יום שלישי , 18 מרץ 2025
סובארו פורסטר ווילדרנס החדש. צילום: סובארו

סובארו חושפת פורסטר הייבריד וגרסת ווילדרנס קשוחה


 

רוני נאק

סובארו ארה"ב חשפה היום שתי גרסאות חדשות לפורסטר: הייבריד ו-WILDERNESS קשוחה.

סובארו פורסטר הייבריד – 40% חסכון בדלק טווח של מעל 900 ק"מ. צילום: סובארו

 

נתחיל בהייבריד שיגיע ראשון לשוק בצפון אמריקה. מערכת ההנעה ההיברידית החדשה של סובארו – עליה כתבנו כאן – משלבת מבנה ייחודי המאפשר לה לעבוד הן כמערכת מקבילה (כלומר בנזין וחשמל – כל אחד בנפרד) והן כמערכת טורית (שניהם יחד). הבסיס הוא מנוע בוקסר 2.5ל' העובד במחזור אטקינסון היעיל ויחד עם מנוע חשמלי המערכת מפיקה 193 כ"ס ויותר מומנט ממנוע ה-2.5ל' שאנו מכירים גם כאן. העברת הכוח נותרה כמובן לכל ארבעת הגלגלים וסובארו טוענת לשיפור של 40% בצריכת הדלק – מה שנותן לסובארו פורסטר הייבריד טווח נסיעה של 935 ק"מ בין תדלוקים.

גרסאות סובארו פורסטר הייבריד ו-ווילדרנס מקבלות קוקפיט דיגיטלי ואבזור ייעודי לכל גרסה. צילום: סובארו

 

עוד בצד של גרסת ההייבריד – זו תציע אופציה ייחודית של גג בצבע שחור, לוח מחוונים 12.3 אינץ' מותאים להנעה ההיברידית, בורר X-MODE המפורסם, ניתוב מומנט אקטיבי לכל גלגל ומרווח גחון של 22 ס"מ. בנוסף, בפנים יימצא מסך מולטימדיה 11.6 אינץ', ממשקי קארפליי ואנדרואיד וכמובן עדכונים מהאוויר. הריפודים הם מחומרים סינטטיים, יש דלת תא מטען חשמלית וכמובן מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית EYE-SIGHT המצויינת.

בהמשך השנה, כמודל 2026 (בארה"ב – שזה סתיו 2025 שלנו) יתגלגל לשבילים סובארו פורסטר ווילרדנס החדש. זו לפחות לטעמי הגרסה הכי מעניינת של הדגם הזה (חבל שבינתיים ללא מערכת ההנעה ההיברידית ולו רק בזכות הטווח הגדול). לצד חיפויי פלסטיק חיצוניים גדולים וכעורים למדי, גריל גדול ושחור ומדבקה שחורה ("נגד סינוור") על מכסה המנוע – הדברים החשובים באמת נמצאים מעל ומתחת לרכב.

סובארו פורסטר ווילדרנס – מלא את המיכל וצא לשטח – הבוש קורא לך. צילום: סובארו

 

על הגג של סובארו פורסטר ווילדרנס החדש יש מסילות גג מחוזקות שיכולת לשאת 360 ק"ג סטטי (או 80 ק"ג בנסיעה). בחזית ומאחור יש נקודות גרירה מחוזקות ומסומנות וגם פנסי ערפל LED משושים וחמודים.

מלמטה תמצאו מרווח גחון של כמעט 24 ס"מ, מתלים מחוזקים ובעלי מהלך ארוך יותר וחישוקי גלגל 17 אינץ' שעליהם צמיגי יוקוהמה גיאולנדר. עוד מלמטה הפורסטר ווילדרנס מקבל מיגון גחון מקורי וזוויות הגישה, הגחון והנטישה טובות יותר לעבודת שטח ראויה.

ככה אנחנו אוהבים אותן: על מגפי שטח, עם רגליים ארוכות ורטובות. צילום: סובארו

 

בצד של מערכת ההנעה, סובארו פורסטר ווילדרנס החדש מצויד במנוע בוקסר 2.5ל' אטומוספרי מוכר היטב המפיק 180 כ"ס ו-25 קג"מ – אבל…תיבת ההילוכים הרציפה חוזקה וקיבלה יחס העברה סופי מקוצר וגם מצנן שמן מקורי שיעזור לה לשרוד לא רק בחום של מדבר יהודה אלא גם בתפקידו הגלקטי של הפורסטר כגורר מצטיין (עד 1.6 טון בארה"ב). בורר מצבי השטח, X-MODE גם הוא מותאם ליכולת המורחבת עם מצבי שלג/עפר ו-שלג עמוק/בוץ.

בפנים תמצאו ריפודים סינטטיים עמידים במים, גימורים בגוון נחושת, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה 11.6 אינץ' עם ממשקי קאר פליי ואנדרואדי וכמובן מערכת EYE SIGHT המעולה לבטיחות אקטיבית.

המפרט הסופי והמחיר בצפון אמריקה יפורסם בתחילת השיווק בסתיו 2025.

סובארו פורסטר משווק בישראל על ידי סמלת במחיר המתחיל ב-210 אלפי שקלים.

Check Also

מבחן דרכים מקסוס eDeliver 5 פתרון חשמלי מעניין. צילוםף רוני נאק

מבחן דרכים מקסוס eDeliver 5

לצד המיניוואנים המפוארים, מקסוס מציעה גם כמה דגמי מסחריות חשמליות. האם וואן חשמלי יספק את החסכון ואת הצרכים המצופים ממנו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *