יום שישי , 26 אפריל 2024
מבחן דרכים סובארו איוולטיס. גדולה ועם מקום ל-8 נוסעים. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סובארו איוולטיס

רוני נאק

במקרה כך יצא שהחזקתי את המפתח לרכב המתאים ביותר בתנאים שאליהם הכנסתי את עצמי. באחד הימים הגשומים ביותר של נובמבר 2020 ממש באור ראשון, מנסה לפלס דרך מבול הגשם שיורד ולברוח דרומה מתחת לענני הסערה כדי לתפוס פיסת שביל יבשה לצלם את האיוולטיס החדש מסובארו. דקות אחרי שצלחתי את כביש 531 הוא נחסם אחרי ששלולית ענק נקוותה תחת אחד הגשרים, כביש 6 דרומה הפך לנהר זורם וקווי סימון הנתיבים נעלמו תחת כמה ס"מ של מים. כמה נעלמו? מערכת האייסייט הודיעה לי רשמית שהיא פורשת ואיחלה לי בהצלחה. וזו רואה הרבה יותר טוב ממני. אבל האיוולטיס פילס לו נתיב במים, לא מחמיץ פעימה, עד לאיזור קרית גת שם נגמר הגשם, הכביש היה יבש, ושמש סתווית השחילה קרניים אלכסוניות לתוך הקבינה.

• מחיר רכב מבחן: 330,000 שקלים

• צריכת דלק (מבחן): 7.5 ק"מ/ל'

• 7 או 8 מושבים. 2 רמות אבזור

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. העננים נותרו במרכז השבילים עדיין יבשים. צילום: רוני נאק

מה זה איוולטיס?

תחשבו "פורסטר ענקי". זו המחשבה הראשונה שעלתה בראשי. בעיניים שלי (החסרות כל נטיה אומנותית), הצללית והקווים נראים דומים מאד. רק הפרופורציות ענקיות. קחו פורסטר ותכפילו ב-1.4. להמחשה כן? איוולטיס נולד בארה"ב, מיוצר בארה"ב ונועד לשרת את תושבי צפון-צפון אמריקה שם לסובארו יש לא רק שליטה אלא גם רושמת שיאי מכירות של כל הזמנים. סחתיין עליה!

שלוש שורות מושבים ומקום לעד 8 נוסעים. צילום: סובארו

הממדים בפועל מרשימים: 499 ס"מ האורך הכללי, רוחב 193 ס"מ ובסיס הגלגלים ארוך מאד ועומד על 289 ס"מ. עוד נתון חשוב הוא מרווח גחון של 22 ס"מ אותו ניצלנו היטב בנסיעת השבילים שלנו ובוודאי במשט הארוך בכבישים מוצפים. בהתאמה המשקל העצמי חוצה אך במעט את שתי הטונות עם 2081 ק"ג בגרסה הכבדה יותר.

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. שמשות כהות, חישוקי 20 אינץ' ומסילות גג שימושיות. צילום: רוני נאק

בשביל הרושם המקצועי אציין כי מדובר בפלטפורמה הגלובלית והמודולרית של סובארו. זו אותה פלטפורמה שעשתה את ה-XV למגניב ואת הפורסטר החדש למדהים וכאן, באיוולטיס, דופקת הופעה גדולה. המתלים הם תמוכות מקפרסון בחזית ומאחור עצמות עצה כפולות שנותנות מיצוק וגם דיוק לכל הגישעפט.

מבחן דרכים סובארו פורסטר החדש

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. 2.4ל' טורבו 260 כ"ס ו-38 קג"מ. זז באופן נמרץ וצורך בממוצע כ-7.5 קילומטרים לליטר. צילום: רוני נאק

המנוע סקרן אותי מאד. זהו הבוקסטר-טורבו החדש של סובארו עם נפח של 2.4ל' ותפוקה של 260 כ"ס ו-38.3 קג"מ. נחמד. העברת הכוח היא דרך תיבת הילוכים אוטו' רציפה וההנעה כפולה-קבועה עם מערכת חלוקת המומנט הנהדרת של סובארו ואחד היתרונות היחסיים החשובים ביותר שלה. החוליה האחרונה עם האספלט אלו צמיגי כביש ברוחב 245 וחתך 50 על חישוקי 20 אינץ' שלא נראים כאלה גדולים בקונטקסט הזה – אבל בהחלט נאים. טבלת הביצועים מלמדת על 7.4 שניות ל-97 קמ"ש (בואו נתן עוד כמה עשיריות כדי להגיע ל-100) ומהירות מירבית של 209 קמ"ש.

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. תא נהג מאד "סובארו" עשוי היטב ותכליתי. צילום: רוני נאק

קבינה וסביבת נוסעים

סובארו איוולטיס משווקת בשתי רמות אבזור: לימטד ו-לקצ'רי. אנו נהנינו מגרסת הלקצ'רי המאובזרת יותר שעולה 330 אלף שקלים. גרסת לימיטד תעלה 299 אלפי שקלים. חבילות האיבזור מאד ארוכות ומפורטות – לא נלאה נציין רק תאורת LED מלאה, דלת תא מטען חשמלית, תאורת אווירה חמימה בקבינה, וילונות מקוריים, המון מחזיקי כוסות, יותר מתריסר ופחות משתי עשרות, חימום למושבים קדמיים וגם לשורה השניה, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' וממשקי סמארטפון ומערכת שמע מושקעת מבית הרמן קרדון. בגרסת הלקצ'רי תמצאו בשורה השני שני מושבי קפטן נפרדים – שהתגלו כנוחים ונעימים מאד.

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. מושבי קפטן מחוממים ודלת צד שנפתחת בזווית רחבה מאד. צילום: רוני נאק

חבילת הבטיחות נרחבת וכוללת 7 כריות אוויר ואת כל חבילת השירותים של מערכת אייסייט הכוללת בין השאר גם בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילה בפקקים, תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית לפנים וגם בנסיעה לאחור, ועוד. זאת לצד כמובן ההנעה הכפולה שהיא מכפיל כוח בכל נושא הבטיחות.

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. גמישות ושימושיות כפי שיש רק ל-SUV גדול. 1,331ל' של נפח בתצורה הזו. צילום: רוני נאק

נהיגה באיוולטיס

אם אתם צריכים לכסות הרבה קילומטרים בנוחות ובמהירות האיוולטיס זה הרכב בשבילכם. הרכב מציג NHV נהדר ומספק איכות נסיעה השניה רק לרכב בעל מתלי אוויר. הנסיעה רכה מאד, ורמות הרעש בתא הנוסעים נמוכות גם בכביש פתוח ובמהירות שיוט מאד גבוהה.

אותה נוחות נשמרת גם בתוך העיר. בידוד מהמורות, שברים אספלט וחירפוצים מזדמנים טובה מאד. בנוסף, גם ריהוט הפנים לא מקרקש עדות למוצקות ולאיכות הכוללת הטובה של הכלי. למרות הממדים האמריקאים, תנוחת הנהיגה הגבוהה ומערכות העזר מסייעים מאד להתמודד עם הצפיפות בפקקים ועם הצרות של רחובות גבעתיים על כל המראות הבולטות ששם.

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. מצויד לחיים נוחים בעיר. צילום: רוני נאק

מנוע הטורבו מזיז באופן נאה את המכונית. ציפיתי ליותר מחץ אבל יחסי ההעברה הארוכים והמשקל מעממים את התפוקה של המנוע. עדיין האיוולטיס יודע לנוע מהר מאד אם תבקש את זה ממנו ואז תגלה כלי המגיב באופן טבעי וצפוי. בכביש מפותל מתגלה האופי ה-SUV שלו. זוויות הרכינה גדולות ואותה רכות מפנקת של המתלים הופכת לחוסר ריסון. המסר עובר מאד מהר: האט.

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. מערכת ההנעה מצויינת. שבילים טכניים מזה מחוץ לתפריט. צילום: רוני נאק

שטח

לסובארו איוולטיס הנעה כפולה קבועה, מרווח גחון של 22 ס"מ ו-מערכת X-Mode  המשנה פרמטרים של בקרת המשיכה, חלוקת הכוח בין הגלגלים ושל מערכת ההנעה כדי למקסם את היכולות מעבר לאספלט. נהיגת השטח התקיימה בשבילים שאתם רואים בצילומים האלה, באיזור בית גוברין. מעט שלוליות, בוץ חלקלק והרבה דרכים חומות ומהודרות. סוג שטח שלדעתי משקף הכי נכון את היכולת של האיוולטיס. מה שמכונה "שטח קל".

למה לא נכנסתי איתו לטרפת של סלעים ושגעת של חולות? פשוט מאד: זוויות מרכב שטוחות שיגרמו לפגושים להפגע וגם צמיגי כביש רגישים על חישוקי 20 אינץ' שיצבטו להם בלחי. בתנאים הנ"ל האיוולטיס היה נהדר והוא יביא משפחה וכבודתה לחניון לילה בקצהו של שביל קק"ל ללא בעיה כלל. טיולי שטח אתגריים? לא ברפרטואר.

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. תביא אתכם ואת המשפחה לחניון הלילה. צילום: רוני נאק

סיכום

סובארו איוולטיס מצטרפת לגל הולך וגדל של SUV אמריקאים שמגיעים לישראל. לצד שברולט טראוורס, פורד אקספלורר ובקרוב גם יונדאי פאליסייד – צריך להסתכל על הסובארו איוולטיס דרך העדשה הזו – האמריקאית. ובכן כ-SUV רב-תכליתי שמסוגל להניע משפחה שלמה בנוחות רבה ובטחון מירבי, האיוולטיס מצטיין. ללא מניירות או הוקוס פוקוס של מסכים ווירטואליים, יש באיוולטיס את הכנות והישירות של סובארו. אתם תדעו בדיוק מה שאתם תקבלו שם וזה יהיה עקבי בכל תנאי ובמשך שנים. גם זה סוג של בטחון.

מבחן דרכים סובארו איוולטיס. שקט ל-5 שנים באחריות היצרן. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 + fifteen =