• 180 ו-200 אלף שקלים
• בטיחות אקטיבית מקורית סטנדרטית
• גרסאות היברידיות של פורסטר ו-XV ב-2020
רוני נאק
סמל"ת יבואנית סובארו החלה הבוקר לשווק את סובארו פורסטר החדש בשתי רמות איבזור.
מדובר בדור החמישי של רכב הפנאי אשר פרץ את הסגמנט הזה בשנת 1997. באותה המתכונת הנשמרת מהדור הראשון גם הדור הזה עושה שימוש בפלטפורמה של פרייבט – כאשר הפעם זו הפלטפורמה הגלובאלית החדשה של סובארו אשר משרתת כבר את הסובארו XV הנוכחי, אימפרזה, ותשמש גם בדור הבא של סובארו אאוטבק.
לצד חבילות איבזור חדשות – פירוט מלא כאן – מצוייד הפורסטר במנוע בוקסר 2.5ל' אטמוספרי עם תפוקה של 182 כ"ס ו-24.3 קג"מ. ההנעה כפולה קבועה דרך תיבת הילוכים רציפה עם חלוקת הילוכים ווירטואלית ל-7 יחסי העברה. מנוע 2.0ל' ירד מההיצע כמו גם מנוע הטורבו.
בנוסף שתי גרסאות סובארו פורסטר מצויידות במערכת בטיחות אקטיבית – eyesight – אופטית מקורית של סובארו הכוללת שמירת נתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד פיצ'רים נוספים כצפוי מרכב פנאי מתקדם.
בנוסף הדור החדש של סובארו פורסטר מצוייד בגרסה העדכנית והאחרונה של x-mode אשר מאפשר נהיגה של ממש בתנאי שטח משתנים. מרווח גחון מקורי של 22 ס"מ ומיגון מקורי (יש כבר מיגון מקומי אם חייבים). בהקשר השטח חשוב לציין כי בינתיים לא יהיה ניתן להגביה את הרכב (2 אינצ' כחוק) בשל מגבלות מערכת ה-eyesight. מעריך שבעיה זו תפתר בהמשך.
במגע הראשוני עם המכונית אפשר להתרשם משיפור באיכות הכללית – בעיקר בתא הנוסעים אשר שמר גם על שימושיות רבה כמו דלתות אחוריות שנפתחות בזווית חדה במיוחד. מצפים לנהיגה.