יום חמישי , 29 אוקטובר 2020
ראשי » חדשות » סוזוקי ג'ימני. הסוף?
סוזוקי ג'ימני יוצא מאירופה. בינתיים עוד תוכלו לרכוש אותו החל ב-139,990 שקלים. צילום: סוזוקי

סוזוקי ג'ימני. הסוף?

רוני נאק

סוזוקי ג'ימני, רכב השטח היחיד שעדיין אפשר לרכוש בישראל במחיר סביר (בערך החל ב-139,990 שקלים) מגיע לסוף הדרך. דיווחים מאירופה מלמדים כי בכוונת סוזוקי להפסיק את שיווק הג'ימני בשל אי יכולת לעמוד בתקנות זיהום האוויר. הידיעה לכשעצמה אינה מחדשת דבר שכן היצרן עצמו הודיע על כוונותיו להוציא את ה-ג'ימני מאירופה במהלך 2021. אולם עתה החליטה הנהלת החברה להקדים את התהליך ולהפסיק את השיווק עוד השנה.

סוזוקי ג'ימני יוצא מאירופה. בינתיים עוד תוכלו לרכוש אותו החל ב-139,990 שקלים. צילום: סוזוקי

הסיבה להפסקת השיווק הן תקנות CAFE אשר מגדירות תקרת זיהום של 95 גק"מ לכל צי הרכבים של יצרן מסויים (סוזוקי מייצרת גם על אדמת אירופה). אי עמידה ברף הזה יביא להטלת קנס של 95 אירו לכל רכב שיוצר באותה השנה. מדובר אם כך בקנס של עשרות מיליוני אירו בנפחי היצור הנוכחיים של סוזוקי. רמת הזיהום של סוזוקי ג'ימני עומדת בין 154 ל-170 גק"מ (תלוי בתיבת ההילוכים). מזה זמן מסתובבות שמועות לגבי תכנית לשלב מערכת הנעה היברידי בג'ימני, בדיוק כדי לעמוד בתקנות הזיהום האלה, אולם קשה להאמין כי מהלך כזה יהיה כלכלי לסוזוקי שנפח המכירות הקטן של הג'ימני באירופה לא יכול להצדיק זאת.

סוזוקי ג'ימני יוצא מאירופה. בינתיים עוד תוכלו לרכוש אותו החל ב-139,990 שקלים. צילום: סוזוקי

מה לוקח? יונדאי איוניק או טויוטה קורולה?

עצתנו? רוצו עוד היום לסוכנות סוזוקי הקרובה לביתכם ושימו ג'ימני (כל ג'ימני) בחניה שלכם. הוא עתיד להפוך למניה הנדירה הבאה.

בד בבד סוזוקי וטויוטה משתפות פעולה כדי לשרת אינטרסים משותפים. סוזוקי מתייגת מחדש דגמי טויוטה היברידיים לשוק האירופאי (ראב-4 ואפילו קורולה שגם יגיעו אלינו) כדי לעמוד ברף הזיהום. טויוטה מצידה פחות מתעניינת בנתח השוק של סוזוקי באירופה אבל מאד (ועוד "מאד" אחד) מתעניינת בשוק ההודי. שוק הרכב הרביעי בגודלו בעולם בו שולטת סוזוקי-מארוטי באופן כמעט אבסולוטי.

למקור

 

צפו גם בזה

מבחן דרכים לנד רובר דיפנדר

הדיפנדר החדש טלטל את עולם השטח. יצאנו לנהיגה לגלות יותר עם דיזל 240

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − 16 =