העדיפה לשמור על נפח מנוע גדול, כך ההסבר באחד הפרסומים, מכיוון שהיא חושבת על הלקוח בצפון אמריקה שהיא שוק היעד הרווחי ביותר לסובארו.
גנרטור ליצור חשמל ממוקם בין המנוע לתיבת ההילוכים ומנוע חשמלי עם הספק של 119.7 כ"ס ועוד 27.5 קג"מ שתול בתוך תיבת ההילוכים (נתוני המערכת הכוללים לא פורסמו עדיין אבל קל להבין כי מדובר בהרבה מומנט – למען הנאתך). סובארו שמרה על ההנעה הכפולה המצויינת שלה והיא עושה זאת על ידי העברת כוח לדיפ' אחורי דרך גל הנעה. תצורה זו מאפשרת לסובארו לשמור על כל התכונות של מערכת ה-AWD הנהדרת שלה המספקת אחיזה במקסימום כשהטרקשן במינימום. תצורה שונה מאד ממה שרוב היצרניות בוחרות וזה למקם מנוע חשמלי שני על הסרן האחורי ולוותר על גל ההנעה. כדי לסגור ולאזן את המשקלים, מתחת לרצפת תא המטען סובארו מיקמה את סוללת ההנעה הגדולה. קיבולת הסוללה היא 1.1 קוט"ש ומיכל הדלק שגדל ל-63 ליטרים. המיכל הגדול יחד עם צריכת הדלק הקטנה (כ-19 ק"מ/ל') מאפשרים טווח WLTC של 1,000 קילומטרים.
סובארו גם ניצלה את השקת הקרוסטרק ההיברידי כדי לשדרג את תא הנהג עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא וגם מסך מולטימדיה ניצב במידה של 12.3 אינץ'. עוד נוספה מערכת V2L עם הספק של 1.5 קו"ט ופריטי אבזור נוספים בהתאם לטעם בשוק היפני. המחיר ביפן יתחיל ב-3.4 מיליון ין – כלומר 83,000 שקלים.
המחיר בארץ יהיה 330 אלף שח . בפועל המחיר לאחר מיסוי צריך לעלות 200 אלף שח . למשל רכב שאני קונה בשוק האמריקאי ומייבא אותו לארץ אני משלם 126% מיסים לא כולל שינוע בארצות הברית והובלה לארץ שזה תוספת כ 2000$ מקסימום. וכל השאר בארץ עושקים אותנו ואנו מורידים את הכובע ואומרים תודה ליבואן. אל תהיו פריירים.
יותר מאשמח לדעת איך עושים את היבוא מארה'ב?
תודה
זה בכלל לא חידוש. 1000 לחלק ל 63 יוצא אחד ל 16 (עיגלתי כלפי מעלה) מה החידוש כאן. לי יש גולף 2018 גם עושה אחד ל 17.
ישראבלוף במחיר של 300000.
מדובר על רכב הנעה כפולה. רכב כזה צורך לרוב יותר דלק ולכן זה נתון טוב. מעבר לעובדה שהגולף שלך הנעה קדמית ולא מסוגלת לנסוע בשטח, בחול, בוץ או שלג.
טוב, אז לי יש הונדה ג'אז 2014, לא רואה מוסך למעט טפול שנתי וצורכת כ 17 ק'מ לליטר. שווי 30,000 ₪…
מחיר בשמיים למכונית עממית ,כ 75,000$ אם אמריקאי ישמע מה אנחנו משלמים על סובארו יצחק כי בטוח עובדים עליו. ובנוסף כשתהיה תקלה במכונית ,מי יודע איך מטפלים במכונית כזאת?